Visokogorske Ekspedicije gorje

Kilimanjaro je vulkanski krater koji s tri vrha dominira granicom Tanzanije i Kenije i sa svojih 5.895 m predstavlja najvišu točku afričkog kontinenta. Sa svojih 4.600 m od podnožja do vrha Uhuru (5.895 m), to je planina s najvećom visinskom razlikom na svijetu. Ova je planina san svakog avanturista, ali i svih ostalih ljudi koji gaje posebnu ljubav prema Africi. Smješteno je na trećem stupnju južne geografske širine od ekvatora, pa je klima na Kilimandžaru tropska, što omogućuje rast bujne vegetacije na ovoj planini. Nacionalni park Kilimanjaro osnovan je 1971. godine iz šumskog rezervata koji su osnovali njemački kolonizatori 1910. godine, a upisan je na UNESCO-ov popis svjetske baštine u svrhu zaštite brojnih vrsta koje žive u parku. Tijekom uspona na Kilimandžaro imat ćete priliku upoznati pet različitih vegetacijskih zona u samo šest dana trekinga.

Staza vodi kroz tropsku kišnu šumu, gdje ćete imati dojam da ste u nekoj od amazonskih šuma. Zatim, dok vas put vodi prema vrhu, vegetacija opada i prelazimo u stepu, da bismo se treći dan našli u alpskom okruženju, gdje ćete biti okruženi samo planinskim stijenama, a na kraju posljednjeg dan ćete vidjeti čuveni snijeg Kilimanjara. Ovaj uzbudljivi šestodnevni uspon organiziran je uz punu podršku iskusnih planinarskih vodiča i planinara. Uspon na Kilimandžaro traje 6 dana (s jednim dodanim danom za aklimatizaciju) jer je postotak izlaska na vrh znatno veći. Nakon uspona na krov Afrike ide se u obilazak kratera NgoroNgoro i jezera Manyara.

Krater NgoroNgoro, nazvan i "kolijevkom života" jer su na tom području pronađeni najstariji ostaci prvih ljudi. Danas u njemu živi 40000 pripadnika plemena Masai. Glavni motiv za odlazak na Kilimanjaro je želja za usponom na najviši vrh Afrike, ali nakon ove avanture ljudi više razgovaraju o cesti i onome što su doživjeli nego o vrhu. pitali smo poznatog penjača koji je za njega najljepši vrh od 7 vrhova (sedam najviših vrhova na kontinentima), odgovorio je: Definitivno Kilmanjaro!

Nakon slijetanja u međunarodnu zračnu luku Kilimanjaro, prvo se prolazi procedura za dobivanje tanzanijske vize. Ide prilično brzo, pa se nakon preuzimanja prtljage iznenada nađemo ispred male zračne luke na kojoj se nalazi parkiralište omeđeno gustom šumom. Čini se da svi čekaju da neka divlja zvijer izleti iz te šume, ali ništa se drugo ne događa osim cvrkuta ptica. Nasmiješeni vozač nas dočekuje i odmah započinje priču sa svima. Većina ljudi je, blago rečeno, suzdržana, s popriličnom količinom nepovjerenja. Neki me čak pitaju: jesmo li ovdje sigurni? Istina je da autobus nije kao u Europi i da vozač ne izgleda poput vozača, ali to ne znači da bismo trebali biti ukočeni kao kod zubara. Blagi kulturni šok, klimatske promjene, umor na cesti, drugi mirisi i zvukovi koji nas okružuju pridonose većini da šute i promatraju krajolik kroz prozor autobusa. Za nekoliko dana ritam Afrike će ih opustiti, neki će otići i u drugu krajnost, pa će biti puno plesa, pjesama i igara. Dok se vozimo do hotela, sa strane promatramo veliku plantažu banana i kave. U jednom se trenutku pojavljuje i Kilimanjaro. Iz ove perspektive djeluje moćno i veličanstveno. U blizini Arushe s desne strane dominira uspavani stratovolcano Meru visine 4.562 m.

Arusha nas pozdravlja svojim užurbanim načinom života. Loše razvijen grad u usporedbi s europskim standardom, vrlo prometni promet i mnogi ulični prodavači hrane i suvenira.

Boravak u Arushi relativno je kratak, samo jednu noć, tek toliko da uzmemo neke sitnice koje smo zaboravili. Tu se prepakira oprema za boravak u planinama, dok se svi višak predmeta ostavlja u hotelu. Jedna velika vodonepropusna vreća s stvarima pripremljena je za nosače (duffle bag), dok je mali ruksak do 30 l spakiran stvarima za svakodnevnu upotrebu i tijekom hodanja nosimo ga na leđima. Taj ruksak trebao bi sadržavati najmanje 2 litre vode, malo suhog voća i energetske pločice, kišni ogrtač, kremu za sunčanje i čeonu svjetiljku. Hidratacija je konstantna od slijetanja, zbog same temperature koja često prelazi 35 ° C, te zbog nadolazećih dana u planinama, što će svima biti puno lakše uz dobru hidrataciju.

Potrebno je gotovo 3 sata putovanja od Arushe do ulaza u Nacionalni park Kilimandžaro. Kako se cesta približava podnožju planine, susrećemo ono što oni nazivaju "vegetacijskim zonama" Kilimandžara. Naime, planina je podijeljena u 5 zona: obradivo zemljište, tropske šume, nisko raslinje, alpska pustinja, ledenjačka zona. Početak uspona nalazi se na granici obradivih površina i tropskih šuma.

Prekrasna polja banana koja krase prilaz planini završavaju se na točki poznatoj kao Vrata Marangu (1.900 m). Tu vožnja staje i započinju pripreme za planinarenje. Prije ulaska u Nacionalni park svi sudionici su registrirani, a u prekrasnoj oazi možete se opustiti uz miris šume. Ulaz čuvaju čuvari i nije moguće ući bez dozvole. Ovdje se velike torbe predaju nosačima, dok tijekom šetnje uvijek imamo mali ruksak. Po završetku registracije grupe započinje uspon kroz zonu tropskih šuma.

Prvi dan uspona prilično je lagan, krećemo se kroz šume u kojima se vrlo često mogu naći Blue Monkey i Colobus Monkey. Guste šume vrlo su dobro zaklon od sunca, pa je vrlo ugodno u svako doba, čak i na visokim temperaturama. Atmosfera je poput poznatih avanturističkih filmova, jednostavno vas mami na neprestano fotografiranje i upoznavanje novih vrsta drveća. Laganim korakom dolazite do prvog smještaja - kolibe Mandara (2.700 m). Ovdje smo smješteni u višekrevetnim drvenim kolibama, dok zajednička prostorija služi za druženje i blagovanje. Tijekom ovog uspona naši kuhari pripremaju hranu, a konobari postavljaju stol i poslužuju ga tijekom ručka. Tu su i pomoćnici u kuhanju koji peru suđe i nose ga sve do sljedećeg kampa.

Kolibe Mandara nalaze se na otvorenoj visoravni između dva šumska pojasa. Na ovoj visini već noću možete vidjeti prekrasno zvjezdano nebo, kao i neobičan izlazak sunca.

Prijevoznici i osoblje uvijek se kreću s grupom, ali brže dolaze do odredišta, tako da je po dolasku u smještaj sva oprema u transportnim vrećama uvijek ispred vrata sobe.

Drugi dan nastavlja se kroz posljednji dio tropske šume, samo nekoliko kilometara nakon smještaja, počinje dominirati srednja vegetacija, s puno otvorenijim pogledom. Staza je uglavnom zemljana, s nekim kamenjem ili prelaskom potoka, kojih na ovom potezu ima mnogo. Na ovom dijelu sunce je izraženo, pa je potrebno imati kapu na glavi.

Dok polako hoda prema Horombuu, prvo s desne strane, nevjerojatni brat Uhurua - Mavenzi (5149 m) počinje se dizati, a tek se kasnije otvara pogled prema najvišem vrhu i snježnim padinama.

Lokalna klima na planini uvijek je djelomično predvidljiva, pa se kao i obično kiša može očekivati ​​u poslijepodnevnim satima. Trebali biste biti spremni na sve uvjete, jer je mokra oprema u planinama vrlo neugodna situacija.

Na nadmorskoj visini od oko 3.700 m nalazi se još jedan visinski kamp - Horombo. Ovdje je nešto veća cirkulacija planinara, jer ima onih koji se penju na vrh, kao i onih koji se spuštaju s vrha, pa je površina gotovo dvostruko veća od Mandare. Biljke gotovo da nema, a pogled je otvoren na ravnice Tanzanije.

U svim objektima na putu do vrha nema tople vode ili struje. Potrebno je planirati električnu energiju u obliku prijenosnih baterija (preporuka 10.000 mAh ili više), a druga opcija su mali sklopivi solarni paneli.

Vruće vode za tuširanje nema, ali redovito se zagrijava za pripremu toplih napitaka, čajeva, kave i slično. Važno je znati da se voda uvijek svakodnevno dolijeva predajom termos boca, a zatim ih osoblje iz kuhinje puni prokuhanom vodom, spremno za piće. Na tim nadmorskim visinama potrebno je unositi najmanje 3 litre vode dnevno, kako bi se izbjegla dehidracija ili simptomi visinske bolesti.

Noć u Horombu slijedi dan za aklimatizaciju i odmor. Polaganim hodanjem bez puno opreme kreće se prema Zebrinoj stijeni na visini od 4000 m. Očito je stijena dobila ime jer su ovdje zebre dolazile piti vodu. Druga je teorija da naziv potječe od boja na stijenama, koje su pretežno crno-bijele.

Povratak u Horombo nakon nekoliko sati provodi se u analizi visinskih simptoma, jer je moguće prvo pojavljivanje. Uvijek se prvo primjenjuje princip povećanog unosa vode kako bi se odgovarajućim terapijama pristupilo nekim ozbiljnijim simptomima.

Može se reći da uspon na vrh započinje od Horombe. Taj dugački prijelaz preko alpske pustinje nešto je doista nevjerojatno, kao da se krajolik iz šumskog zelenila u potpunosti pretvara u stjenovito-zemljanu pustoš. Mavenzi ostaje iza nas, a u daljini se vidi padina kratera kojim ćemo se popeti. Hodate tempom "Pole Pole", što znači polako. Cilj nije podići puls, već održati optimalan ritam i prilagoditi tijelo visini ispred nas.

Dolazak u Kibo poput je predaha na usputnoj stanici. Priprema se ručak, nakon čega slijedi sastanak i odmor. Važno je pripremiti sve za uspon, višak stvari ostaje u sobama, a zatim se legne u vreće s nadom da će barem netko uhvatiti sat vremena sna. Isčekivanje vrha, visinski simptomi bolesti ili samo nesanica vrlo su mogući u ovoj fazi, ali odmor je i dalje važan. Uz dosta hidratacije naravno.

Nešto prije ponoći, farovi se pale zajedno sa zvijezdama na nebu. Ponoćni doručak, a zatim opremanje i postrojavanje ispred kuće. Posljednja priprema prije uspona.

Svi se krećemo u koloni, polako, kao da želimo reći "noga ispred". Slučajne pauze prave se na određenim mjestima sa zaklonom od vjetra, a kraj strmog uspona je na poznatoj "Gilmanovoj točki" 5.756 m. Izlazak sunca najčešće se dočekuje upravo u ovom trenutku, na samom rubu vulkanskog kratera. Ovdje je važno ne izlaziti na krater prije izlaska sunca jer može biti prilično hladno. Pored vodiča s https://estadventure.com/, postoji jedan lokalni vodič za svaka 4 člana našeg tima koji nose dodatne termosice s čajem. Najupečatljiviji trenutak tijekom uspona je trenutak kada naši lokalni vodiči skladno pjevaju pjesmu "Hakuna matata". Sve se čini nadrealnim: mjesec, zvjezdano nebo iznad nas, vijugava linija koju čine farovi i, iznad svega, pjesma koja vas nosi i motivira da ustrajete do kraja. Imate osjećaj da niste sami i da ste dio sjajne ekipe koja ima neki uzvišeni cilj.

Nakon postizanja ruba kratera, nastavak prema vrhu je puno lakši, sada možete uživati ​​u snjegovima Kilimanjara, iako je svaki sljedeći korak sporiji zbog visine koja stvara napor. Morate biti strpljivi i uzimati dodatne energetske pločice s puno kalorija uz hidrataciju. Do samog vrha dolazi se nakon 8-9 sati hoda od Kibe.

Količina snijega ovisi o godišnjem dobu, ali ledenjaci smješteni na jugozapadnoj padini i dalje se opiru i ponosno stoje. Iako u daljini, vidi se grandioznost koju nose.

Na vrhu slijedi fotografiranje i povratak je što je brže moguće istim putem. Sa svakim korakom spust postaje lakši, a po dolasku u Kibo već prevladava opuštenost. Napravljena je kratka pauza, čak i oni koji prvi siđu mogu se naspavati, a zatim spakirati sve stvari i sići u Horombo na večeru i noćenje. Nakon dugog uspona i silaska s planine, povratak u Horombo osjeća se kao da ste se vratili kući.

Jutro u Horombou nakon uspona tradicionalno se obilježava plesom svih vodiča i osoblja, pjesmama "Hakuna matata" i međusobnom razmjenom zahvalnosti i čestitki. Zadnji pogled na Kilimanjaro, Mavenzi i polazak. Poznati krajolik niskog raslinja i koliba Mandara vrlo brzo prolazi, a za nekoliko sati možete doći do vrata Marangu. Tamo se okuplja skupina koja čeka na izradu službenih diploma i upis svih onih koji su se popeli na vrh.

Nakon ručka na vratima Marang i kratke pauze, sjedamo u vozila i krećemo prema našem hotelu u Arushi. Tog dana odlaze na slavljeničku večeru s dodjelom diploma, a zatim se spakiraju u hotelu za sutrašnji odlazak na safari.

Dvodnevni obilazak rezervata u kojem divlje životinje slobodno žive prekrasan je kraj ove afričke avanture. Sve se može vidjeti izbliza, od antilopa i žirafe, preko stidljivih nosoroga, nilskih konja, do neustrašivih lavova i leoparda. Ljubitelji off-road vožnje posebno će uživati ​​u tome. Smješteni smo u pravom afričkom domu u kojem nas ljubazni domaćini obasipaju pažnjom jer znaju da smo se umorili tijekom uspona na Kilimandžaro. Na povratku u Arushu možete posjetiti nevjerojatne radionice u kojima lokalno stanovništvo obrađuje fenomenalne skulpture od drveta ili izrađuje prekrasan nakit od tanzanita. No, jedna od atrakcija je obilazak plemena Masai koja još uvijek žive na autentičan način života i moguće je posjetiti jedno od njihovih izoliranih sela.

Povratak u Arushu, prepakiranje i sinoć u Africi. Tijekom vožnje do zračne luke svi su sretni i puni priča. Nitko više ne šuti niti gleda kroz prozor. Sada nas više ništa ne iznenađuje i ne plaši, jer nosimo nezaboravno iskustvo koje nam donosi novo samopouzdanje.