Visokogorske Ekspedicije gorje

U proteklih 20 godina stekli smo puno iskustva koje želimo podijeliti s vama kako biste mogli uživati ​​u otkrivanju najljepših dijelova planete. Naše staze su za one koji vole aktivno provesti godišnji odmor, naučiti nešto novo i upoznati kulturu ljudi iz ruralnih planinskih područja.

Recimo da ste apsolutni početnik u planinarenju, rekreacijskom sportu i želite se upustiti u jednu od naših trek avantura.

Za početak krenite u šetnju. Može biti u obližnjem parku ili najbližem brdu, mjesto nije važno, ali važno je dobiti rutinu i osjetiti dobru energiju nakon šetnje. Dovoljno je započeti s 2-3 km, a zatim polako povećavati udaljenosti svaki sljedeći tjedan. Kako povećavate vrijeme provedeno u šetnji, počnite voditi brigu o hidrataciji i pravite pauze u redovitim intervalima. Nakon šetnje bilo bi dobro napraviti jednostavne vježbe istezanja jer će vam pomoći da se mišići što prije oporave. Uvijek ostavite jedan dan za odmor između šetnji.

Kako vaše samopouzdanje raste, tada možete krenuti u neke lakše planinske ture. Prije toga preporučujemo vam da se pridružite planinarskom klubu, tako da uz člansku iskaznicu imate osiguranje za sve avanture u zemlji i inozemstvu, kao i određene popuste pri kupnji opreme za treking. Za početak krenite na jednodnevne izlete, dok biste kasnije trebali prijeći na dvodnevne ili trodnevne vikend staze, jer se tako noge naviknu na višednevna planinarenja koja vas očekuju u jednoj od naših svjetskih treking avantura .

Nakon toga imat ćete priliku birati između desetaka različitih trek avantura, na kojima će naši vodiči prenijeti svoja znanja stečena na masivima Himalaje, Anda, Alpa i drugih planina širom svijeta https://estadventure.com/. Za razliku od vaših individualnih šetnji, kod nas ćete imati priliku brzo učiti i istovremeno razmjenjivati ​​iskustva s drugima. S vremenom, kako steknete više kondicije, dodajte neke aerobne sportove tijekom tjedna: biciklizam, plivanje, trčanje, squash ... jer na taj način dobivate dvostruku korist - jačate noge, a s druge strane povećavate aerobnu izdržljivost . Na početku pripazite da vam puls bude do 130 okretaja u minuti, odnosno da ste uvijek u aerobnoj zoni i da vaš rekreativni trening traje što duže. Kad na sljedećem pješačenju primijetite da više ne dišete tako lako čim padina terena počne malo više, tada možete uključiti jedan kratki anaerobni trening ne duži od pola sata tjedno. Prilika je to da se dobro oznojite i povećate svoju mišićnu izdržljivost, dok će vam puls u mirovanju biti niži nego prije uvođenja ove vrste treninga.

Izđite dizalom kao opcija, krenite stepenicama do svog doma ili na sljedeći sastanak u poslovnoj zgradi. Stube ozbiljno jačaju vaše noge. Na svakom planinarenju u našim planinama nosite palice za trekking i mali ruksak na leđima (30 l). Samo šipke smanjuju pritisak na koljena i pružaju vam dodatnu potporu u usponu. Koristite trek palice i mali ruksak dok trenirate da se naviknete na njih.

Kad dođete do razine da dnevno možete prepješačiti 15 km neravnog terena s 1000 m ukupnog uspona, dok pravite pauze svakih 1 sat hoda, tada ste spremni za bilo koji treking na svijetu.

A sada malo o opremi. Ovdje smo sastavili jedan osnovni popis opreme za bilo koju dulju stazu. Nije potrebno imati sve s ovog popisa, ali prije odlaska posavjetujte se s vodičem. Vodite računa da težinu odjeće uvijek smanjite na najmanju moguću mjeru jer dio ručne opreme nosite na leđima. S vremenom ćete steći vlastito iskustvo, pa će pakiranje postati rutina.

Popis opreme koju preporučujemo za naše treking avanture:

• Ruksak (do 40 l)
  • Trekking hlače x 2
  • Gore-tex jakna (ili nešto vodonepropusno)
  • Cipele za planinarenje ili duboke tenisice s Gore tex membranom
  • Čarape - najbolja vuna
  • Pamučne majice
  • Aktivno donje rublje
  • Vunena kapa
  • Šešir ili kapa (zaštita od sunca)
  • Trenirka / vuna ili Polar-tek
  • Rukavice
  • Ručnik i toaletne potrepštine
  • Sunčane naočale / faktor zaštite od UV zračenja 4
  • Prednje svjetlo i rezervne baterije
  • 1 l x 2 boce za vodu ili vrećica od deve 3 l
  • Trek štapovi
  • Krema za sunčanje SPF 30 i više i krema za usne

Ovisno o vrsti trek avanture, možda će vam trebati i sljedeće:

• Vreća za spavanje (3/4 sezona)
  • Donja jakna
  • Sandale
  • Glazba, knjige, društvene igre
  • Foto i video oprema

Za početak je najvažnije uložiti novac u dobre treking cipele. To bi trebale biti duboke trek cipele koje imaju potplat Vibram i Gore tex membranu. O kojoj je marki riječ i koje su boje, to ostavljamo vama na izbor. Kada idete na planinarenje, razmijenite znanje o opremi s drugim planinarima i svakako postavite pitanja o opremi našim vodičima. Ovisno o maksimalnoj visini koju postignete na planiranoj stazi, takvu opremu trebate kupiti namjerno.

Prije odlaska na putovanje ponesite odgovarajuće osiguranje s putovnicom i vizom (ako je potrebno). Postoje posebna osiguranja za visine iznad 3500 m nadmorske visine. Mogu se uzeti kod osiguravajućih društava ili čak kupiti putem interneta. Postoje oni koje uzimate na određeno razdoblje ili oni koji vas pokrivaju godinu dana, prema principu članarine. Važno je uzeti osiguranje koje također pokriva evakuaciju helikopterom do visine od 6000 m.

Kad krenete hodati iz dana u dan u nekoj od naših treking avantura, trebali biste se pobrinuti za neke sitnice koje su vrlo važne, a ljudi ih često zaborave, pa na kraju imaju velikih problema tijekom putovanja.

Prosječni treking dan traje do 6 sati hoda, što znači da šetamo od doručka do ručka i pravimo nekoliko pauza kako bismo popili tekućinu. Prije odlaska u šetnju, pobrinite se da u ruksaku imate dovoljno vode, nešto za grickanje u pauzama: suho voće, orašasti plodovi, tamna čokolada, nešto slano itd. kao i vodonepropusna jakna ili kabanica u slučaju kiše. Također, nanesite kremu za sunčanje unaprijed, jer ona s visinom prerasta u UV zračenje, a bez kape ili kape ne razmišljajte o odlasku. Preporučuje se hidratacija prije polaska, jer na taj način smanjujete količinu vode koju nosite u naprtnjači.Približno 6 sati hoda zahtijeva najmanje 2 litre vode za piće. Kada hodate, važno je da nemate pamučnu odjeću, već da je to aktivno donje rublje od vune ili drugih prirodnih materijala koji su lako hlapljivi, tako da se znoj ne zadržava u tkanini. U pauzama obucite polarnu majicu ili jaknu kako biste održavali tjelesnu temperaturu i da vas vjetar ne bi naglo ohladio. Kad nastavite hodati, vratite tu jaknu u ruksak i nastavite samo u aktivnom donjem rublju.

Kada hodate na nadmorskoj visini iznad 3000 m nadmorske visine, važno je održavati ravnotežu tekućina, elektrolita i šećera u tijelu. Ako jedna od ove tri stvari nedostaje, problemi kao što su: umor, grčevi u mišićima, zamagljen vid, glavobolja, tjeskoba itd. Počinju u vrlo kratkom vremenu, a kasnije se pojavljuju simptomi visinske bolesti. Već smo razgovarali o vodi i sušenom voću, ali ljudi često zaborave na elektrolite. Nedostatak magnezija, kalija, natrija ... vrlo je čest slučaj jer se velika količina tih elemenata gubi znojem. Ako nemate elektrolita u vrećicama koje ulijete u vodu, dovoljno je ponijeti nešto slano za međuobrok i riješili ste problem.

Po dolasku u smještaj preporučujemo da se odmah presvučete u pamučnu odjeću i ugrijete barem pola sata i pođete u krevet. Vaše tijelo i dalje radi pa troši veliku količinu energije nakon duže šetnje, pa se trebate malo odmoriti i popiti najmanje pola litre vode. Kad se dobro zagrijete i istrenirate, izađite van i napravite osnovne vježbe istezanja. Nakon istezanja popijte čaj i bit ćete spremni za sljedeći dan. U koju god regiju na svijetu krenuli, minimalni dnevni unos tekućine je 3 l. Ovo je nekoliko jednostavnih postupaka koji vam pomažu da se što prije oporavite od hodanja.

Što se tiče hrane, trebali biste jesti dovoljno masti i proteina, ali samo tijekom obroka dok boravite. Stručnjaci kažu da je osnovna energija iznad 4000mnv masti i proteina. To ne mora biti životinjska mast, jer kao što znate, ljudi Šerpe prave kuglice od ječmenog brašna i maslaca od jaka. Zašto je ovo važno? Vaš bazalni metabolizam iznosi negdje između 2000 - 2500 kalorija dnevno, ali s rastom se povećava tako da se BMR udvostruči iznad 5000 mnv.

Grickalice iz ruksaka s jednostavnim šećerima služe kao energija dok ste aktivni i šetate, ali po dolasku u smještaj trebali biste pojesti nešto "konkretno".

Što se tiče higijene, obavezno operite ruke prije i poslije jela. Kao dio higijenskih potrepština preporučuju se mokre antibakterijske maramice i gel. Ako maramice koristite negdje tijekom pauza, nemojte ih bacati, već ih ponesite sa sobom u prvi smještaj. Isto vrijedi i za sav papirni ili plastični otpad. Za voće vrijedi pravilo da ostatke (koru banane, ugriz jabuke ...) možete baciti samo ako to voće raste u toj regiji.

Diamox se koristi za sprečavanje visinske bolesti iznad 3500 m. Tijekom naših trek avantura nije potrebno uzimati ovaj lijek jer imate prirodnu aklimatizaciju, jer se svaka dva dana hodanja pravi pauza na istoj visini, a tek onda se uspon nastavlja. Ako se brinete o ravnoteži tekućina, elektrolita i šećera u tijelu, hodate polako, ne pijete alkohol i uzimate jedan aspirin 100 mg dnevno, sigurno nećete imati problema s visinom.