Pont Valsavarenche_Dom Vittorio Emanuele II_Gran Paradiso 25. studenoga 2017.

Već duže vrijeme kuhala se ideja o odlaska na Gran Paradiso. Bolje reći, ideja se rodila protekle godine prilikom „prečenja Ponci“. I konačno došao je i taj dan odluke da se krene na Gran Paradiso. Okupila se šesteročlana ekipa iz 2 planinarska Društva: 3 člana iz PD Opatija iz Opatije i 3 člana iz PD Knezgrada iz Lovrana. Zbog dužine puta koja od Opatije do Pont Valsavarenche iznosi 700 km  odlučili smo se na 3-dnevni izlet od 16.... čitaj dalje

Monte Paterno i Tre Cime 21. studenoga 2017.

Drugi dan (29. 07. 2016.) boravka članova PD Knezgrad iz Lovrana u Dolomitima predviđen je za obilazak Tre Cime i Monte Paterno. Podijeljeni u dvije grupe pohod se odvijao u dva pravca: Grupa „A“ uspon na Monte Paterno – ferratom De Luca-Innerkofler i kružno oko Tre Cime di Lavaredo  i grupa „B“ kružno oko Tre Cime di Lavaredo. Nakon jučerašnjeg pomalo kišnog, tmurnog i maglovitog dana, osvanuo je bistar i sunčan dan stvoren za planina... čitaj dalje

Passo Pordoi-Rifugio Focella-Vrh Piz Boe-Rifugio Boe-Rifugio Forcella-Passo Pordoi 21. studenoga 2017.

U prethodnom blogu napisao sam – „tko jedno zagrize i osjeti taj slasni zalogaj Dolomita na planinarski način, taj se njima ponovo vraća“. Takav je slučaj i sa mnom.  Nije proteklo ni 7 dana od prvog planinarskog posjeta Dolomitima i uspona na Tofanu di Rozes, evo mene ponovo u Dolomitima – Grupi Sella. Naime, priključio sam se jednodnevnom izletu (30. 08. 2014.) koji je organiziralo PD Obruč iz Jelenja – uspon na Piz Boe. ... čitaj dalje

Uspon na Cima Pisciadu (2985 m) po „Ferati Brigita Tridentina“ 20. studenoga 2017.

Prethodni tjedan posjetio sam Dolomite -  Grupu Sella i uspon sa južne strane na Piz Boe 3152 m, najviši vrh ove grupe. Ovog puta, u dvodnevnom izletu u društvu Saše Rodića odabrali smo sjevernu stranu Grupe Sella. Prvi dan - uspon na Vrh Pisciadu 2985 m po „FERRATI BRIGATA TRIDENTINA“, te drugi dan - uspon na vrh Lagazuoi 2778 m, po stazi (strada militare) „KAISERJAGER“

Grupa Sella je izdvojeni planinski m... čitaj dalje

Malga Fosse di Sopra-Bivacco Fiamme Gialle-Bus del Gat-Cimon della Pala (3184 m) 20. studenoga 2017.

Neplanirani susret i poziv Morena Vrancicha da se pridružim njemu i Marku Buljanu na 3-dnevni izlet penjanja i planinarenja organiziranom u Dolomitima Italija – grupa Pale di San Martino, naravno, tom izazovu nisam mogao odoljeti. Izlet je osmišljen na slijedeći način:

Prvi dan    -  Obuhvaća dolazak od Rijeke do Passo Rolle u popodnevnim satima (bivakiranje)

Drugi dan –  Passo Ro... čitaj dalje

Zanser Alm-Kleiner Peitlerkofel-Großer Peitlerkofel-Rifugio Genova-Rifugio Campenalm-Zanser Alm 20. studenoga 2017.

Drugi dan mog boravka u Bolzanu (05.10.2014.) predviđen je za uspon na tri vrha: Zendleser kofel (2422 m), Kleiner Peitlerkofel (2813 m) i Peitlerkofel (2874 m).

Peitlerkofel/Sas de Putia (italijanski naziv) je najsjeverniji osamljeni vrh u Dolomitima, smješten između Gadertal na istoku i Vilnößtal na zapadu. Zbog svog udaljenog i izoliranog položaja od ostalih planinskih skupina u Dolomitima, kao i zbog strmih litica ... čitaj dalje

Uspon na Vrh Lagazuoi_Staza Militare Kaiserjager 20. studenoga 2017.

Drugi dan našeg boravka u Dolomitima – (Corvari) predviđen je za uspon na vrh Lagazuoi 2778 m sa sjeverne strane Grupe Sella po stazi (strada Militare – Austrian Militari) Kaiserjager steig od Passo Valparola, te povratak kroz tunel – „Galeria Lagazuoi“  do Passo Folzarego. Uspon ovom stazom vodi nas u povijest  i središte ratnih zbivanja... čitaj dalje

Rifugio Scoiattoli-Rifugio Averau-Vrh Averau-Forcella Nuvolau-Rifugio Nuvolau-Cinque Torri-Rifugio Scoiattoli 19. studenoga 2017.

Treći  dan (30. 07. 2016.) boravka članova PD Knezgrad iz Lovrana u Dolomitima predviđen je za obilazak oko Cinque Torri, te uspon na vrh Averau i Nuvolau. Podijeljeni u dvije grupe,  pohod se odvijao u dva pravca: Grupa „A“ uspon na Averau – ferratom, spust do Rif. Averau – uspon na Nuvolau, te kružna tura oko Cinque Torri. Grupa „B“ kružna tura  oko Cinque Torri.

AVERAU i NUVOLAU naziva se lijepa... čitaj dalje

Bivaka Fiamme Gialle - Cima della Vezzana - Rifugio Rosseta - Parkiralište na Malga Fosse di Sopra 19. studenoga 2017.

Cima della Vezzana, s nadmorskom visinom 3192 m najviši je vrh grupe Pale di San Martino u Dolomitima, smještena na sjevernom rubu lancu Pala. Iako najviši vrh skupina ipak se nekako nalazi u sjeni svog susjeda Cimon della Pala, najviše zbog njegovog atraktivnog šiljatog – piramidalnog oblika.  Ova dva vrha međusobno su odvojena prijevojem „Passo del Travignolo“ (2925 m), od kuda se lijepo vide pukotine malog glečera „Gh... čitaj dalje

Pecol - Bivak Suringar - Montaž - Spust preko Pipanovih ljestvi - Ferrta Leva - vrh Terrarossa - Dom Brazza 18. studenoga 2017.

Drugi dan, našeg boravka ne području Julijskih Alpi u Italiji, predviđen je za uspon na Montaž od parkinga na planini Pecol. Montaž sa svojom visinom od 2753 m je druga najviša planina u Julijskim Alpama, samo ga Triglav nadmašuje. On je ujedno i najviši vrh  Julijskih Alpi u Italiji. Planinski lanac Montaž – nazvan po istoimenom vrhu - pruža se u smjeru istok – zapad u dužini više od 20 km. U dolinama oko planine, ... čitaj dalje

Via della Vita - (Put života) 18. studenoga 2017.

VEVNICA  - (VEUNZA),
s nadmorskom visinom 2340 m je vrlo moćna planina smještena na granici između Italije i Slovenije na grebenskom lancu koji se pruža od Mangarta do Visoke Ponce u smjeru istok – zapad. Obiluje visokim i okomitim stijenama, stupovima, policama, strmim travnatim padinama, usjecima i kaminima.   Sa talijanske strane najbolje pokazuje svoju moćnu sjeverna stranu, jednu od najstrmijih planina u grupi Julijskih Alpa. Od ... čitaj dalje

Monte Santo di Lussari-Berački Kogel-Zavjetna kapela-Cima del Caccatore (2071 m) 17. studenoga 2017.

PD Knezgrad iz Lovrana po drugi puta posjetilo je (23.08.2015.) Sveto Brdo u Italiji – Santo Monte di Lussari i uspon na njegov vrh Cima del Cacciatore (2071 m). Izlet je ponovljen iz razlog što prilikom našeg prvog posjeta 30. srpnja, 2015. vrijeme bilo loše (magla i kiša), stoga se nije moglo popeti na vrh. Tog puta, dali smo obećanje da ćemo, čim se ukaže prva prilika i lijepo vrijeme ponoviti izlet, što smo ovog puta i učinili. Na izletu i... čitaj dalje

Uspon na Jof Fuart _Stazom Anite Goitan 17. studenoga 2017.

Drugi dan našeg boravka u Julijskim Alpama u Italiji, predviđen je za uspon na Jof Fuart/Viš  (2666 m)- kružnom turom  stazom Anita Goitan. Jof Fuart sa svojim susjednim vrhom Jof de Montasio /Montaž 2753 m, spadaju u najviše vrhove u skupini zapadnih Julijskih Alpi u Italiji. Njegov greben obuhvaća manju skupinu vrhova koja ga okružuju: Sa sjeverne strane okružuje ga Veliki Naboid/Nabois Grande i prijevoj Škrbina Nabois, prema zapadu nj... čitaj dalje

Via Degli Alpini - Prečenje Ponci 17. studenoga 2017.

Između Jalovca i Mangarta proteže se veličanstven greben prema sjeveru, formiran od nekoliko značajnih vrhova. Greben započinje od V. Koncu špice (2350 m), preko moćne Vevnice (2340 m), strmog Struga (2265 m) i dalje nastavlja preko Zadnje Ponce (2242 m), Srednje Ponce (2228 m), te završava na Visokoj Ponci (2274 m), odnosno dalje se spušta do Male Ponce (1925 m). Prelazak preko ovog grebena kod planinara popularan  je naziv PREČENJE PONCI - izvorni naziv je... čitaj dalje

Marmolade – Punta Penia 15. studenoga 2017.

Moj trodnevni boravak u Bolzanu kod obitelji i prijatelja Daniele i Sergia Babića. Sergio, strastveni planinar, skijaš i turno skijaš - istinski zaljubljenik u prirodu i planinarenje, a posebice u Dolomite, organizirao je dvodnevni nezaboravni izlet i planinarenje u Dolomitima. Prvi dan, 04.10.2014., kao poslasticu predvidio je uspon na Marmoladu – vrh Punta Penia (3343 m). Drugi dan 05.10.2014. predviđena je lakša, ali duža tura i uspon na tri vrh... čitaj dalje

Poliški Špiki 15. studenoga 2017.

Treći dan našeg boravka (28.09.2014.) u talijanskim zapadnim Julijskim Alpama, predviđen je za uspon po grebenskoj stazi „Ceria – Merlone“, slovenski „Poliški Špiki. Ona je posvećena alpinistima iz Trsta Celestino Ceria i Ruggero Merlone, koji su tragično stradali prilikom penjanja na Monte Rosa. Zašto naziv grebena „Poli&scar... čitaj dalje

Rifugio Giussani - Tofana di Rozes 12. studenoga 2017.

Drugi dan, našeg boravka u Dolomitima, predviđen je za uspon na Tofanu di Rozes (n/v 3225 m) po ferrati Lipella, spust po via normale, te povratak doma. Dolomiti, magično planinsko područje na sjeveroistoku Italije, koje se proteže više od stotinu kilometara od rijeke Adige na zapadu, do doline Piave di Cadore na istoku, današnjim je generacijama simbol skijaške i penjačke meke, nevjerojatne prirodne ljepote zaštićene UNESC... čitaj dalje

Grossglockner via Stüdlgrat 10. studenoga 2017.

Grossglockner sa svojom visinom od 3798 m je najviši planinski vrh Austrije, a ujedno i cjelokupnog masiva Glockner grupe u središnjem djelu Hohe Tauern i istoimenog nacionalnog Parka. Leži na granici provincija ("Bundeslaender") između istočnog Tirola (Južni Tirol pripada Italiji od 1919.) i Koruške (Kaernten) na sjeveroistoku.
Planina ima oblik piramide (zvona) s dva vrha: veći Grossglockner (3798 m) i manji Kleinglockner (37... čitaj dalje

Pogačnikov Dom_Vrh Razor_Vrh Planja_Pogačnikov Dom 18. prosinca 2014.

Drugi dan našeg boravka u Julijskim Alpama (na Kriški podi), predviđen je za uspon na Razor i Planju. Razor sa svojom visinom od 2601 m, kao i susjedni vrh Planja 2453 m, smješteni su u srcu Julijskih Alpi i spadaju među više vrhove. Vrh Razora poprima oblik oštrih i vitkih šiljaka, koji završavaju u obliku piramide. Razor i Planja izdižu se iznad visoravni Kriških podi, gdje se nalaze 3 prekrasna jezera. Okružuju ih pr... čitaj dalje

Čvrsnica - Veliki Kuk - Veliki Vilinac - Pločno - Masna Luka 1. rujna 2014.

Planinarski izlet na Čvrsnicu, koja je biser u hercegovačkom reljefu, uvjek je poseban užitak i zadovoljstvo za svakog planinara i ljubitelja prirodnih ljepota. Svi smjerovi uspona su lijepi ali oni koji vode iz kanjona Dive Grabovice, su najljepši i najatraktivniji. Kada sam prošle godine sa svojim planinarskim partnerom Vladom, išao iz kanjona Dive Grabovice preko Strmenice i Hajdučkih Vrata do Velikog Vilinca, sa ... čitaj dalje

Vent - Martin Busch Hütte (2501 m) - Kreuzspitze (3456 m) 2. lipnja 2014.

Skijao sam u Tirolu puno puta. Većina skijališta ima staze koje prelaze visine od 3000 m. Puno puta bi se popeo još malo, nakon zadnje stanice žičare, do nekog vidikovca. Svaki put sam bio očaran s panoramskim vidikom koji se otvarao pred mojim očima. Zamišljao sam kako ovo carstvo bjeline izgleda u ljetnim mjesecima. Da li ga prekrivaju ledenjaci ili je to područje prekriveno sivim bezživotnim granitnim stjenama, između ... čitaj dalje

Gomišćkovo zavetišće-Krn-Batognica-Piramida na Peski-Krnsko jezero-Dom Klementa Juga 21. prosinca 2013.

Drugi dan našeg boravka u Julijskim Alpama predviđen je za spust po trasi od Krna do Lepene, kako slijedi.

Ishodište pohoda: planinarsko sklonište Gomišćkovo zavetišće (2210 m), Krn (2244 m), Batognica  (2164 m), Piramida na Peski (1975 m), Krnsko jezero (1389 m), Dom pri Krnskih jezerih (1385 m), te do doma ... čitaj dalje

Pogačnikov dom-Križ-Bivak IV na Rušju-Aljažev dom 26. listopada 2013.

Treći dan našeg boravka na Kriški podi u Julijskim Alpama, predviđen je za uspon na Križ (2410 m) i povratak preko „bivka IV“ na Rušju ispod Dolkove špice do Aljažovog doma u dolini Vrata. Križ je smješten u srcu Julijskih Alpi. Nalazi se sjeverozapadno od doma Pogačnik i Kriški podi, na kojima se nalaze tri prekrasna visokogorska kraška jezera. Križ je smješten  između... čitaj dalje

Uspon na Krn: Smjer Silva Korena (ferrata) 28. rujna 2013.

U Nedjelju na jutarnjoj kavi u Iki skupila se manja grupa planinara  (Desa, Zdrave, Fedor i ja, Mirko). Neizostavna teme - planinarenje. Gdje ste bili i gdje idemo ovaj tjedan?. Desa kao iz topa ispali Julijske Alpe - Krn. Prijedlog je prihvaćen. Kao stari i iskusni planinar (apsolvirao Alpe), Zdrave dobiva zadatak da organizira izlet za 2 dana i to utorak i srijedu (09 i 10 srpnja), pod uvjetom da je anticiklona i lijepo vrijeme. Razrađu... čitaj dalje

Kranjska koča na Ledinah - Savinjsko sedlo - Mrzla gora 28. rujna 2013.

Treći dan našeg boravka u Savinjsko-Kamniškim Alpama predviđen je za 2 uspona: Jedan uspon na Veliku Babu, a  drugi uspon na Mrzlu Goru. Uspon na Veliku Babu podijeljen je u dvije grupe. Jedna grupa uspinje se po ferati, koja je označena kao zahtjevan put ( zelo zahtevna pot), a druga grupa po normalnom Austrijskom putu označenom kao laki... čitaj dalje

Prenj - Hercegovačka ljepotica 17. kolovoza 2013.

Dolaskom austro-ugarskih vlasti na prostore BiH, počeo se mijenjati odnos ljudi prema planinama kao prokletom i opasnom kraju. Otkrivaju se ljepote planina u koje su do tada, zalazili samo stočari, lovci, drvosječe i odmetnici. Austrijanci su na ove prostore, između ostalog, donijeli i kulturu planinarenja koja je do tada bila apsolutno nepoznata domaćem stanovništvu. U to vrijeme postojale su i vodičke službe u kojima s... čitaj dalje

Kals-Stüdl Hütte-Glečer Ködnitzkees-Erzherzog Johann Hütte-Großglockner 20. srpnja 2013.

Desetljećima skijam u Austriji. Obišao sam gotovo sva njhova skijališta. Jedo njihovo skijalište posebno mi je drago i na njemu sam skijao desetke puta. Ono se nalazi iznad mjesta Heiligenblut (Heiligenblut am Grossglockner) u Nacionalnom parku Visoke Ture (Nationalpark Hohe Tauern). Gornja točka do koje vozi žičara je na 2900 m. S većine staza za vrijeme... čitaj dalje

Durnitor - Prutaš i Bobotov Kuk 10. srpnja 2013.

Nakon povratka s vrha Maglića, trebalo je nastaviti dalje. Nije bilo vremena za slavlje niti za sređivanje utisaka. Sva četvorica smo bili pomalo euforični s onim što smo doživjeli na Magliću. Krenuli smo s Lokve Dernečište prema Tjentištu. Nakon izlaska na magistralnu cestu, skrenuli smo desno u smjeru Foče, a naša nakana je bila prijeći rijeku Drinu preko prvog mosta, a taj je u mjestu Brod, koje se nalazi n... čitaj dalje

Čvrsnica - ljubav koja traje 29. lipnja 2013.

U Čvrsnicu sam se zaljubio na prvi pogled. Spavali smo u motelu Hajdučke Vrleti. Na Blidinjsku visoravan došli smo dosta kasno. Bila je noć a vrijeme je bilo oblačno. U restoranu ovog motela bila je vesela atmosfera. Svi su nekako bili opušteni. Na putu ovamo svratili smo u mjesto Kazaginac zaselak Vlaka, u moje rodno selo. Ručali smo, a ja sam malo popio.

čitaj dalje

Maglić - Poštarev put 22. lipnja 2013.

Prije dosta godina, na satovima zemljopisa, učio sam da je Maglić granična planina između Bosne i Hercegovine i Crne Gore, te da se njegov najviši vrh zove Veliki Vitao (2397 m), i da pripada Crnoj Gori. Kada sam razmišljao o planinarenju po BiH planinama, nikada mi na pamet nije padao Maglić.

Prije nekoliko godina, odlučio sam da ću ispenjati najviši vrh Bosne i Herce... čitaj dalje

Uspon na Špik i moja osobna tragedija 27. listopada 2012.

Dugo vremena bio sam u dilemi da li ću ovaj blog  napisati, kako i što napisati o svojoj vlastitoj tragediji, koja se  dogodila na izletu u Sloveniji_Julijske Alpe i usponu na Špik. Kako što sam napisao u prethodnom blogu, tragedija se dogodila 13. srpnja, 2011. prilikom pada i dvostrukog preloma zgloba desne noge na spustu sa Špika, 103 metara ispod samog vrha na početku sipara ili melišća kako to... čitaj dalje

Triglav (PD Savica-Triglavska Jezera-Hribarice-PD Planika-Triglav) 21. listopada 2012.

Triglav je 2864 metra visoka planina. Najviši je vrh Julijskih Alpi i Republike Slovenije. Više od jednog tisućljeća izvor je inspiracije i poštovanja svakog Slovenca. Ime su mu dali Slaveni kada su naselili ovo područje. Oni su vjerovali da u ovoj planini obitavaju njihova tri glavna božanstva: nebo, zemlja i podzemni svijet. Stoljećima se nitko nije usudio krenuti prema ovom vrhu jer se mislilo da bi ga moglo sustići pr... čitaj dalje