Vent - Martin Busch Hütte (2501 m) - Kreuzspitze (3456 m) 6. rujna 2014.

Skijao sam u Tirolu puno puta. Većina skijališta ima staze koje prelaze visine od 3000 m n.m. Puno puta bi se popeo još malo, nakon zadnje stanice žičare, do nekog vidikovca. Svaki put sam bio očaran s panoramskim vidikom koji se otvarao pred mojim očima. Zamišljao sam kako ovo carstvo bjeline izgleda u ljetnim mjesecima. Da li ga prekrivaju ledenjaci ili je to područje prekriveno sivim bezživotnim granitnim stjenama, između kojim samo ... čitaj dalje

Čvrsnica - Veliki Kuk - Veliki Vilinac - Pločno - Masna Luka 1. rujna 2014.

Planinarski izlet na Čvrsnicu, koja je biser u hercegovačkom reljefu, uvjek je poseban užitak i zadovoljstvo za svakog planinara i ljubitelja prirodnih ljepota. Svi smjerovi uspona su lijepi ali oni koji vode iz kanjona Dive Grabovice, su najljepši i najatraktivniji. Kada sam prošle godine sa svojim planinarskim partnerom Vladom, išao iz kanjona Dive Grabovice preko Strmenice i Hajdučkih Vrata do Velikog Vilinca, sa ... čitaj dalje

Prenj - Hercegovačka ljepotica 17. kolovoza 2013.

Dolaskom austro-ugarskih vlasti na prostore BiH, počeo se mijenjati odnos ljudi prema planinama kao prokletom i opasnom kraju. Otkrivaju se ljepote planina u koje su do tada, zalazili samo stočari, lovci, drvosječe i odmetnici. Austrijanci su na ove prostore, između ostalog, donijeli i kulturu planinarenja koja je do tada bila apsolutno nepoznata domaćem stanovništvu. U to vrijeme postojale su i vodičke službe u kojima s... čitaj dalje

Kals-Stüdl Hütte-Glečer Ködnitzkees-Erzherzog Johann Hütte-Großglockner 20. srpnja 2013.

Desetljećima skijam u Austriji. Obišao sam gotovo sva njhova skijališta. Jedo njihovo skijalište posebno mi je drago i na njemu sam skijao desetke puta. Ono se nalazi iznad mjesta Heiligenblut (Heiligenblut am Grossglockner) u Nacionalnom parku Visoke Ture (Nationalpark Hohe Tauern). Gornja točka do koje vozi žičara je na 2900 m. S većine staza za vrijeme kratke skijaške pauze, pogled je stalno bježao pre... čitaj dalje

Durnitor - Prutaš i Bobotov Kuk 10. srpnja 2013.

Nakon povratka s vrha Maglića, trebalo je nastaviti dalje. Nije bilo vremena za slavlje niti za sređivanje utisaka. Sva četvorica smo bili pomalo euforični s onim što smo doživjeli na Magliću. Krenuli smo s Lokve Dernečište prema Tjentištu. Nakon izlaska na magistralnu cestu, skrenuli smo desno u smjeru Foče, a naša nakana je bila prijeći rijeku Drinu preko prvog mosta, a taj je u mjestu Brod, koje se nalazi n... čitaj dalje

Čvrsnica - ljubav koja traje 29. lipnja 2013.

U Čvrsnicu sam se zaljubio na prvi pogled. Spavali smo u motelu Hajdučke Vrleti. Na Blidinjsku visoravan došli smo dosta kasno. Bila je noć a vrijeme je bilo oblačno. U restoranu ovog motela bila je vesela atmosfera. Svi su nekako bili opušteni. Na putu ovamo svratili smo u mjesto Kazaginac zaselak Vlaka, u moje rodno selo. Ručali smo, a ja sam malo popio. Na&... čitaj dalje

Maglić - Poštarev put 22. lipnja 2013.

Prije dosta godina, na satovima zemljopisa, učio sam da je Maglić granična planina između Bosne i Hercegovine i Crne Gore, te da se njegov najviši vrh zove Veliki Vitao (2397 m), i da pripada Crnoj Gori. Kada sam razmišljao o planinarenju po BiH planinama, nikada mi na pamet nije padao Maglić. Prije nekoliko godina, odlučio sam da ću ispenjati najviši vrh Bosne i Hercegovine. Zaprepastio sam se kada nisam znao njegov... čitaj dalje

Triglav (PD Savica-Triglavska Jezera-Hribarice-PD Planika-Triglav) 21. listopada 2012.

Triglav je 2864 metra visoka planina. Najviši je vrh Julijskih Alpi i Republike Slovenije. Više od jednog tisućljeća izvor je inspiracije i poštovanja svakog Slovenca. Ime su mu dali Slaveni kada su naselili ovo područje. Oni su vjerovali da u ovoj planini obitavaju njihova tri glavna božanstva: nebo, zemlja i podzemni svijet. Stoljećima se nitko nije usudio krenuti prema ovom vrhu jer se mislilo da bi ga moglo sustići pr... čitaj dalje