Gornja Brela (Subotišće)_Sveti Nikola_Vrh Bukovac 18. travnja 2018.

Bukovac sa svojom nadmorskom visinom od 1262 m nalazi se neposredno iznad sela Topići. Iako nije izrazito visok vrh, ali sa svojim položajem i prelijepim vidikovcem nadmašuje mnoge više vrhove. Njegove jugoistočne okomite stijene visoke između 400 i 500 m najljepše su poznato alpinističko penjalište na Biokovu.

Gotovo svi vrhovi Biokova su teško dostupni, zahtjevni, vremenski dugotrajni, a gotovo da i nema mogućnosti snabdijevanja vodom u pl... čitaj dalje

Ferata Cjajnik (Lärchenturm) 5. travnja 2018.

Cjajnik (Lärchenturm) s nadmorskom visinom 1965 m nalazi se na grebenu Košute s austrijske strane. Naime, planinski lanac Karavanke proteže se u dužini 120 km u smjeru zapad – istok, a u sklopu njega nalazi se „greben Košute“ u dužini 10 km, u nizu nekoliko značajnih vrhova: proteže se od Velikog vrha, preko Malog i Velikog Kladiva, Tegoške gore, Užnika, Košutnikova turna, na Tolstu Košutu, i dalje prema nižim... čitaj dalje

Dugopolje (Đakići)_Kraljeva peć_Balića Pištet_Debelo Brdo_Ljubljan_Dugopolje 2. travnja 2018.

Mosor je planina duga 25 km. Pruža se u smjeru sjeverozapad – jugoistok od prijevoja Klis do rijeke Cetine, koja polukružno obuhvaća istočni dio Mosora. Predstavlja prirodnu granicu s najvišom dalmatinskom planinom Biokovo s relativno uskim glavnim grebenom strmih padina i najvišim vrhom - Veliki Kabal (1339 m).  Ime je dobila iz složenice ilirskih riječi ”mol” (brdo) i “sor” (izvor) što u slo... čitaj dalje

Veliko brdo (Žlib)_Prijevoj Veliki Zavod_Mali i Veliki Šibenik_Veliko Brdo (Nemčići) 31. ožujka 2018.

Ponovit ću opis planine Biokovo i pisanje ovog bloga započeti sa pridjevom "4 naj" - Biokovo je najveća, najduža, najljepša i najsurovija planina Dalmacije. Proteže se na 196 km2, najviši vrh je Sveti Jure na 1762 m. Na njemu je smješteno veliko bogatstvo različitih pejzaža, tako da svaki posjet Biokovu pruža poseban doživljaj. Odlikuju ga geomorfološki fenomeni: vrtače, ponikve, škrape, kameni... čitaj dalje

Vrbnica_Velika Košuta_Mala Košuta_Crno jezero_Bijelo jezero_Vrbnica 16. ožujka 2018.

Najviši vrhovi planina, u svim civilizacijama predstavljali su i danas predstavljaju pojam koji se veže za kulturu, povijest, tradiciju, duhovna bogatstva ljudi i naroda, suverenost država i, u posljednje vrijeme, najviši vrhovi planina su mjesta gdje ljudi dolaze iz raznih krajeva i država, iz mnoštva svojih potreba, a posebno onih koje pružaju mogućnost doživljaja prirodne iskonske ljepote, lijek za  dušu i tijelo , neophodno ... čitaj dalje

Borovno brdo_Vrh Bregoč_Borovno brdo_Vrh Stog_Orlovačko jezero 14. ožujka 2018.

Zelengora
 je posebno lijepa planina. Sa svakog vrha ili  vidikovca pruža se nepregledno prostranstvo veličanstvenih planina, kanjona, rijeka, bujnih šuma i cvijetnih livada, iskonska nenarušena divljina. Bogat i raznovrstan živi svijet upotpunjuje ovu ljepotu, pružajući čovjeku osjećaj izgubljene veze sa prirodom na jednom od rijetkih mjesta gde se taj spoj još može uhvatiti je Zelengora.

Bregoč (2014 m) i Stog (1821 m), nalaze ... čitaj dalje

Pašna poljana_Vrh Videž_Orlovačko jezero_Jugovo jezero_Pašna poljana 12. ožujka 2018.

Zelengora, za mnoge planinare i ljubitelje prirode je najljepša planina u BiH-u. Prostrana i nepregledna prekrivena šumama i zelenim pašnjacima. I ako se na njoj uzdižu brojni impresivni vrhovi kao što su (Bregoč, Stog, Orlovac, Planinca, Klek, Uglješin vrh, Velika Košuta, Todor i dr.), Zelengora je pitoma, nježna i blaga planina, sušta suprotnost od Maglića i Volujaka od kojih je dijeli kanjo... čitaj dalje

Ježević_Crvene Grede_Marin Bunar_Jankovo Brdo_Troglav_Velika Duvjakuša_PS Pume 11. ožujka 2018.

Prostorni gorski lanac Dinara – Kamešnica nakon Velebita (145 km), drugo je najduže gorje među Dinaridima koje se pruža smjerom sjeverozapad-jugoistok u dužini oko 110 km, uzduž hrvatsko-bosanske granice od vrela Zrmanje i Ličke Kaldrme pa sve do Buškog blata i Tijarice. Duž toga dugog dinarskog lanca, najsjeverniji veći vrh je Veliki vrh na Vilici (1.654 m) sjeverno od Knina, a najviši je Troglav (1.913 m) sjeverno iznad Sinja i najisto... čitaj dalje

PS Puma_Velika Duvjakuša_PS Josip Goreta_Lišanjski vrh_PS Rupe_Cetina 10. ožujka 2018.

Drugi dan našeg boravka na Dinari predviđen je za pohod od ishodišne točke planinarske kuće Puma (1630 m) na slijedeće vrhove i planinarska skloništa: Velika Duvjakuša (1708 m), Torlakova glava (1674 m), Snježnica (1664 m), planinarsko sklonište Josip Goreta (1530 m), Marin bunar (1400 m), Katuništa (1402 m), Lišanjski vrh (1794 m), te planinarsko sklonište Rupe (1360 m). Dužina staze 20.9 km. Aktivno vrijeme hoda 6 h i 19 minut... čitaj dalje

Ježević (Sutina)_PS Pume (Velika Duvjakuša)_Troglav 9. ožujka 2018.

Kokrsko sedlo_Kompotela_Mokrica_vrh Košutna_Planina Jezerca 7. ožujka 2018.

Treći dan boravka (13.08.2015.) male tročlane ekipe (Kristine, Deana i mene, Mirko - PD Knezgrada iz Lovrana) u Kamiško-Savinjskim Alpama previđen je za povratak do parkinga na planini Jezerce slijedećom turom: Od Cojzove koče (1973 m) popeti se na prijevoj između Kalške gore i Kalškog grebena, spust čez Kalce ispod Kalškog grebena i uspon na slijedeće vrhove: Kompotela (1898 m) - Mokrica (1853 m) – Vrh Košutna (1974 m), dalje preko planine Ko... čitaj dalje

Planina Jezerca_Vrh Krvavec_Vrh Kalški greben_Vrh Kalška gora_Kokrsko sedlo 3. ožujka 2018.

Mala skupina od 3 člana PD Knezgrad iz Lovrana (Kristina, Dean i ja, Mirko) odlučila se na trodnevni izlet i planinarenje u Kamniško-Savinjske Alpe u Sloveniji. Cilj prvog dana: od parkirališta na Planini Jezerca popeti se na vrh Krvavca (1853 m) – veliki Zvoh (1971 m),  vrh Korena (1999 m), dalje preko Kalškog grebena (2224 m), i Kalške gore (2047),  do Cojzove koče na Kokrskom sedlu (1793). Drugi dan: Cojzova koča (1793) – bivak Pav... čitaj dalje

PD u Tamarju_Srednja Ponca_Visoka Ponca_Zadnja Ponca_Belopeška jezera 3. ožujka 2018.

Treći dan našeg boravka u Julijskim Alpama, predviđen je za uspon na tri različita vrha: Ponce,  Špik i Slemenovu špicu – odabir prema vlastitom nahođenju. Podijeljeni u tri grupe „A“, „B“ i „C“ . Grupa „A“ uspon na Ponce (Renato i ja, Mirko), grupa „B“ uspon na Prisojnik (Fedor i Dino) i grupa „C“  (ostali) uspon na Slemenovu špicu.

Ponce su planinski ... čitaj dalje

Aljažev dom_Bovški Gamsovec_Stenar_Pogačnikov dom 2. ožujka 2018.

Bovški Gamsovec  s visinom 2392 m pripada  skupini Julijskih  Alpi, a u neposrednoj blizini Triglava. Njegov vrh je vrlo izraženi uzdužni uski greben koji se proteže od Pihavca prema Stenaru.

Bovški Gamsovec je dobar izbor za planinare koji uživaju u laganom penjanju i nije suviše zahtjevna planina i ako se nipošto, ne smije podcjenjivati i nije za početnike i neiskusne. Na istočnoj strani ima dosta ispostavljenih mjesta, us... čitaj dalje

Erjavčeva koča_Slemenova špica_Prednje Robičje_Prijevoj Vršič_Erjavčeva koča 1. ožujka 2018.

Od mog sedmodnevnog boravaka u Sloveniji - Gozd Martuljku – dva dana sam odvojio za izlet i planinarenje:  01. studenog  uspon na Slemenovu špicu i Prednje Robičje od Vršiča i 04. studenog, 2015. uspon na Golicu, od planine pod Golicu.

Slemenova Špica  je vrh 1909 m, a susrećemo i visinu 1911 m nadmorske visine smješten u sredini između visokih vrhova Julijskih Alpa. Slemenova špica ima dvije izrazito di... čitaj dalje

Poldov Rovt_Bivak II_Dovški Križ _Poldov Rovt 27. veljače 2018.

Nakon provedena 2 dana u Julijskim Alpama u Italiji, treći dan našeg izleta i planinarenja predviđen je u Slovenskim Julijskim Alpama u dolini Vrata i uspon na Dovški Križ preko bivka II – od Poldovog Rovta.

Dovški Križ s nadmorskom visinom od 2542 m, nalazi se u sredini Martuljške skupine vrhova. To je planina koja je skrivena među drugim vrhovima i nije ni otkuda posebno prepoznatljiva, kao ni posebno... čitaj dalje

Blejska koča_Lipanski Vrh_Mrežce_Debeli Vrh_Veliki Selišnik_Rudno polje 26. veljače 2018.

Drugi dan (22.07.2016.) našeg izleta i planinarenja u Sloveniji, predviđen je za obilazak 4 vrha u istočnom dijelu Julijskih Alpi, koji pripadaju  grupi vrhova pod jedinstvenim nazivom „Pokljuški GamsiI“. To su slijedeći vrhovi: od ishodišta pohoda Blejska koča – Lipanski vrh – vrh Mrežce – Debeli vrh i Veliki Selišnik, te spust do Rudnog polja na Pokljuki. Na taj način završio bi obilazak svih vrhova koji... čitaj dalje

Makar_Vošac_Sveti Jure 24. veljače 2018.

Početak pisanja ovog posta započo bi sa pridjevom "4 naj" - Biokovo je najveća, najduža, najljepša i najsurovija planina Dalmacije. Proteže se na 196 km2, najviši vrh je Sveti Jure na 1762 m. Na njemu je smješteno veliko bogatstvo različitih pejzaža, tako da svaki posjet Biokovu pruža poseban doživljaj. Odlikuju ga geomorfološki fenomeni: vrtače, ponikve, škrape, kamenice i mnogobrojne jame, ... čitaj dalje

Zajavornik_Blejska koča_Vrh Okroglež_Debela Peč_Vrh Brdo_Blejska koča_Zajavornik 23. veljače 2018.

PD Duga iz Rijeke organiziralo je jednodnevni izlet i planinarenje u Sloveniju – Pokljuški Gamsi. Organizator izleta Ivo Šporčić . Voditelji izleta: Grupe „A“ Danilo Harbić i njegov pomoćnik Željko Kokotović,  Voditelj „B“ grupe je Silvana Milić. Na izlet se prijavilo 49 planinara i planinarki. Pored Društva organizatora ( sa najviše članova), na izletu i planinarenju sudjelovalo je još 5 planinarskih dru&... čitaj dalje

Rudno polje_Veliki Draški vrh_Mali Draški vrh_Viševnik_Blejska koča 22. veljače 2018.

POKLJUŠKI GAMSI –
to je skupina vrhova u istočnom dijelu Julijskih Alpi koji su smješteni između Pokljuke i doline Krme. To je neka vrsta obilaznice koja obuhvaća slijedeće vrhove: Blejska koča 1630 m, Okroglež 1965 m, Debela Peč 2014 m, Brdo 2009 m, Lipanski Vrh 1975 m, Mrežce 1965 m, Debeli Vrh 1962 m, Veliki Selišnik 1952 m, Viševnik 2050 m, Mali Draški vrh 2132 m, Veliki Draški vrh 2243 m, te Tosc 2275 m. Naš... čitaj dalje

Rudno polje_Konjščica_Jezerce_Studorski preval_Vrh Tosc (2275 m) 21. veljače 2018.

Među alpskim vrhovima mnogo je lijepih i atraktivnih. Tosc, svakako, spada u kategoriju vrhova koji  svakog planinara može oduševiti svojom ljepotom i širinom vidika, kako u zimskom, tako  u ljetnom periodu.  Tosc sa svojom nadmorskom visinom od 2275 m je moćna planina, nalazi se u središtu Julijskih Alpa u Triglav grupi vrhova. Mnogi planinari Tosc nazivaju „balkonom Triglava“. To je raznolika – heterogena planina. Sjeverna stran... čitaj dalje

Poldov Rovt _ Brinova glava _ Grlo _ Veliki Oltar (2621 m) 20. veljače 2018.

Veliki Oltar se nalazi u istočnim Julijskim Alpama u dijelu Martuljške skupine vrhova. To je planinski lanac koji se sa sjeverne strane izdiže iznad gornjeg dijela doline Gozd Martuljek, od kuda je i najljepši pogled na tu skupinu vrhova. Oltar je planina s dva vrha: Veliki Oltar s nadmorskom visinom 2621 m  i Mali Oltar (2521 m). Veliki Oltar, nalazi se u centralnom dijelu grebena, koji se diže od sjever... čitaj dalje

Mjesečev Plato (Otok Krk) 19. veljače 2018.

Nakon novogodišnjeg tradicionalnog uspona na Vojak (01.01.2015), na poziv Deana i Kristine Jurčić –našeg blogera da im se pridružim na izletu i planinarenju na otoku Krku (02.01.2015.), nisam mogao odbiti taj poziv. Cilj planinarenja – Mjesečev plato na otoku Krku i vrhovi: Stražice, Diviška, Hlam i Zakam. 2010 godine na otoku je realiziran projekt pod nazivom “Pješačke staze otoka Kr... čitaj dalje

Postaja teretne žičare_Velika Golica _Krvavka_Mala Golica_Postaja teretne žičare 15. veljače 2018.

GolicaKraljica narcisa (njem.: Kahlkogel) sa svojom nadmorskom visinom 1835 m je dio glavnog grebena na zapadnom djelu Karavanki. Nalazi se sjeverno iznad Jesenica, na granici između Slovenije i Austrije. Greben Golice proteže se od Jakljeva sedla (1488 m) na zapadu do prijevoja – sedlo Suha (1430 m) na istoku u dužini od 3,8 km. Na grebenu Golica od njenog glavnog vrha prema istoku nižu se još dva manja vrha: Krvavka (1785 m) i... čitaj dalje

PD pod Storžičem _ Raskrižje Žrelo _ Vrh Storžič (2132 m) _ PD pod Storžičem 12. veljače 2018.

Storžič sa svojom nadmorskom visinom  2132 m je najviši vrh u zapadnom dijelu Kamniško-Savinjskih Alpi u Sloveniji. Vrh je dobio ime po svom izgledu – lijepo oblikovani stožac. Po svojem izgledu prepoznatljiv je sa svih strana, kako izbliza, tako isto izdaleka. Južna strana oblikovana je strmim travnatim padinama prošarana kamenjarom, a donja polovica obrasla je šumom. Sjeverna strana je kamenita i vrlo... čitaj dalje

Gornje Jelenje_Vrh Tuhobić_Benkovac Fužinski (Zimski uspon) 11. veljače 2018.

Tuhobić je izdužena planina koja se pruža primorskim rubom goranske visoravni u smjeru sjeverozapad – jugoistok u dužini 8,5 km. Lokacija obuhvaća prostor od Gornjeg Jelenja do Benkovca Fužinskog s nekoliko karakterističnih vrhova razmještenih po hrptu: Straža (984 m) prema sjeverozapadu, Tuhobić (1109 m) u sredini hrpta, te Jelenčić (1106 m) prema jugoistoku. Prosječna nadmorska visina grebena varira između 950 i 1100 metara.

Glavno obi... čitaj dalje

Velika Baba _ Zapadna stijena (Nova Centralna smjer Težina IV+ _ dužina smjera 700 m) 29. siječnja 2018.

Velika Baba
, smještena je na sjevernoj strani glavnog grebena skupine Kamniško-Savinjskih Alpi na granici između Slovenije i Austrije. To je granični greben koji se nalazi između Jezerskog (2034 m) i Savinjskog sedla (2001 m). Velika Baba iako se nalazi u sjeni viših okolnih vrhova, vrlo je posjećena kako od strane planinara, tako isto, od alpinista. Postoje 2 obilježena planinarska - zahtjevna puta i 3 alpinistička smj... čitaj dalje

Omiš_Tvrđava Fortica (Ferata)_Omiška Dinara (Vrh Kula) 28. siječnja 2018.

Popeti se na neku planinu, a ne reći ništa o njoj i njenom okruženju bilo bi podjednako neobično kao da na njenom vrhu zatvorite oči i ništa ne vidite niti doživite. Stoga, o Omiškoj Dinari i Omišu ima se što reći, a mnogo je i razloga da se posjeti Omiška Dinara. Jedan od razloga je i nova ferrata koja vodi od Omiša na tvrđavu Fortica.

Omiška Dinara, obalno gorje Dinarskog planinskog lanca ili Dinarida ... čitaj dalje

Pont Valsavarenche_Dom Vittorio Emanuele II_Gran Paradiso 25. studenoga 2017.

Već duže vrijeme kuhala se ideja o odlaska na Gran Paradiso. Bolje reći, ideja se rodila protekle godine prilikom „prečenja Ponci“. I konačno došao je i taj dan odluke da se krene na Gran Paradiso. Okupila se šesteročlana ekipa iz 2 planinarska Društva: 3 člana iz PD Opatija iz Opatije i 3 člana iz PD Knezgrada iz Lovrana. Zbog dužine puta koja od Opatije do Pont Valsavarenche iznosi 700 km  odlučili smo se na 3-dnevni izlet od 16.... čitaj dalje

Erjavčeva koča_Prijevoj Vršič_PS pod Špičkom_Vrh Jalovec_Kotov sedlo_PD Tamar 22. studenoga 2017.

Drugi dan našeg boravka (03.08.2014.) u Julijskim Alpama na Vršiču, previđen je za uspon na Jalovec. Jalovec je jedna od najljepših planina Julijskih Alpi. Njegov visoki greben smješten je na raskrižju triju alpskih dolina. Izdiže se iznad doline Tamar/Planice, Trente i Koritnice. Pogled iz svake doline pokazuje drugačiju sliku, ali svi oni dijele isti moćni vrh - koji se sužava i ima kristalni oblik. Zato, nije ni čudo da je njegov lik dobio mjesto n... čitaj dalje

Monte Paterno i Tre Cime 21. studenoga 2017.

Drugi dan (29. 07. 2016.) boravka članova PD Knezgrad iz Lovrana u Dolomitima predviđen je za obilazak Tre Cime i Monte Paterno. Podijeljeni u dvije grupe pohod se odvijao u dva pravca: Grupa „A“ uspon na Monte Paterno – ferratom De Luca-Innerkofler i kružno oko Tre Cime di Lavaredo  i grupa „B“ kružno oko Tre Cime di Lavaredo. Nakon jučerašnjeg pomalo kišnog, tmurnog i maglovitog dana, osvanuo je bistar i sunčan dan stvoren za planina... čitaj dalje

Malga Fosse di Sopra_Bivacco Fiamme Gialle_Bus del Gat_Cimon della Pala (3184 m) 20. studenoga 2017.

Neplanirani susret i poziv Morena Vrancicha da se pridružim njemu i Marku Buljanu na 3-dnevni izlet penjanja i planinarenja organiziranom u Dolomitima Italija – grupa Pale di San Martino, naravno, tom izazovu nisam mogao odoljeti. Izlet je osmišljen na slijedeći način:

Prvi dan    -  Obuhvaća dolazak od Rijeke do Passo Rolle u popodnevnim satima (bivakiranje)

Drugi dan –  Passo Ro... čitaj dalje

Rifugio Scoiattoli_Vrh Averau_Forcella Nuvolau_Cinque Torri_Rifugio Scoiattoli 19. studenoga 2017.

Treći  dan (30. 07. 2016.) boravka članova PD Knezgrad iz Lovrana u Dolomitima predviđen je za obilazak oko Cinque Torri, te uspon na vrh Averau i Nuvolau. Podijeljeni u dvije grupe,  pohod se odvijao u dva pravca: Grupa „A“ uspon na Averau – ferratom, spust do Rif. Averau – uspon na Nuvolau, te kružna tura oko Cinque Torri. Grupa „B“ kružna tura  oko Cinque Torri.

Averau i Nuvolau ... čitaj dalje

Bivaka Fiamme Gialle_Cima della Vezzana_Rifugio Rosseta_Malga Fosse di Sopra 19. studenoga 2017.

Cima della Vezzana, s nadmorskom visinom 3192 m najviši je vrh grupe Pale di San Martino u Dolomitima, smještena na sjevernom rubu lancu Pala. Iako najviši vrh skupina ipak se nekako nalazi u sjeni svog susjeda Cimon della Pala, najviše zbog njegovog atraktivnog šiljatog – piramidalnog oblika.  Ova dva vrha međusobno su odvojena prijevojem „Passo del Travignolo“ (2925 m), od kuda se lijepo vide pukotine malog glečera „Gh... čitaj dalje

Via della Vita _ (Put života) 18. studenoga 2017.

Vevnica  - (Veunza),
s nadmorskom visinom od 2340 m, je vrlo moćna planina smještena na granici između Italije i Slovenije na grebenskom lancu koji se pruža od Mangarta do Visoke Ponce u smjeru istok – zapad. Obiluje visokim i okomitim stijenama, stupovima, policama, strmim travnatim padinama, usjecima i kaminima. Sa talijanske strane najbolje pokazuje svoju moćnu sjeverna stranu, jednu od najstrmijih planina u grupi Julijskih Alpa.

Od ... čitaj dalje

Via Degli Alpini _ Prečenje Ponci 17. studenoga 2017.

Između Jalovca i Mangarta proteže se veličanstven greben prema sjeveru, formiran od nekoliko značajnih vrhova. Greben započinje od V Koncu špice (2350 m), preko moćne Vevnice (2340 m), strmog Struga (2265 m) i dalje nastavlja preko Zadnje Ponce (2242 m), Srednje Ponce (2228 m), te završava na Visokoj Ponci (2274 m), odnosno dalje se spušta do Male Ponce (1925 m). Prelazak preko ovog grebena kod planinara popularan  je naziv Prečenje Ponci&nb... čitaj dalje

Grossglockner via Stüdlgrat 10. studenoga 2017.

Grossglockner sa svojom visinom od 3798 m je najviši planinski vrh Austrije, a ujedno i cjelokupnog masiva Glockner grupe u središnjem djelu Hohe Tauern i istoimenog nacionalnog Parka. Leži na granici provincija ("Bundeslaender") između istočnog Tirola (Južni Tirol pripada Italiji od 1919.) i Koruške (Kaernten) na sjeveroistoku.
Planina ima oblik piramide (zvona) s dva vrha: veći Grossglockner (3798 m) i manji Kleinglockner (37... čitaj dalje

Logarska dolina_Klemenči jama_Krofička_Strelovec_Klemenči jama_Logarska dolina 29. lipnja 2017.

Krofička (2083 m) je planina u istočnom dijelu Kamniško-Savinjskih Alpi. Zajedno s vrhom Ute (2029 m) i susjednim Strelovcem (1764 m) oblikuje barijeru – greben između Logarske doline i Robanove koti. Od Škrbine s kojim je povezan sa susjednom Ojstricom, greben se postupno spušta prema sjeveroistoku do vrha Strelovec, koji je posljednji vrh značajan za planinare.

Ostali vrhovi Savinjske doline prekriveni s... čitaj dalje

Zanser Alm_Kleiner Peitlerkofel_Großer Peitlerkofel_Zanser Alm 22. prosinca 2016.

Drugi dan mog boravka u Bolzanu (05.10.2014.) predviđen je za uspon na tri vrha: Zendleser kofel (2422 m), Kleiner Peitlerkofel (2813 m) i Peitlerkofel (2874 m).

Peitlerkofel/Sas de Putia (italijanski naziv) je najsjeverniji osamljeni vrh u Dolomitima, smješten između Gadertal na istoku i Vilnößtal na zapadu. Zbog svog udaljenog i izoliranog položaja od ostalih planinskih skupina u Dolomitima, kao i zbog strmih litica ... čitaj dalje

Uspon na Vrh Lagazuoi_Staza Militare Kaiserjager 10. studenoga 2016.

Drugi dan našeg boravka u Dolomitima – (Corvari) predviđen je za uspon na vrh Lagazuoi 2778 m sa sjeverne strane Grupe Sella po stazi (strada Militare – Austrian Militari) Kaiserjager steig od Passo Valparola, te povratak kroz tunel – „Galeria Lagazuoi“  do Passo Folzarego. Uspon ovom stazom vodi nas u povijest  i središte ratnih zbivanja... čitaj dalje

Poliški Špiki 21. listopada 2016.

Treći dan našeg boravka (28.09.2014.) u talijanskim zapadnim Julijskim Alpama, predviđen je za uspon po grebenskoj stazi „Ceria – Merlone“, slovenski „Poliški Špiki. Ona je posvećena alpinistima iz Trsta Celestino Ceria i Ruggero Merlone, koji su tragično stradali prilikom penjanja na Monte Rosu. Zašto naziv grebena „Poli&scar... čitaj dalje

Uspon na Cima Pisciadu (2985 m) po „Ferati Brigita Tridentina“ 10. kolovoza 2016.

Prethodni tjedan posjetio sam Dolomite -  Grupu Sella i uspon sa južne strane na Piz Boe 3152 m, najviši vrh ove grupe. Ovog puta, u dvodnevnom izletu u društvu Saše Rodića odabrali smo sjevernu stranu Grupe Sella. Prvi dan - uspon na Vrh Pisciadu 2985 m po „FERRATI BRIGATA TRIDENTINA“, te drugi dan - uspon na vrh Lagazuoi 2778 m, po stazi (strada militare) „KAISERJAGER“

Grupa S... čitaj dalje

Pecol_Bivak Suringar_Montaž_Ferrta Leva_vrh Terrarossa_Dom Brazza 14. srpnja 2016.

Drugi dan, našeg boravka na području Julijskih Alpi u Italiji, predviđen je za uspon na Montaž od parkirališta na planini Pecol.

Montaž sa svojom visinom od 2753 m je druga najviša planina u Julijskim Alpama, samo ga Triglav nadmašuje. On je ujedno i najviši vrh  Julijskih Alpi u Italiji. Planinski lanac Montaž – nazvan po istoimenom vrhu - pruža se u smjeru istok – zapad u dužini više od 20 km. U dol... čitaj dalje

Monte Santo di Lussari_Berački Kogel_Zavjetna kapela_Cima del Caccatore (2071 m) 22. travnja 2016.

PD Knezgrad iz Lovrana po drugi puta posjetilo je (23.08.2015.) Sveto Brdo u Italiji – Santo Monte di Lussari i uspon na njegov vrh Cima del Cacciatore (2071 m). Izlet je ponovljen iz razlog što prilikom našeg prvog posjeta 30. srpnja, 2015. vrijeme bilo loše (magla i kiša), stoga se nije moglo popeti na vrh.

Tog puta, dali smo obećanje da ćemo, čim se ukaže prva prilika i lijepo vrijeme ponoviti izlet, što smo ovog puta i učinili. Na ... čitaj dalje

Passo Pordoi_Rifugio Focella_Vrh Piz Boe_Rifugio Boe_Rifugio Forcella_Passo Pordoi 30. kolovoza 2015.

U prethodnom blogu napisao sam – „tko jedno zagrize i osjeti taj slasni zalogaj Dolomita na planinarski način, taj se njima ponovo vraća“. Takav je slučaj i sa mnom.  Nije proteklo ni 7 dana od prvog planinarskog posjeta Dolomitima i uspona na Tofanu di Rozes, evo mene ponovo u Dolomitima – Grupi Sella.

Naime, priključio sam se jednodnevnom izletu (30. 08. 2014.) koji je organiziralo PD Obruč iz Je... čitaj dalje

Pogačnikov Dom_Vrh Razor_Vrh Planja_Pogačnikov Dom 18. prosinca 2014.

Drugi dan našeg boravka u Julijskim Alpama (na Kriški podi), predviđen je za uspon na Razor i Planju. Razor sa svojom visinom od 2601 m, kao i susjedni vrh Planja 2453 m, smješteni su u srcu Julijskih Alpi i spadaju među više vrhove. Vrh Razora poprima oblik oštrih i vitkih šiljaka, koji završavaju u obliku piramide. Razor i Planja izdižu se iznad visoravni Kriških podi, gdje se nalaze 3 prekrasna jezera. Okružuju ih pr... čitaj dalje

Uspon na Jof Fuart _Stazom Anite Goitan 22. studenoga 2014.

Drugi dan našeg boravka u Julijskim Alpama u Italiji, predviđen je za uspon na Jof Fuart (Viš)  (2666 m)- kružnom turom stazom Anita Goitan. Jof Fuart sa svojim susjednim vrhom Jof de Montasio (2753 m), spadaju u najviše vrhove u skupini zapadnih Julijskih Alpi u Italiji. Njegov greben obuhvaća manju skupinu vrhova koja ga okružuju: Sa sjeverne strane okružuje ga Veliki Naboid (Nabois Grande) i prijevoj Škrbina Nabois, prema zapadu njegovi ob... čitaj dalje

Marmolade – Punta Penia 11. listopada 2014.

Moj trodnevni boravak u Bolzanu kod obitelji i prijatelja Daniele i Sergia Babića. Sergio, strastveni planinar, skijaš i turno skijaš - istinski zaljubljenik u prirodu i planinarenje, a posebice u Dolomite, organizirao je dvodnevni nezaboravni izlet i planinarenje u Dolomitima. Prvi dan, 04.10.2014., kao poslasticu predvidio je uspon na Marmoladu – vrh Punta Penia (3343 m). Drugi dan 05.10.2014. predviđena je lakša,... čitaj dalje

Rifugio Giussani _ Tofana di Rozes 19. rujna 2014.

Drugi dan, našeg boravka u Dolomitima, predviđen je za uspon na Tofanu di Rozes (3225 m) po ferrati Lipella, spust po via normale, te povratak doma. Dolomiti, magično planinsko područje na sjeveroistoku Italije, koje se proteže više od stotinu kilometara od rijeke Adige na zapadu, do doline Piave di Cadore na istoku, današnjim je generacijama simbol skijaške i penjačke meke, nevjerojatne prirodne ljepote zaštićene UNESCO-ov... čitaj dalje

Matokit_Vrh sveti Rok 6. rujna 2014.

Peti dan našeg desetodnevnog izleta i planinarenja preko BiH_a, te Dalmacije do Dubrovnika predviđen je za uspon na planinu Matokit – vrh Sv. Rok (1062 m). Matokit je usamljena i izdvojena planina u zaleđu Biokova. Pruža se u smjeru sjeverozapad – jugoistok od Pivčeva polja na zapadu do Vrgorca na istoku, dužine 8,5 km ( dužina mog gpx traga od Ravče do Vrgorca). Inače, ime planine Matokit potječe od latinskog naziva Monte acutum št... čitaj dalje

Čvrsnica _ Veliki Kuk _ Veliki Vilinac _ Pločno _ Masna Luka 1. rujna 2014.

Planinarski izlet na Čvrsnicu, koja je biser u hercegovačkom reljefu, uvjek je poseban užitak i zadovoljstvo za svakog planinara i ljubitelja prirodnih ljepota. Svi smjerovi uspona su lijepi ali oni koji vode iz kanjona Dive Grabovice, su najljepši i najatraktivniji. Kada sam prošle godine sa svojim planinarskim partnerom Vladom, išao iz kanjona Dive Grabovice preko Strmenice i Hajdučkih Vrata do Velikog Vilinca, sa ... čitaj dalje

Vent _ Martin Busch Hütte (2501 m) _ Kreuzspitze (3456 m) 2. lipnja 2014.

Skijao sam u Tirolu puno puta. Većina skijališta ima staze koje prelaze visine od 3000 m. Puno puta bi se popeo još malo, nakon zadnje stanice žičare, do nekog vidikovca. Svaki put sam bio očaran s panoramskim vidikom koji se otvarao pred mojim očima. Zamišljao sam kako ovo carstvo bjeline izgleda u ljetnim mjesecima. Da li ga prekrivaju ledenjaci ili je to područje prekriveno sivim bezživotnim granitnim stjenama, između ... čitaj dalje

Gomišćkovo zavetišće_Krn_Batognica_Krnsko jezero_Dom Klementa Juga 21. prosinca 2013.

Drugi dan našeg boravka u Julijskim Alpama predviđen je za spust po trasi od Krna do Lepene, kako slijedi:

Ishodište pohoda: planinarsko sklonište Gomišćkovo zavetišće (2210 m), Krn (2244 m), Batognica  (2164 m), Piramida na Peski (1975 m), Krnsko jezero (1389 m), Dom pri Krnskih jezerih (1385 m), te do doma dr. Klementa Juga (700 m). Ukupna dužina staze 17 km.  ... čitaj dalje

Pogačnikov dom_Križ_Bivak IV na Rušju_Aljažev dom 26. listopada 2013.

Treći dan našeg boravka na Kriški podi u Julijskim Alpama, predviđen je za uspon na Križ (2410 m) i povratak preko „bivka IV“ na Rušju ispod Dolkove špice do Aljažovog doma u dolini Vrata. Križ je smješten u srcu Julijskih Alpi. Nalazi se sjeverozapadno od doma Pogačnik i Kriški podi, na kojima se nalaze tri prekrasna visokogorska kraška jezera. Križ je smješten  između... čitaj dalje

Uspon na Krn: Smjer Silva Korena (ferrata) 28. rujna 2013.

U Nedjelju na jutarnjoj kavi u Iki skupila se manja grupa planinara  (Desa, Zdrave, Fedor i ja, Mirko). Neizostavna teme - planinarenje. Gdje ste bili i gdje idemo ovaj tjedan?. Desa kao iz topa ispali Julijske Alpe - Krn. Prijedlog je prihvaćen. Kao stari i iskusni planinar (apsolvirao Alpe), Zdrave dobiva zadatak da organizira izlet za 2 dana i to utorak i srijedu (09 i 10 srpnja), pod uvjetom da je anticiklona i lijepo vrijeme. Razrađu... čitaj dalje

Kranjska koča na Ledinah _ Savinjsko sedlo _ Mrzla gora 28. rujna 2013.

Treći dan našeg boravka u Savinjsko-Kamniškim Alpama predviđen je za 2 uspona: Jedan uspon na Veliku Babu, a  drugi uspon na Mrzlu Goru. Uspon na Veliku Babu podijeljen je u dvije grupe. Jedna grupa uspinje se po ferati, koja je označena kao zahtjevan put ( zelo zahtevna pot), a druga grupa po normalnom Austrijskom putu označenom kao laki... čitaj dalje

Prenj _ Hercegovačka ljepotica 17. kolovoza 2013.

Dolaskom austro-ugarskih vlasti na prostore BiH, počeo se mijenjati odnos ljudi prema planinama kao prokletom i opasnom kraju. Otkrivaju se ljepote planina u koje su do tada, zalazili samo stočari, lovci, drvosječe i odmetnici. Austrijanci su na ove prostore, između ostalog, donijeli i kulturu planinarenja koja je do tada bila apsolutno nepoznata domaćem stanovništvu. U to vrijeme postojale su i vodičke službe u kojima s... čitaj dalje

Kals-Stüdl Hütte_Glečer Ködnitzkees_Erzherzog Johann Hütte_Großglockner 20. srpnja 2013.

Desetljećima skijam u Austriji. Obišao sam gotovo sva njhova skijališta. Jedo njihovo skijalište posebno mi je drago i na njemu sam skijao desetke puta. Ono se nalazi iznad mjesta Heiligenblut (Heiligenblut am Grossglockner) u Nacionalnom parku Visoke Ture (Nationalpark Hohe Tauern). Gornja točka do koje vozi žičara je na 2900 m. S većine staza za vrijeme... čitaj dalje

Durnitor _ Prutaš i Bobotov Kuk 10. srpnja 2013.

Nakon povratka s vrha Maglića, trebalo je nastaviti dalje. Nije bilo vremena za slavlje niti za sređivanje utisaka. Sva četvorica smo bili pomalo euforični s onim što smo doživjeli na Magliću. Krenuli smo s Lokve Dernečište prema Tjentištu. Nakon izlaska na magistralnu cestu, skrenuli smo desno u smjeru Foče, a naša nakana je bila prijeći rijeku Drinu preko prvog mosta, a taj je u mjestu Brod, koje se nalazi n... čitaj dalje

Čvrsnica _ ljubav koja traje 29. lipnja 2013.

U Čvrsnicu sam se zaljubio na prvi pogled. Spavali smo u motelu Hajdučke Vrleti. Na Blidinjsku visoravan došli smo dosta kasno. Bila je noć a vrijeme je bilo oblačno. U restoranu ovog motela bila je vesela atmosfera. Svi su nekako bili opušteni. Na putu ovamo svratili smo u mjesto Kazaginac zaselak Vlaka, u moje rodno selo. Ručali smo, a ja sam malo popio.

čitaj dalje

Maglić _ Poštarev put 22. lipnja 2013.

Prije dosta godina, na satovima zemljopisa, učio sam da je Maglić granična planina između Bosne i Hercegovine i Crne Gore, te da se njegov najviši vrh zove Veliki Vitao (2397 m), i da pripada Crnoj Gori. Kada sam razmišljao o planinarenju po BiH planinama, nikada mi na pamet nije padao Maglić.

Prije nekoliko godina, odlučio sam da ću ispenjati najviši vrh Bosne i Herce... čitaj dalje

Uspon na Špik i moja osobna tragedija 27. listopada 2012.

Dugo vremena bio sam u dilemi da li ću ovaj blog  napisati, kako i što napisati o svojoj vlastitoj tragediji, koja se  dogodila na izletu u Sloveniji_Julijske Alpe i usponu na Špik. Kako što sam napisao u prethodnom blogu, tragedija se dogodila 13. srpnja, 2011. prilikom pada i dvostrukog preloma zgloba desne noge na spustu sa Špika, 103 metara ispod samog vrha na početku sipara ili melišća kako to... čitaj dalje

Triglav (PD Savica_Triglavska Jezera_Hribarice_PD Planika_Triglav) 21. listopada 2012.

Triglav je 2864 metra visoka planina. Najviši je vrh Julijskih Alpi i Republike Slovenije. Više od jednog tisućljeća izvor je inspiracije i poštovanja svakog Slovenca. Ime su mu dali Slaveni kada su naselili ovo područje. Oni su vjerovali da u ovoj planini obitavaju njihova tri glavna božanstva: nebo, zemlja i podzemni svijet. Stoljećima se nitko nije usudio krenuti prema ovom vrhu jer se mislilo da bi ga moglo sustići pr... čitaj dalje