Talijansko gorje
Područje Dolomiti
Odredište Cima della Vezzana

Cima della Vezzana, s nadmorskom visinom od 3192 m, najviši je vrh skupine Pale di San Martino u Dolomitima, smješten na sjevernom rubu lanca Pale. Iako je najviši vrh skupina još uvijek nekako u sjeni svog susjeda Cimon della Pala, ponajviše zbog atraktivnog šiljasto - piramidalnog oblika. Ova dva vrha odvojena su jedan od drugog prolazom "Passo del Travignolo" (2925 m), odakle se mogu vidjeti pukotine malog ledenjaka "Ghiacciaio del Travignolo". Među planinarima i alpinistima, ova dva vrha su najpoznatija i najdraža u grupi Pale. Cima della Vezzana s koje god strane gledate, izgleda vrlo impresivno, posebno sa zapadne strane čiji se litici strmo spuštaju - okomito na ledenjački ghiacciaio del Travignolo.

Cima della Vezzana iz biv. Fiamme Gialle.

Treći dan našeg boravka (25. kolovoza 2017.) u Dolomitima u grupi Pale di San Martino predviđen je uspon na Cima della Vezzana, iz bivaka Fiamme Gialle, i silazak preko rifugio Rosset do parkirališta na Malga Fosse di sopra 1936 m. Nakon toga, penjanje kratkim sportskim rutama na granitno - porfirskim stijenama na planinarskom području "Palestra Fiamme Gialle" - Passo Rolle.

Uspon na Cimo della Vezzana započinje spuštanjem s Bivoaka dobro označenom - markiranom stazom (80 m) koja nas vodi do prijevoja - Passo del Travignolo 2925 m. S ovog prolaza jasno se vidi pukotina na manjem ledenjaku Ghiacciaio del Travignolo na sjevernoj strani. Južno se proteže široka dolina Val dei Cantoni. Ruksake ostavljamo na ovom prelazu - nastavljamo strmim usponom šljunčanom stazom 716 koja nas vodi serpentinama do sedla između Cime Nuvolo i Cime della Vezzana. Odavde pratimo greben put označen liticama na južnoj strani Vezzane. U podnožju grebena vrha dolazimo do vilice uz cestu: s desne strane postoji put do bivaka Brunner i rifugio Mulaz, nastavljamo do grebena vrha, a duž njega do vrha - Cima della Vezzana (3192 m -1 h hoda).

Zajednička fotografija ispred bivšeg. Fiamme della Gialle (3005 m).

Na spuštanju do prijevoja.

Na prijelazu Passo del Travignolo, ulaz na stazu 716.

Prelazeći suhi bujični kanal.

Izlazeći iz sipara.

Na sedlu između Cime Nuvolo i Cime della Vezzana.

Pogled sa sedla na jug Cimo il Nuvolo 3075 m.

Zasluženi odmor na vrhu.

Pogled s vrha Cima della Vezzana na istočnu stijenu Cimon della Pala (3184 m)

Zajednička fotografija na vrhu Cima della Vezzana (3192 m).

Okupani jutarnjim suncem, zadržavamo se na vrhu neko vrijeme uživajući u prekrasnom panoramskom okruženju dolomitskih vrhova. Uslijedilo je spuštanje istom cestom (267 m) do Passo del Travignolo, odakle nastavljamo spuštanje na šljunak i sipar kroz dolinu Val dei Cantoni. Nakon desetak minuta hoda, stižemo do stjenovite barijere duž koje se spuštamo uz pomoć čeličnih kabela i opet izlazimo na sipar s desne strane uvale. Ubrzo nakon toga dolazimo do još jednog ferrata uz koji se nakratko uspinjemo dalje na jug obroncima Croda del Pala do prijelaza Passo Bettega (2658 m). S ovog prijevoja nastavlja se spust između vrha na desnoj strani Dente del Cimon i vrha na lijevoj strani Cima Corone do raskrižja, gdje se staza skreće desno, kratko se penje, a zatim nastavlja duž izohipsije Cime Corone (2768 m) do rifugio Rosseta (2581 m). ,

Pogled na dolinu Val dei Cantoni.

Spuštanje preko zahtjevnije kamene barijere.

Gledajući unatrag - Passo del Travignolo.

Skočite preko praznine prema ferratu.

Na izlazu iz kratkog ferrata.

Prema prijelazu Passo Bettega.

Prema Rossetovom rifugiju.

Dolazak na rifugio Rosseta (2581 m).

Još jedan pogled na kartu.

Od kuće rifugio Rossetto, nastavljamo lijepom izgrađenom stazom - „mulatom“ dobro zaštićenom koja se strmo spušta duž serpentina i ubrzo nas vodi do raskrižja gdje se staza do Col Varde i San Martino odvaja lijevo, idemo znak za ravno Malga Fosse i Passo Rolle staza 712 "Sentieri dei Finanzieri". S ovog raskrižja prelazimo gotovo nagnutu stazu duž izohipsije jugozapadne padine Croda della Pala do sljedećeg raskrižja, gdje se staza 706 nastavlja desno prema fervertu Bolver - Lugli, lijevo za Col Varde. Odavde do Malga Fosse di sopra vraćamo se istim putem kojim smo prošli dan ranije.

Dolazeći na parkiralište, presvlačimo se, vozimo se do Passo Rolle-a i odlazimo do penjačkog područja "Palestra Fiamme Gialle", penjući se kratkim sportskim rutama na granitnim - porfirskim stijenama.

Lijepo izgrađena staza - u pozadini Cima Rosset i gornja stanica žičare.

Osvrnuvši se na rifugio Rosseta.

Spuštanje uz serpentine dobro je zaštićeno stazom.

Na nagnutom dijelu ceste - jugozapadne padine Croda della Pala.

Na raskrižju: desni ferrata Bolver - Lugli, lijevo za Col Varde i ravno za Malga Fosse di sopra i Passo Rolle.

Pogled na cestu moramo krenuti prema Malga Fosse di sopra.