Bosansko-Hercegovačko gorje
Područje Zapadna Bosna
Odredište Kamešnica » Vrh Konj

Kamešnica je najistočnija planina Dinarskog lanca duž granice između BiH i Hrvatske. Njegov glavni greben proteže se u smjeru istok-zapad, od sedla Vaganj (1173 m) na cesti Sinj-Livno preko Prologa, a na istoku se strmo spušta prema akumulacijskom jezeru Buško blato. Slično kao i većina Dinarskog lanca, i na Kamešnici se hrvatsko-bosanska granica prostire na golemim jugozapadnim padinama, tako da su svi viši vrhovi iznad 1700 m na bosanskoj strani: najistočniji i najviši je Konj (1854 m), dalje na sjeverozapadu nekoliko značajnih vrhova - Kamešnica (Kurljaj-1809 m), Bliznički Brig (1690 m), Garjata (1773 m), i Burnjača (1770 m) i još nekoliko nižih vrhova ispod 1700 m - Planinica (1612 m), Kolebajka (1535 m) ) i Trovrsi (1645 m).

Južnodalmatinski vrhovi na hrvatskoj strani Kamešnice sve su niži od 1600 m, a najviši vrh na hrvatskoj strani je Glavaš (1308 m). Kamešnica je planina koja očarava svojom nježnošću, ljepotom travnatih visoravni i šumskim pokrivačem bukve i jele. Mnogo je izvora, kamenih vrhova i okomitih stijena na koje nailazimo u Alpama, ali i mnogo kraških travnatih vrhova isprekidanih stijenama.

Pogled s grebena Kamešnice za vedro vrijeme, posebno nakon bure, nezaboravan je. Na jugoistoku možete vidjeti Hercegovinu s dolinom Neretve, a na jugozapadu Dalmaciju i jadranske otoke.

Greben Kamešnica - vrh Konj

PRISTUP AUTOMOBILOM (do Gornjih Korita)
Ukoliko se dolazi autocestom A1 treba izaći na čvoru Bisko te nastaviti za Trilj, nakon prolaska mjesta Trilj, na oštrom desnom zavoju, kod spomenika treba skrenuti lijevo i voziti do centra mjesta Otok. Na križanju u centru treba skrenuti desno prema smjeru za Korita. Cesta najprije vodi u mjesto Grab a nakon njega uska asfaltna cesta počinje uspon uz tlačni cjevovod HE Orlovac. Treba slijediti tu cestu do kraja. Nakon toga nastavlja se makadamskom cestom, na križanju te ceste treba skrenuti lijevo oko 2 km do mjesta Donja Korita, od kuda dalje treba nastaviti još 2 km nešto lošijom makadamskom cestom do Gornjih Korita, gdje  makadam i završava.

Moguće je parkiranje automobila pored izvora vode. Od Donjeg do Gornjeg Koritija ne preporučuje se automobilima s niskim podvozjem. Od Trilja do Gornjih Korita cesta je duga 25 km. Vrijeme vožnje otprilike 1 h.

Ako iz Sinja dolazite iz centra, skrenite u smjeru Otoka. Na raskrižju u sredini trebali biste nastaviti ravno. Nadalje kao u prethodnom opisu. Put od Sinja do Gornjih Koriti duga je 27,5 km. Vrijeme vožnje otprilike 1,15 h.

POČETNA TOČKA PJESMA (s karakterističnim putnim točkama):
Polazna točka ovog pješačenja - Gornja Korita (948 m), izvor Pištet (1140 m), Raskrižje- (1647 m) na grebenu lijevo Kamešnica-desno Konj. Vrh Konj (1856 m). Spuštanje istom cestom Gornja Korita (948 m). Ukupna dužina staze je 13,7 km. Ukupno vrijeme traga je 5 sati i 23 minute. Odredišna visina 1856 m. Minimalna visina 943 m. Maksimalna visina (gpx) 1854 m. Razlika visine za vrijeme uspona i spusta 993 m. Prosječan nagib 17%.

OPIS RUTE
Kamešnica je planinarima vrlo zanimljiva planina zbog prirodnih ljepota kojima obiluje, a posebno u posljednje vrijeme zbog izgrađene pl. kuće i skloništa, koja zbog obilježenih staza. Ovaj put odabrali smo vrlo lijepu i ugodnu stazu koja vodi od Gornje Koriti do vrha Konja. Četveročlani tim koji čine: Jure, Matija, Zoran i moj mališan spremni su se popeti na Konju.

Uspon ovom planinarskom stazom počinje od Gornje Koriti. Kratko započinje do posljednje kuće, nakon čega nastavljamo desetak minuta šetnje ležećim makadamom, što je dobro za početno zagrijavanje. Nakon toga ulazimo u prekrasnu i dobro označenu planinarsku stazu. Osim ljetnih markacija, radi lakše navigacije i same sigurnosti, postoje i zimske oznake, koje znatno olakšavaju navigaciju kada je planina prekrivena snijegom. Na vrh štapa se postavlja fluorescentna ljepljiva crvena vrpca (mačje oči). Staza prvo prolazi kroz područje zvano Sinokose, nastavlja se preko Zelene grede i nakon 40 minuta lagane šetnje i 1,7 km, vodi nas do izvora Pištet.

Gornja Korita - ekipa spremna za uspon na Konju.

Na početku staza na makadamu.

Nakon makadama ulazimo u travnati dio puta prekriven stijenama. Ovim dijelom staze je vrlo ugodno za šetnju jer se penje laganom padinom.

Na blago nagnutom travnatom dijelu staze.

Izvor vode Pištet.

S tog izvora staza se nastavlja do travnate visoravni Gornje Torine odakle dalje ulazite na teritorij BiH (kao orijentir - državna granica je označena na kamenoj ploči s natpisom 1375 m nadmorske visine). Nakon Gornjih Torina počinje nešto oštriji uspon preko područja zvanog Počivaljka do raskrižja planinarskih staza na Vrškom. Na ovom dijelu puta prelazimo travnate visoravni pune planinskog cvijeća. S lijeve strane je Čemerna draga, a s desne je visoravan Livadice s vrhom Kruga (1606 m).

Taj vrh je nekada bio KT HPO, sve dok nije utvrđeno da je na bosanskoj strani. Umjesto toga, KT HPO premješten je u Glavaš, najviši vrh Kamešnice na hrvatskoj strani. Na raskrižju Vršak možete nastaviti lijevo do Vrh Kamešnice, desno do vrha Kruga (1606 m) ili nastaviti ravno do vrha Konja. U ovom putovanju nastavljamo ravno.

Gledajući unatrag.

Primula veris - primora i ljubičasta mlaka.

Križanje.

S raskrižja staza izlazi na greben planine i nastavlja se njom preko livade Razdolje gdje je uzvisina (1769 m) i za oko pola sata stižete do vrha Konja (1856 m). Greben obiluje brojnim prekrasnim travnatim visoravnima na kojima se pojavljuju prvi znakovi proljeća - cvijeće na pristaništu. Pred sam vrh nalazi se uski kameni greben (širine - pola metra) na kojem treba biti oprezan, posebno ako ima jak vjetar, koji manje-više uvijek ima Kamešnicu. Razlog za to je izlaganje planine zračnim strujama i dodir dvaju klimatskih zona, pa se mogu očekivati ​​nagle nepredviđene vremenske promjene (vjetar-kiša ili oblak). I ovoga puta dolaskom na greben planine vrijeme se pokvarilo. Vrhovi su dijelom u oblacima pa pogledi nisu najbolji.

Uz greben prema vrhu.

Preko travnatih visoravni. Vrijeme se mijenja iz minute u minutu.

Na uskom grebenu prije samog vrha.

Najljepša nagrada prilikom dolaska na vrh, u lijepom vremenu, svakako je prekrasan pogled na Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu, pogled na Jadransko more i otoke te Sinjsko i Livanjsko polje, kao i druge vrhove i planine s kojima je okružena Kamešnica. Na vrhu je geodezni kamen na kojem je napisano ime vrha i nadmorske visine. Nekada je postojao pečat ugrađen koji sada više nema. Nekoliko metara dalje nalazi se željezni rukavac u kojem je bilježnica u kojoj su ispisana imena sudionika ekspedicije. Ovaj put su nedostajali prekrasni vidici. Nakon duge pauze za odmor i doručak, nastavljamo spuštanje istom stazom do Gornjih Koritija.

Na vrhu - Konj (1856 m).

Na povratku - pogled na greben i vrhove prema sjeverozapadu.

Informativna tabla s nazivom vrhova i potrebnim vremenima hodanja.