Slovensko gorje
Područje Kamniško – Savinjske Alpe
Odredište Velika Baba

Velika Baba , smještena je  na sjevernoj strani glavnog grebena Kamniško-Savinjskih Alpa na granici između Slovenije i Austrije. Riječ je o graničnom grebenu smještenom između Jezerskog (2034 m) i Savinjskog sedla (2001 m). Iako se Velika Baba nalazi u sjeni viših okolnih vrhova, vrlo je popularna i među planinarima i penjačima. Postoje 2 označene zahtjevne pješačke staze i 3 pješačke staze:
VELIKA BABA
- zapadna stijena

1. Grapa između Velike Babe i Ledinskog vrha - Težina III / II, 70 ° / 40 ° -60 ° Dužina 700 m. (1967)

2. Staro središte i smjer TežinaIV M3, IV - duljina smjera 700 m.

3. Novi središnji smjer Težina IV + - duljina 700 m. (1994)

Prve dvije rute nisu posebno zanimljive za penjače, pa je „Nova središnja cesta“ - duga alpska osigurana ruta izuzetno popularna među penjačima, što je naš izbor danas. Ruta se može penjati u 12 duljina, za što se preporučuje uže duljine 70 m.

Članovi AK PUT Rijeka - vođa i mentor Fedor Nalis i moj mali Mirko Bjelan (nakon završetka alpskog tečaja) uspješno smo se popeli Novom Centralnom rutom na Velikoj Babi - mojom prvom dugo opremljenom alpskom rutom. Sigurnost je bila na prvom mjestu. Podignuta je po svim pravilima i propisima, bez iznimke.

KOLNI PRISTUP:
Vrlo jednostavan kolni pristup. Od Lovrana preko graničnog prijelaza Rupe, Ilirske Bistrice, Pivke do Postojne. Nastaviti autocestom preko Ljubljane u pravcu Kranja i Jesenica, fokusirati se na ( vzhod ) izlaz iz Kranja - dalje pratiti putokaz i cestu 210 do Zgornjeg Jezerskog. Od Zgornjeg Jezerskog skrenuti desno u pravcu jugozapada – makadamskom cestom kroz dolinu „Ravenska Kočna“ do velikog parkinga 3,2 km, od kuda je ishodišna točka pristupa stijeni Velike Babe. Dužina puta 165 km. Vrijeme vožnje 3 h.

POLAZIŠTE - kratki pregled
Parking - Ravenska Kočna (1000 m), pristup stijeni - početna točka uspona, koja se nalazi na 1450 m. Duljina pristupa 2 km. Vrijeme hoda 1 sat i 5 minuta. Visinska razlika 450 m. Početak penjanja za 7 h i 20 minuta (1450 m). Polazak iz smjera u 14:00. (1950 m). Ukupno vrijeme penjanja 6 h i 40 minuta. Duljina smjera 700 m. Visina smjera 500 m.

Nakon napuštanja smjera - odmorite se i mažite 50 minuta. Za 14 h i 50 minuta nastavljamo do vrha Velika Baba (2127 m), gdje dolazimo za 15 h i 25 minuta. Duljina ceste 360 ​​m. Vrijeme hoda 30 minuta. (š / r 177 m). Pauza od 10 minuta, nakon čega slijedi spust feratom do Kranjske koče na Ledineh 1 i 30 minuta. Duljina staze 1,7 km (v / r 427 m). Nakon jednosatne pauze ispred Kranjske koče, opuštajući se uz hladno piće, nastavljamo spust Lovskom potom do parkirališta 1 i 20 minuta. Duljina staze je 2,8 km. (š / r 700 m). Ukupna duljina staze (pristup, penjanje i spuštanje) je 8 km.

Ukupno vrijeme:
Pristup i spust 4 h i 25 minuta. Vrijeme penjanja 6 h i 40 minuta. Ukupno vrijeme potrebno 11 sati i 5 minuta (ovo vrijeme se odnosi na vez za 132-godišnjaka). Mlađi to mogu brže.

Pristupna cesta:
Na lijevoj strani parkirališta nalazi se putokaz na sjeverozapadu s nazivom odredišta i potrebnim vremenom hoda: Velika Baba (3 h), Goli vrh (2 h) i Lovska pot - Koča na Ledineh (2 h). Izašli smo s parkirališta za 5 sati i 55 minuta. Prvih 200 m prolazimo širokom šumskom cestom i dolazimo do drugog raskrižja: ravno za Veliku Babu i Goli vrh skrećemo desno na dobro označenu i označenu Lovačku stazu koja vodi kroz visoku bukovu šumu do Kranjske koče na Ledineh. Nakon 30-minutne lagane šetnje izlazimo iz šumske ceste do širokog hodnika, gdje napuštamo označenu planinarsku stazu i nastavljamo uz litice i kamene špilje do smjera iz kojeg započinje uspon.

Na parkiralištu - putokaz i početak ulaza na stazu.

Kroz šumu na kosom dijelu staze.

Prve zrake sunca obasjavaju vrhove Kamniško-Savinjskih Alpa.

Izađite iz šume prema hodniku i nastavite markiranom cestom.

Mjesto na kojem se planinarska staza odvaja desno prema Kranjskoj koči na Ledineh. Nastavljamo ravno neoznačenom stazom duž sipara i kamenih grotla sve do ulaza u smjeru.

Ostavljamo sipar i uz stijene dalje do ulaza u smjeru.

Napokon, nakon 1 i 5 minuta hoda stigli smo do ulaza u smjeru. Dvije veze su pred nama. Jedan je već na prvom sidrištu, drugi se priprema zajedno s nama.

Kako je ova ruta popularna, za očekivati ​​je da će vikendom u njoj biti više veza, posebno slovenskih alpinista. Ali, na našu sreću, postojale su samo 2 slavenske veze. Osnovne karakteristike ovog smjera mogle bi se svesti na naizmjenično penjanje na ploče, kamine / ravnice i stijene. Ocjene smjera kreću se od II, III, IV i IV + prema međunarodnoj ljestvici UIAA. Uspon smo izveli u njegovih 12 duljina, kao prvi sam se popeo u 4 duljine, a drugi u 8 Fedora. Smjer je dobro opremljen. Na nekim mjestima šiljci nisu vidljivi zbog velike međusobne udaljenosti, pa je orijentacija vrlo važna, pogotovo ako se penjete prvi put.Tijekom vodstva, koliko god nisam bio siguran u orijentaciju - imao sam podršku s Fedorine točke gledišta, tako da nije bilo poteškoća. Za penjanje smo koristili 12 kompleta, od toga 2 dužine 60 cm.

Moram još jednom naglasiti da je penjač bez iznimke slijedio sve sigurnosne postupke, doslovno prema školi PPS .
Budući da je smjer mjestimice hrskav, potrebno je provjeriti svaku stijenu za koju smo se držali i stajati kako ne bismo ispuštali stijene i ugrožavali privez ispod nas. Povik "pazi na kamen" čuo se samo jednom, povlačeći uže.

Početak penjanja: Ulazimo u
smjeru označenom žutim krugom za točno 7 i 20 minuta. Lako smo se popeli do prve ploče (II-III prema UIAA), nakon čega smo se počeli penjati na vez.

Na samom početku rute.

Stigavši ​​prvim brodom, slovenski vez koji je bio ispred nas dao nam je prednost da idemo prije njih. Polagano će se penjati. Prvo sidro - pričvršćivanje Fedore tijekom penjanja na prvu dužinu. Ploča se postavlja i brazde okomitim utorima vode. Ovi žljebovi su idealni za penjanje. Pedale se dobro drže u njima.

Na fotografiji, ploča izgleda blago spljoštena, kada se gleda s profila, daje drugačiju sliku.

Pogledajte istu ploču s profila.

Prvo pjevam na ovoj ploči. Prolazi bez poteškoća. Gledajući unatrag.

Nakon toga slijedi penjanje u vrlo uskom kaminu.

Izlazeći iz kamina.

Prema vremenskoj prognozi danas bi trebalo biti vedro i sunčano. Nakon 2 sata uspona oblaci zatvaraju vrhove i vidljivost se smanjuje. Ali, kao što je slučaj u Alpama, nakon pola sata dijela tamnih oblaka, sunce se pojavljuje sa svijetlim oblacima iznad planinskih vrhova.

Na zahtjevnijem dijelu uspona.

Pogled na drugu ploču i privez ispred nas. Na nekim glatkim pločama penje se isključivo trenjem.

Vrijeme se popravilo - pogledi su lijepi.

Kontinuirana zamjena kamina i ploča za kuhanje.

Napokon, kad izađete sa stražnje ploče, obratite pažnju - sidro s desne strane nije dobro vidljivo - skriva ga bor. Nalazi se 3 m ispod borove šume. Klin (stari središnji smjer) postavljen je samo nekoliko metara dalje, tako da ga je lako prevariti i skrenuti s rute. Na samom kraju rute, prije ulaska u smreku, trebao bi prevladati mali izloženi prečac i okomiti zid sa slabim nosačima. Nakon toga, točno od 14:00, krećemo iz smjera kroz smreku do visine od 1950 m. Na stijeni je kutija sa knjigom knjiga koje smo također potpisali.

Stalna promjena ploča i ormara.

Na ovu kratku okomitu stijenu (IV +) dolazi kratki promjer, za mene najteži detalj.

Mjesto pravca. Posljednje sidro nalazi se na lijevoj strani okvira knjige unosa.

Nakon izlaska iz smjera - napravili smo dužu pauzu od 50 minuta za odmor i ručak. U 14 h i 50 minuta nastavite do vrha Velike Babe (2127 m), kroz stjenovitu i smreku. Nakon 20 minuta hoda izlazimo iz smreke do planinarske staze koja se nastavlja do vrha Velike Babe, gdje dolazimo za 15 i 25 minuta. Duljina ceste 360 ​​m. Vrijeme hoda 30 minuta (v / r 177 m). Na vrhu smo zatekli dva planinara - alpinista PD Matica iz Zagreba. S vrha se pruža fenomenalan pogled na Malu Babu, Skutu, Rinku, Mrzlu goru i Zgornje Jezersko, kao i na druge alpske vrhove.

Kroz klekovinu - dobro vidljiva i dobro prohodna cesta.

Pogled s vrha prema dolini Zgornje Jezersko.

Zajednička fotografija na vrhu Velike Babe. U pozadini Rinka i Mrzla gora.

Traje 10 minuta, nakon čega slijedi spust na ferati - " Rudi je okomit" do Kranjske Koče na Ledineh 1 i 30 minuta. Duljina staze je 1,7 km. Visinska razlika tijekom spuštanja (v / r 427 m). Koliba Kranjska koča na nadmorskoj visini od 1700 m, nalazi se na platou Ledinah ispod Skute. Koliba je otvorena od sredine lipnja do sredine rujna. Arhitekturom se razlikuje od ostalih planinskih koliba. Izgrađena je od armiranog betona, a na krov je postavljen helikopter za sletanje helikoptera. Prostor za goste sadrži 80 mjesta uz kuhinju i bar. 60 kreveta ima 6 soba.Vikendica ima toalet i dva umivaonika, centralno grijanje, tekuću vodu, struju i teretni lift (žičara).

Početak ferate - Rudijeva vertikala.

Spust po ferrati

Osvrćući se na feratu na koju smo sletjeli.

Spustite se s ferate i nastavite prelaziti izohipsu Ledinskog vrha. Staza je također osigurana klinovima i čeličnim kablom.

Koliba Kranjska koča na kolibi Ledineh (1700 m).

Nakon jednosatne pauze ispred Kranjske koče, opuštajući se uz hladno piće, nastavljamo spust Lovačkim loncem do parkirališta 1 i 20 minuta. Dužina staze je 2,8 km. (m / r 700 m).
Ukupna duljina staze (prilaz, uspon i spust) je 8 km.

Silazak lovačkom stazom.

Još jedan pogled na Veliku Babu i dobro vidljiv prvi tanjur.

Pri spuštanju drvenim stubištem.

Dolazak na parkiralište Ravenske Kočne (1000 m).