Iznad Bijelog polja, nadomak Mostara, na južnim padinama Prenja, na velikom planinskom sedlu, na 1050 m nalazi se Ruište, omiljeno izletište mostarskih planinara. Do Ruišta se može doći asfaltnim putem dugim 25 km iz Mostara, a preko Bijelog polja. I kad je u Mostaru nesnošljiva vrućina, za nepunih pola sata vožnje na Ruištu se ulazi u alpski predio, a hladovina crnog bora i munike, i posebno planinski ambijent daju atmosferu ugodnog boravka i sa pravom postaje jedno od kultnih mjesta hercegovačkih planinara. Na desetine vikendica, nekoliko motela, planinarski dom, ski-lift i posebno raskršće puteva za Zijemlje, sjevernu stijenu Veleža, Nevesinje, Boračko jezero, Bijele vode, daju ovom mjestu mogućnost turističkog uspona u budućnosti.

Početna točka uspona u ovom planinarskom izletu je upravo ovo mjesto. Kada se stigne u Rujište, automonil se može parkirati ispred Lovačkog doma, a tu se nalazi i prvi smjerokaz za uspon prema Bijelim Vodama.

Od ove točke uspon najprije se slijedi asfaltna cesta kroz vikend naselje do posljednje kuće. Tu je smjerokaz za skretanje desno a staza vodi kroz visoku mješovitu šumu, još uvjek između vikendica, do ponovnog izlaska na makadamsku cestu.

Dalje uspon ide makadamskom cestom, po dobro markiranoj stazi, do mjesta koje lokalno stanovništvo zove „Čatrnja“. Tu je s lijeve strane zarušena kuća a preko puta nje je čatrnja u kojoj ima vode. Od ove točke uspon može ići makadamskim putem lijevo ili dobro markiranom planinarskom stazom koja prolazi kroz dobro označeno minski sumnjivo područje u Vilinskom klancu, ima blagi uspon, vodi kroz bukovu šumu, te za prijeđenih 6,6 km stiže do planinarskog doma „Adnan Krilić“ na Bijelim vodama.

Za spavanje u ovom domu treba se predhodno dogovoriti. Izgrađen je na 1450 m.n.m. Za planinare dom na Bijelim vodama predstavlja jednu od značajnih polaznih destinacija u planinarskim pohodima na Prenj. Nudi mogućnost noćenja za 30-40 osoba. Pored doma je uvijek otvoreno planinarsko sklonište. Bijele vode su dobro ishodište i za uspon na mnoge druge vrhove Prenja. Terenskim vozilima se sa Rujišta može doći makadamskim putem skoro do samih Bijelih voda. Pored doma je i bunar s pitkom vodom.

U nastavku staza vodi kamenjarom i livadama sa rijetkom šumom crnog bora i munike, preko Prijevorca do planinarskog skloništa Jezerce, koje je sami centar Prenja i njegovo kultno mjesto. Odavde se može u svim smjerovima i gotovo prema svim njegovim vrhovima.

Markirana staza od Bijelih voda najprije prolazi križanje za Kontejner i Zelenu Glavu. Na ovom križanju treba skrenuti desno a staza vodi preko vrha Prevorac (1673 m). Na samom Jezercu je planinarsko sklonište na 1650 m, koja je izgrađeno ispod vrha Taraš a pored njega je jezerce sa pitkom vodom.

Dalje staza nastavlja do križanja sa stazom koja dolazi iz doline Tisovica. Ovo križanje se nalazi neposredno iznad PD Vrutak i na njemu treba skrenuti lijevo. Nakon toga slijedi uspon djelomično po siparu, do izlaska na greben ispod vrha Otiš.

Od ove točke slijedi oštriji uspon, djelomično osiguran sajilama, do izlaska na prijevoj (2000 m) između Otiša i Zelene glave. Sa sedla između Otiša i Zelene glave pruža se lijep pogled na okolne planine.

Uspon na najveći vrh Prenja, Zelenu glavu, sa sedla vodi obilježenim, ali eksponiranim terenom, koji traži maksimalnu koncentraciju. Vrh Prenja, kota Zelena glava, otvara spektakularni pogled na markantne dijelove planine: dolinu Tisovice, greben Vjetrenih brda, na Lupoglav i dalje, na sve strane svijeta. Na Čvrsnicu, Vran planinu, Vranicu, Bjelašnicu, Treskavicu, Maglić, Velež i Čabulju.

Povratkom sa vrha Zelena glava obično se izvodi uspon na susjedni vrh Otiš pa je tako napravljeno i u ovom planinarskom izletu. Uspon na Otiš (2096) je lagan i tehnički nezahtjevan ali se sa njega pruža najljepši pogled na susjednu Zelenu glavu kao i na dolinu Tisovica, pa je vrijedan ovog napora.