Iz Vrgorca treba voziti u pravcu Ravče (6 km). Na ulasku u naselje postavljena je tabla sa natpisom RAVČA. Od ove table, 50 metara s desne strane, kod kućnog broja 4, odvaja se uska asfaltna cesta koja vodi do zaseoka Vegara ili Vegarskog sela, od kuda započinje uspon na vrh Sveti Rok.

Markacija sa ceste nije uočljiva, pa je treba pažljivo potražeiti. Iz zaseoka Jelavići vodi građena staza u dužini oko 2 km do prijevoja. Iznad zadnje kuće staza vodi između ograda omeđenih visokim suhozidom, potom nastavak staze je u potpunosti zapušten i zarastao u visoku i gustu makiju koja je gotovo neprohodna, pa se čini da je ne posjećuje veći broj planinara.

Ova staza nam govori o nedavnoj prošlosti lokalnog stanovništva i njihovom načinu života. Stazu su izgradili kako bi olakšali dolazak do ljetnih stanova, livada i plodnih ravnica koje su obrađivali, i stoku uzgajali. Stoga, staza nije teška za uspon, lako se savladava, neprekidno i postupno se uzdiže po rasutom kamenju praveći višestruke serpentine, te na taj način ublažava uspon do prijevoja.

Nakon 40 minuta laganog hoda dolazi se prvih livada i ljetnih stanova ispod samog prijevoja. Najljepši dio građene staze započinje iznad ljetnih stanova, po kamenim lijepo građenim stepenicama koje se probijaju kroz stjenoviti dio do prijevoja. Uspon na tih pedesetak metara kamenog grebena nije težak jer je staza solidno građena, a hrbat zapravo i nije tako velik. Izlaskom na prijevoj grebena prestaje građena staza.

Sa ovog prijevoja staza prelazi sa južne na sjevernu stranu planine, gdje se odmah primjećuje druga vegetacija. Uspon se dalje nastavlja sjevernom stranom planine kroz hrastovu, jasenovu i grabovu šumu. Na ovom dijelu prolazi se preko desetak livada i dolaca i zapuštenih ljetnih stanova. Nakon 30 minuta laganog hoda i prijeđenih 1,3 km savladava se visinska razlika svega 50 metara, što pokazuje da je staza prilično polegnuta i ugodna za hodanje, a uz to cijelo vrijeme vodi po hladovini.

Nakon toga staza se oštrije uspinje do izlaska na otvoreni greben. Izlaskom na goli greben otvara se prekrasan pogled prema jugu na planinu Šibenik. U nastavku uspona treba krenuti u smjeru jugoistoka otvorenim grebenom pokriven travom i razbacanim oštrim kamenjem. Nakon 30 minuta hoda i prijeđena dva grebenska vrha, stiže se na vrh Sveti Rok (1062 m).

Vrh je označen gomilom kamenja, dvadesetak metara jugoistočno niz padinu nalazi se žig ugrađen u stijenu, nedaleko od male kamene kapelice sa još manjom figuricom Sv. Roka. Sa vrha se pruža neometan izvanredan pogled prema jugu na Pelješac i Hvar, na sjeveru prema BiH_u na Čvrsnicu, Prenj i Velež, nadalje pogled na Biokovo, na Vrgorac, te na vrhove Šibenik i Mali Šibenik.

IVANA MARŠIĆ ∙ 1. Studeni 2022

Ovom stazom sam se spuštala sa Sv Roka, penjala sam se iz Vrgorca. U usporedbi s tom drugom stazom, ova je bolja za ljetne mjesece, ne pruža se tako lijep i dalek pogled, ali je vegetacija predivna, šumovita, teren je mekši i udobniji, manje kamena. Zadnjim dijelom spusta prema Ravči smo našli puno maginja, koje su bile u punom zrenju, divne! (31. 10. 2022.) Spust je jako strm, ali zanimljiv i nije opasan, za razliku od onog prema Vrgorcu.

Željko Žigić ∙ 11. Kolovoz 2023

Super staza za rani uspon u osmom mjesecu (do 6 ujutro treba krenuti). Do vrha mi je trebalo 2h 1 min