Na križanju ispred hotela Alan, treba skrenuti desno u ulicu Put Bunara, zatim lijevo u Velebitsku i naposljetku desno u ulicu Blaženog Alojzija Stepinca i slijediti je do kraja asfaltirane ceste. Ovaj dio ceste prohodan je i za manje autobuse. Na kraju asfaltirane ceste uređeno je poveće parkiralište.

Ovdje se može ostaviti automobil i nastaviti pješke do Velikog Rujna. Sve je dobro opskrbljeno smjerokazima i markacijama.

Druga opcija je nastaviti desno makadamskom cestom koja vodi sve do kapelice Svete Bogorodice koja se nalazi na visoravni Veliko Rujno. Do ove točke može se doći osobnim automobilom. Tu treba parkirati automobil jer je to početna točka uspona ovog planinarskog izleta.

Od ove točke treba se vratiti po makadamskoj cesti 630 m. Tu je križanje na kojem treba skrenuti lijevo na drugu makadamsku cestu, po kojoj treba nastaviti do okretišta za kanione (1 km od polazišta), a nakon njega staza prelazi na zaprežni put, vodi kroz opožareni dio i nakon prolaska kroz njega, skreće desno, ulazi najprije u borovu a nakon toga u mješovitu šumu, oštrije se uspinje sve do izlaska na greben Stražbenica ispod vrha Stražbenice (3 km od polazišta).

Neposredno prije ove točke je vidikovac s kojeg se pruža nezaboravan vidik na cijelo područje Velikog Rujna i na Bojin Kuk. U nastavku staza vodi do Krajnjeg Briga kod kojeg se spaja na stazu koja dolazi od PD Paklenica, koja vodi ispod Lipog Briga, pa preko Perine Grede do ovog križanja planinarskih staza. Malo prija ovog križanja je izvor vode koji po ljeti presušuje, pa se na njega ne treba oslanjati.

Od ove točke slijedi vrlo oštar uspon uz Široki Brig do visoravni Buljma. S visoravni Buljma, ako nije maglovito, pružaju se lijepi vidici na okolne vrhove kao i na more i otoke, pa je to jako lijepo mjesto za predahnuti i uživati u pogledu. Do ove točke vodi građena staza, vrlo lijepo je izvedena, pa se strmiji dijelovi uspona vrlo lako i ležerno savladavaju. Kada se iziđe na visoravan Buljma, za 10-tak minuta po njoj se stiže do PS Struge.

Od PS Struge uspon se nastavlja po planinarskoj stazi koja upočetku vodi preko livada, nakon toga kroz bukovu šumu, sve dok ne dođe do ruba bazena gornje Struge, na kojem skreće desno i čini polu krug oko bazena kako bi se izbjegao gubitak dosegnute nadmorske visine, i vodi do izvora Marasovac. Na ovom izvoru, gotovo cijele godine, mogu se nadopuniti zalihe vode. Izvor presušuje u ljetnim mjesecima pa se na njega u to vrijeme ne treba oslanjati.

Nakon Marasovca planinarska staza skreće oštro desno i uzdiže se iznad travnatokamenite padine, nakon toga skreće lijevo i nastavlja uspon dosta oštro uzbrdo, kroz rijetku bukovu šumu sve do izlaska na travnatu golet s koje se otvara jako lijep vidik na Zapadni Babin vrh (1741 m). Vidici su s ovog dijela uspona neometani i fantastični. Nakon spomenute travnate goleti po kojoj planinarska staza vodi polako uzbrdo slijedi posljednji kratki jako oštar uspon po desnoj padini bezimenog vrha, do izlaska na prijevoj između njega i Babina vrha (1650 m).

U nastavku planinarska staza prolazi strmim stjenovitim padinama Babina Vrhu iznad dvostrukog ljevkastog bazena, od kojih drugi krije Babino jezero, i izlazi na slijedeći prijevoj između Babina i Zoraniceva Vrha (1650 m). Na ovom prijevoju je križanje planinarskih putova na kojem se ovom smjeru uspona s desne strane priključuje onaj koji dolazi po Bukovoj stazi i na ovom križanju se spaja na Velebitski Planinarski put.

Nakon ovog prijevoja planinarska staza gubi malo na visini, a vodi poprijeko po južnoj padini Babina Vrh, iznad dubokog ljevkastog bazena koji se nalazi na njenoj desnoj strani, a na tom dijelu uspona prvi put se otvara vidik na Vaganski vrh. U nastavku planinarska staza gotovo da ne dobiva ništa na nadmorskoj visini, a vodi po strmim padinama između Babin Vrh i Vaganski vrh. Na kraju ovog ravnog dijela uspona, planinarske staze skreće oštro lijevo i u dosta oštrom usponu kroz klekovinu, vodi do vrha. S vrha se pružaju nezaboravni vidici u svim smjerovima.