S autoceste Ljubljana-Jesenice treba izići na izlazu za Bled, slijediti tu cestu do njega i na semaforu skrenuti desno za Pokljuku. U nastavku se vozi kroz šumu, a nakon prolaska nekadašnjeg skijališta Zatrnik, treba nastaviti do Rudnoga Polja na Pokljuki (veliko parkiralište i streljana). Od ovog mjesta treba nastaviti po makadamskoj cesti do križanja na kojem treba skrenuti desno (lijevo – Uskovnica) i voziti do kraja. Tu je parkiralište gdje treba ostaviti automobil.

S parkirališta treba ići desno uzbrdo po šumskom putu prema planini Konjščica. Šumski put nakon oštrijeg, za kratko nastavlja umjerenim usponom sve dok on ne prijeđe u pješačku stazu, koja nakon toga vodi uz potok Ribnica, prolazi pored vodopada, i izbija na pašnjake na kojima je pastirska kuća. Od nje staza nastavlja strmom livadom prošaranom patuljastim borovima s koje se počinje uspinjati najprije umjerenim a zatim i jako oštrim usponom, izlazi na travnati dio, skreće lijevo i stiže do ulaska u područje NP Triglav.

Od ove točke slijedi uspon na Studorski prijevoj s kojeg se otvraju nezaboravni vidici. Dalje, staza vodi po padinma Velikog Draški vrha i Tosca, stalno malo dobivajući i gubeći na visini, na kraju kojih se stiže na križanje na kojem se ova staza spaja na onu koja dolazi iz smjera Uskovnice. Od križanja, staza još jedno vrijeme vodi po obroncima Tosca, zatim se spušta u područje rijetke šume, nakon koje dolazi do strmih padina na kojima je planinarska staza usječena u stijenu. Dovoljno je široka ali stalno postoji opasnost od odrona kamenja pa je pametna upotreba kacige. Nakon ovog dijela počinje se lagano uspinjati, dolazi na križanje na kojem treba skrenuti desno u smjeru Vodnikova Doma do kojeg je preostalo oko 10 minuta hoda bez većih uspona ili nizbrdica.

Od Planinarskog doma treba nastaviti ravno u smjeru Triglava (smjer desno je za Bohinjska vrata) a staza se počinje umjereno penjati po padinama Vernara. Na ovoj dionici se prvi put susreće sajila koja pomaže pri savladavanju kraće stijene a nakon nje za kratko se stiže do strme stijene Skoka uz koju se dobro osiguranim stepenicama stiže na vrh Skoka.

Dalje staza vodi po prostranom području, malo gubeći na visini, do sedla Konj, na kojem je križanje planinarskih puteva (lijevo – PD Planika desno – PD Kredarica). Na ovom križanju treba skrenuti lijevo a staza vodi po vrlo oštrom usponu, djelomično po siparu do PD Planika. Prema smjerokazu za ovu dionicu treba oko 1 sat hoda. Od

Planinarskog doma uspon najprije vodi po siparu do pod stijenu malog Triglava, zatim ide u zavojima po kamenjaru, pa po klinovima do križanja s usponom koji vodi od Kredarice. Ovo križanje je pored spomen ploče podignute planinarima koji su stradali od udara groma. Uspon dalje vodi po uskom grebenu imeđu malog i velikog Triglava. Prelazak preko ovog grebena je osiguran sajilom koja se može koristiti kao rukohvat ili kao točka vezanja penjačkog pojasa. Prelaskom ove točke slijedi završni oštri uspon po klinovima do samog vrha.

Mario Soldo ∙ 15. Srpanj 2022

Pozdrav jeli povratak bio istom stazom?

∙ 10. Listopad 2022

Visina Triglava je 2864 metra, dakle 5 metara više od toga što ste napisali.