S parkirališta automobila nastavljamo makadamskom cestom po kojoj se nakon 3 minute hoda stiže do raskrižja planinarskih putova pored Aljaževog doma. Na tom križanju treba odabrati srenuti desno u smjeru Škrlatice i Dolkove špice po planinarskoj stazi koja preko livade vodi u šumu. Za kratko, uspinjući se kroz šumu, stiže se do korita bujičnog potoka po kojem se nastavlja uspon i s kojeg se skreće desno vrlo oštro uzbrdo i dalje kroz visoku šumu.

Izlaskom na kratku kosu padinu, planinarska staza skreće lijevo, i postupno prelazi na obronke ispod Stenara. Uspon se nastavlja po spomenutim obroncima, koji su malo rijetko obrasli u klekovinu i rijetku šumu ariša. Uspinjući se planinarskom stazom po spomenutim obroncima, stiže se na križanje planinarskih putova na kojem treba nastaviti desno u smjeru Škrlatice jer smijer lijevo vodi na Stenar nemarkiranom stazom preko Stenarovih vrata. Nakon ovog uskoro se stiže i na slijedeće raskrižje planinarskih putova na kojem skrećemo lijevo u smjeru Pogačničkog doma i bivaka na Rušju jer smijer desno vodi prema Škrlatici. Nakon nekoliko minuta hoda planinarska staza stiže do Bivaka IV na Rušju ispod Dolkove špice (1980 m).

Od Bivaka IV na Rušju treba slijediti markacije za Pogačnikov dom, a nakon kratkog uspona dolazi se u kraški svijet koji je prepun ponora, pukotina i špilja. Na raskrižju planinarskih putova na rubu Kriških stijena, odvaja se planinarska staza za vrh Križ do kojeg se stiže za desetak minuta. Ispred samog vrha, slijedi kratki, ali oštri uspon po sajlama i klinovima, potom po grebenu kroz uski procijep do vrha Križ (2410 m). Na vrhu se nalazi metalna kutija sa upisnom knjigom i planinarskim žigom. Vrh se nalazi na sredini uskog grebana koji se proteže okvirno u dužini stotinjak metara. Križ je smješten između dva susjedna najbliža vrha – Razor (2601m) i 100 m nižeg Stenara (2501 m). Za lijepa vremena otvara se pogled na najviše vrhove Julijskih Alpi.

Sa vrha Križ treba se vratiti do križanja planinarskih putova na rubu Kriških stijena i na tom križanju skrenuti lijevo prema Pogačnikovom domu na Kriškim podima. Nastavak puta vodi po dobro uređenoj i vidljivoj planinarskoj stazi kroz kamenjar sa razbacanim busenjima trave. Nakon desetak minuta hoda do doma – prolazi se pored izvora vode sa lijeve strane, od kuda se sa vodom opskrbljuje Pogačnikov dom.

Pogačnikov dom na Kriškim podima je planinarska kuća, koja se nalazi na donjem rubu Kriške visoravni u blizini triju planinskih jezera i omiljeno je polazište za brojne planinarske izlete. PD Radovljica je počelo graditi ovaj dom 1948. godine a otvoren je 7. listopada 1951. godine. Ime je dobio po tadašnjem potpredsjedniku Slovenske planinske udruge Jožetu Pogačniku (1927.-1951.), „Načelniku Ekonomske komisije“ i inicijatoru izgradnje doma, koji je na putu do njegovog otvaranja pogubno stradao u Mlinarici. Godine 1973. dodano je proširenje sanitarnih objekata, umivaonika i praonica, a unutrašnjost je obnovljena. Godine 1983. iz Zadnjice je povučena teretna žičara, koja je obnovljena između 2001. i 2003. godine. Ovaj dom ima i zimsku sobu. Godine 1993. uspostavljena je GSM veza. Godine 2004. obnovljeno je i zamijenjeno krovište.

Kuća radi od 1. srpnja do posljednje nedjelje u rujnu. Restoran ima 45 sjedećih mjesta i bar. Dom ima 37 kreveta u 5 soba i 22 kreveta u tri zajedničke sobe. U kući se nalaze sanitarije, tekuća voda, fotonaponski sustav i generator energije. Blagovaonica se grije štednjakom. U zimskoj sobi ima 20 kreveta i štednjak. Domom upravlja Područje planina Radovljica.