Početna točka ovog planinarskog izleta je Blejska koča, od koje staza uspona vodi prema Lipanskom vrhu. Dobro je vidljiva i označena a vodi po livadi podno koče i nakon nekoliko minuta, staza skreće desno prema istoku. Dalje nastavlja kroz visoku šumu ariša i nakon prijeđenih 450 m dovodi  raskrižja na kojem treba skrenuti lijevo u smjeru sjevera prema smjerokazu za Lipanski vrh i Kovinarsku koču.

Staza je označena kao ne zahtjevna i lagana. Sve što se više dobiva na nadmorskoj visini, šuma ariša sve je manja, koja se napušta nakon 45 minuta hoda kada se izlazi iz šume na travnati greben podno stijena Spodnjih brda i Lipanskog vrha. Nekoliko minuta hoda dalje dolazi se na prevalu Lipanska vrata (1912 m) na kojem se nalazi raskrižje na kojem treba skrenuti lijevo za Lipanski vrh.

Od ovog prevala staza je blago polegnuta i vijuga kroz nisku klekovinu, a nakon toga nastavlja nešto strmije kroz kamenjar i klekovinu te dovodi do Lipanskog vrha (1675 m).

S ovog vrha otvaraju se prekrasni vidici na sve strane. Posebno se lijepo vidi prema sjeveru Triglavska skupina vrhova, prema zapadu ističu se Veliki Seliški vrh, Viševnik, Mali i Veliki Draški vrh, te Tosc. Prema istoku lijepo se vidi Debela peč, a s južne strane Blejska koča i Pokljuške šume.

Nakon ovog vrha uspon se nastavlja do vrha Mrežca. Taj vrh je nadohvat ruke – udaljen je svega 140 m.  Dijeli ih samo jedan procijep (škrbina) po kojoj se treba spustiti uz pomoć sajli, isto tako uz pomoć sajli popeti se do vrha Mrežce (1965 m).

Sa vrha Mrežce nastavlja se ravno, markiranom planinarskom stazom prema Debelom vrhu i Višeniku. Staza u prvom dijelu prolazi prostranim pašnjakom prošaranim kamenjarom koji je okružen klekovinom i značajno se gubi na nadmorskoj visini. U nastavku nakon pašnjaka naizmjenično vodi  kroz klekovinu i pašnjake, sa blagim nagibom dovodi do Debelog vrha (1962 m). Vrh je označen manjom gomilom kamenja. Na njemu se nalazi planinarski žig.

Sa ovog vrha, nakon travnatog dijela, staza uspona polukružno skreće desno i dalje nastavlja po izohipsi Debelog vrha. Na ovom dijelu staze povremeno se otvaraju lijepi vidici na Veliki Selišnik, Mali i Veliki Draški vrh. Nakon 30 minuta laganog hoda dolazi se na prijevoj između Velikog Selišnika i Debelog vrha.

U nastavku slijedimo stazu koja prolazi dolinom podno Velikog Selišnika s njegove sjeverne strane. Sjeverna strana je stjenovita i okomita, djeluje zastrašujuće, ali ima i ona druga strana pitomija po kojoj se može popeti na njegov vrh. Iz najnižeg dijela doline započinje umjereni uspon cca. stotinjak metara do izlaska na greben – manji prijevoj, od kuda započinje nemarkirani uspon na vrh Velikog Selišnika. Stotinjak metara dalje od ovog prijevoja je raskrižje putova na kojem treba nastaviti za Srenjski preval, Viševnik i Mali Draški vrh.

Uspon na Veliki Selišnik započinje nemarkiranom stazom od manjeg prijevoja, 200 m prije raskrižja na kom se lijevo odvaja put za Rudno polje čez Kačji rob, a nastavlja ravno za Viševnik, Srenjski preval….

Kako nema nikakvih početnih oznaka od kuda započeti penjanje na Veliki Selišnik, treba slijediti gpx tragove, dok se ne dođe do ruba odsječenog grebena. Na tom mjestu nalazi se na prvu  malu piramidu (gomila kamenja). Od te točke staza vodi kroz klekovinu, vijugajući i zaobilazeći prepreke kamena i klekovine. U početku staza uspona se postupno uspinje, a nakon toga započinje oštar uspon do izlazaka na vršni greben, po kojem se nastavlja do samog vrha Veliki Selišnik (1952 m). Pred sami vrh na jednom manjem dijelu staza je ispostavljena – prolazi uskim putom uz klekovinu na samoj ivici okomite sjeverne strane Selišnika. Treba napomenuti, da je staza uspona cijelo vrijeme označena malim piramidicama, osim onog prvog prilaznog dijela. Vrh je označen većom gomilom kamenja u kom je zaboden drveni križ.

Nakon ovog vrha slijedi spust do raskrižja na kojem treba nastaviti ravno za Rudno polje. Put se nakratko spušta u dolinu i po njoj dalje prolazi podnožjem između Viševnika, Velikog i Malog Selišnika. Staza na tom dijelu je blago polegnuta i nakon 20 minuta izlazi iz doline, lagano se uspinje i dalje nastavlja kroz pojas klekovine iz koje se izlazi na manju livadu i u područje šumskog pojasa ariša, te dovodi do raskrižja na kojem treba nastaviti lijevo za Rudno polje.

Od ovog raskrižja staza započinje strmi spust uz višestruke zavoje. Nakon petnaestak minuta spusta dolazi se do gornje postaje žičare. Od tu se slijedi markiranu stazu koja vodi uz ograđeni pašnjak i skijašku pistu, da bi nakon nekoliko minuta napustila skijašku pistu i skrenula desno u šumu.  Nakon desetak minuta spusta šumskom stazom ponovo se izlazi na skijališnu pistu i po njoj do zadnje postaje žičare, od kuda se dalje nastavlja makadamskom cestom do parkirališta na Rudnom polju, koje je završna točka ovog planinarskog izleta.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.