Rinke se nalaze u središtu Kamniško – Savinjskih Alpi a planinarske staze koje vode do njih označene su kao vrlo zahtjevne i eksponirane, a koje vode kroz sjevernu stranu stijene. Put od podnožja do vrha osiguran je sajlama i klinovima, sa povremenim prekidima. Rinke predstavljaju odličan vidikovac na sve vrhove u blizini i doline koje ih okružuju. Krajem 19. Stoljeća Rinke je istraživao Johannes Frischauf, koji je pokušavao pronaći put prema vrhu Skute. Pristup kroz sjevernu stijenu prvi su otkrili Fran Kocbek i Janez Piskernik.

Početna točka ovog planinarskog izleta je Kranjska koča na Ledinah od koje se najprije penje na, Korošku Rinku (2433 m), zatim na Kranjsku Rinku (2453 m) a nakon nje na Štajersku Rinku (2374 m), sa koje se vraća do Kranjske koče na Ledinah (1700 m).

Od Kranjske koče na Ledinah u prvom dijelu planinarska staza je je lagano polegnuta sve do brvnare koja služi za potrebe Gorske službe spašavanja Slovenije, potom se oštrije uspinje sve do prijevoja Jezerskog sedla.

Nakon pol sata hoda dolazi se do križanja planinarskih putova na kojem: smjer lijevo vodi preko Jezerskog sedla za Babu, Ledinski vrh, Mrzlu goru i Okrešelj kroz Savinjsko sedlo, dok smjer desno vodi za Korošku  Rinku (2,15 h), Kranjsku Rinku (3 h) i Okrešelj kroz Križ (2,30 h). Na ovom rsskrižju treba odabrati smjer desno.

Nastavak uspona vodi dalje po terenu na kojem je nisko rasuto kamenje obraslo u travu i izgleda kao nekadašnje područje pašnjaka. Nakon 1 h i 45 minuta hoda dolazi se do još jednog raskrižja planinarskih putova: lijevo za Jezersko sedlo, a desno za Rinke. Od ovog raskrižja nastavlja se dalje po siparu prema podnožju Rinki.

Nakon sipara slijedi prečenje stijene uz lagani uspon, a potom spust, te ponovno oštar uspon. Staza je vrlo dobro  osigurana klinovima i sajlama. Što se sve više uspinje otvara se prekrasan pogled na susjedne vrhove. Ovaj se oštar uspon nastavlja sve do samog vrha Koroške Rinke (2433 m). Koroška Rinka se strmo i visoko izdiže iznad Okrešlja i Ledina. Na ovom vrhu treba odvojiti vrijeme kako bi uživali u veličanstvenom pogledu na ostale vrhove Kamničko – Savinjskih Alpi i na dio Karavanki.

Nakon Koroške slijedi Kranjska Rinka. Planinarska staza prema njoj u početku se strmo spušta i prolazi kroz rasuto i rastresito kamenje, što zahtjeva više pažnje i koncentracije, kako ne bi došlo do odronjavanja kamenja. Ovakva situacija na usponu je sve do kraja sipara nakon kojeg se po polegnutijem dijelu planinarske staze stiže do podnožja Kranjske Rinke, od kuda započinje uspon na vrh. Ovaj dio uspona nije zahtjevan pa se lako savladava.

Vrh Kranjske Rinke (2453 m) najviši je od svih Rinki. Sa ovog  vrha, također je prekrasan  pogled na Planjavu, Ojstricu, na Skutu, kao i ostale vrhove Kamniško – Savinjskih Alpi, kao i doline koje ga okružuju. Na ovom vrhu ima kutija sa upisnom knjigom i planinarskim žigom.

Na početku spusta sa Kranjske Rinke, ako ima želje treba se popeti i na Štajersku Rinku, obzirom, da je na dohvat ruke.

Štajerska Rinka (2374 m ) strmo se izdiže iznad Okrešlja, stoga je prekrasan pogled na tu dolinu, kao i na ostale obližnje vrhove, koji se dižu iznad Logorske doline. Od jedne do druge Rinke treba oko 25 minuta laganog hoda.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.