Ako se dolazi autocestom Zagreb-Split, istu treba napustiti na čvorištu Gornja ploča i nastaviti vožnjun u smjeru Udbine. Na križanju ove pristupne ceste za grad Udbinu i nekadašnje magistralne ceste 1 (Karlovac-Plitvička jezera-Gračac), Treba skrenuti desno na spomenutu magistralnu cestu. Nakon skretanja, vožnju treba nastaviti do mjesta Bruvno, u kojem treba skrenuti na lokalnu cestu koja vodi za Donji Lapac. Na ovom križanju je i putokaz na kojem je istaknuto da do Mazinskog prijevoja treba voziti 7 km. Ova udaljenost, koja je istaknuta na putokazu nije točna, a stvarna udaljenost do polazne točke od ovog skretanja je 5,4 km. Automobil treba parkirati uz cestu odmah nakon skretanja sa asfaltne ceste na makadamski put. To je početna točka ovog planinarskog izleta.

Ako se želi skratiti uspon, automobilom se može nastaviti vožnja po spomenutoj makadaskoj cesti slijedećih 5,3 km, i tu se može parkirati automobil. Na ovoj makadamskoj cesti, na udaljenosti 3,6 km od polazne točke, postavljena je rampa Hrvatskih šuma, koja je otvorena i ne spriječava daljnje prometovanje po njoj za osobna i terenska vozila. Ova makadaska cesta nije u najboljem stanju ali mišljenja smo da se po njoj može doći do skretanja na planinarsku stazu, bez većih poteškoća. Ako se dođe do točke, od koje se ne želi nastaviti dalje zbog loše makadamske ceste, uvijek se može parkirati automobil i nastaviti uspon dalje pješke, jer planinarska markirana staza slijedi ovu makadamskun cestu.

U točki napuštanja makadamske ceste i skretanja na planinarsku stazu, nalazi se izvor vode.

Odmah nakon skretanja započinje dosta oštar uspon uzbrdo, koji u početku vodi preko travnatog proplanka, sa kojeg skreće u visoku bukovu šumu, po kojoj nastavlja dalje u smjeru zapada, sve do izlaska na prijevoj Poljana. U nastavku uspona, sa spomenutog prijevoja, planinarska staza i dalje vodi dosta oštro uzbrdo do izlaka pod stjenoviti greben, nakon kojeg nastavlja izuzetno oštro uzbrdo, pa je zbog veće strmine i klizave podloge, ako se uspon izvodi nakon kišnog ili snježnog vremena, dodatno osiguran tankom sajilom, koja pomaže da se lakše savlada strmina.

Nakon izlaska iz bukove šume, dolazi se na travnati i razgledni greben, po kojen se za 15-tak minuta stiže na vrh.

S vrha se šire prekrasni pogledi na Velebitske vrhove, Liku, Ličko sredogorje, Plješivicu, Ozeblin i planine susjedne BiH. Vrh je označen geodetskim stupom. Na stupu je istaknuto ime i nadmorska visina vrha. Nedaleko od vrha je betonska kocka, koja je možda bila zamišljena kao temeljna ploča neke drugačije oznake ovog vrha, na koju je ugrađena kutija s upisnom knjigom.

Robert Babaček ∙ 12. Ožujak 2024

Nakon Ozeblina popeli se i na Kremen, vrijeme nešto bolje ali opet nas pratila kiša i pri vrhu snijeg. Pohvale društvu koje održava stazu na dobrim markacijama i posebno na postavljenom gelenderu koji nam je dosta pomogao, pogotovo pri spustu. Staza divna, malo oštar uspon, usput puno medvjeđeg luka. Za pogled smo ostali uskraćeni, ali vratit ćemo se opet. Za prvi put je ok ići od Mazinskog prijevoja, idući možete autom i bliže...