Ako se dolazi iz smjera Ljubljane, u Jesenicama treba napustiti autocestu i nastaviti s vožnjon po regionalnoj cesti za Kranjsku Goru, a u njoj treba izabrati smjer i nastaviti vožnju prema mjestu Rateče. Na raskrižju gdje se cesta desno odvaja prema Ratečem, ravna nastavlja prema Italiji, treba skrenuti  lijevo prema Planici. Nakon kratkog uspona dolazi se do poznate skijaške skakaonice u Planici. Na ulazu u ovu dolinu iza naselja Rateče koje je smješteno na nadmorskoj visini od 870 m u jednoj od najljepših predjela Alpi, na tromeđi Slovenije, Avstrije i Italije, treba platiti ulaznicu i raspitati se o mogućnosti nastavka vožnje prema planinarskom domu u Tamaru. Ova slikovita ledenjačka dolina proteže se u smjeru sjever-jug, u duljini oko 7 km i poput strelice se zabija u alpske stijene Majstrovke, Travnika, Dnine s jedne strane te Ponce s druge i Jalovec s Ozebnikom u sredini.

Kada se dođe do poznate skakaonice suočava se sa saobraćanim znakom na kojem stoji da je daljnje prometovanje vozilima zabranjeno osim onih sa posebnom dozvolom. Tu treba parkirati automobil i nastaviti pješke još oko 45 minuta do Planinarskog doma Tamar.

Gotovo pod samim stijenama u zelenoj oazi Tamara nalazi se Planinarski dom Tamar na 1108 m, na mjestu nekadašnje pastirske kuće. Neposredno prije planinarskog doma dočekat će vas  jaki šum slapa kojeg se vidi s livade.

S planinarskim domom u Tamaru upravlja PD Medvode. Dom je otvoren cijele godine i dobra je polazna točka za uspone na masiv Ponci (Srednja Ponce – 3.30 h, zahtjevna staza; Visoka Ponca – 4.15 h, jako zahtjevna staza), Jalovec (6 h – jako zahtjevna staza), Mangart (8 h – jako zahtjevna staza)… Planinarski dom nudi sve što je planinaru potrebno.

Od planinarskog doma kreće markirana planinarska staza prema Poncu i Jalovcu i treba odabrati taj smjer. Ovaj dio uspona vodi kroz šumu i za kratko vrijeme se stiže do križanja  na kojem se desno odvaja palaninarska staza za Ponce, dok za Jelovac treba nastaviti ravno. U nastavku uspon i dalje vodi kroz šumu, nakon koje izbija na kamenjar pa u dosta dugačak sipar koji nas sve dublje uvlači među stijene i u trenutku se shvati da smo sitan dio veličanstvene prirode. U samom siparu staza se račva na dva dijela, lijevi koji ide dalje siparom prema Jalovcu kroz Jalovsku škrbinu i desni koji ulazi u travnati dio stijene i vodi prema Jalovcu preko Kotovo sedlo.

Na ovom križanju treba skrenuti desno prema Kotovom sedlu. Planinarska staza se počinje vrtoglavo uspinjati kroz zatravljenu stijenu, ali nije tehnički jako zahtjevna. Pred sam završetak uspona ulazi se u nisku klekovinu, a onda se otvara prekrasan pogled na stijenu Jalovca koji planinara ostavlja bez daha. Ispod same Kotove špice, na nadmorskoj visini od 1965 m, izgrađen je bivak zanimljivog izgleda, koji je lukavo smješten ispod velikog kamena.  Bivak je izgradila Gorska služba spašavanja Slovenije, Postaja Rateče i Kranjska Gora. Od planinarskog doma u Tamaru do Bivka treba oko 3.5 sati laganog hoda.

Od bivka slijedi lagani uspon između Jalovca i Kotove špice na sedlo u trajanju oko pola sata. Na sedlu je križanje planinarskih staza na kojem je smijer: lijevo za Jalovec ( 2.30 h – jako zahtjevna staza ), desno za Mangart ( 5 h – jako zahtjevna staza) i ravno dalje na vrh Kotove špice. Na ovom križanju treba skrenuti lijevo.

Sa Kotovog sedla planinarska staza najprije vodi po grebenu, zatim skreće blago desno i izbija na zapadne obronke Jalovca. U nastavku slijedi uspon po pretežito kamenitoj padini, koja nije pretjerano tehnički zahtjevna, do  nadmorske visine od oko 2400 metara. Od ove točke na izloženim dijelovima planinarske staze, postavljena su osiguranja, i za nastavak uspona, koji vodi po ferati do izlaska na manji greben,  potrebno je koristiti i ruke. S ovog se grebena slijedi kratak spust u strmi klanac, iz kojeg se izlazi koristeći sajilu da bi se savladala izložena padina. Nakon ove padine slijedi malo lakše penjanje po stijenama do izlaska na glavni greben. Tu se ovaj smijer uspona stapa u onaj koji dolazi iz Vršiča, Trente, Bavšice i Loške Koritnice. Na ovom križanju treba skrenuti lijevo a nakon skretanja slijedi samo nekoliko minuta uspona po grebenu do vrha Jaloveca.

Vidici s vrha su veličanstveni. Na sjeveru su šiljati vrhunci Ponci, na istoku Majstrovka iza koje se šepure Prisojnik, Razor, Špik, Škrlatica, nešto južnije je lako prepoznatljiva stijena Triglava sa nizom vrhova oko sebe, južno je Bavški Grintovec, pa talijanski dio alpa, a na zapadu je prepoznatljiva stijena Mangarta… Na vrhu ima planinarski žig i metalna kutija u kojoj se nalazi upisna knjiga.