Velika Baba je smještena na sjevernoj strani glavnog grebena skupine Kamniško-Savinjskih Alpi na granici između Slovenije i Austrije. To je granični greben koji se nalazi između Jezerskog (2034 m) i Savinjskog sedla (2001 m). Velika Baba iako se nalazi u sjeni viših okolnih vrhova, vrlo je posjećena kako od strane planinara, tako isto od alpinista. Postoje 2 obilježena planinarska - zahtjevna puta i 3 alpinistička smjera i to:

Velika Baba – zapadna stijena:

1. Grapa med Veliko Babo in Ledinskim vrhom - Težina III/II

2. Stari Središnji Smjer.  Težina IV M3,IV -  dužina smjera 700 m.

3. Nova Centralna smer.  Težina  IV+ -  dužina smjera 700 m. (1994)

Prva dva smjera alpinistima nisu posebno zanimljiva, stoga je „Nova Cenralna smer“ - dugi alpski osigurani smjer izuzetno popularna među alpinistima. Smjer se može popeti u 12 dužina, za što se preporuča uže dugo 70 m.

Autocestu Ljubljana-Jesenice treba napustiti na izlazu Kranj i dalje pratiti putokaz i cestu 210 do Zgornjeg Jezerskog. Od Zgornjeg Jezerskog treba skrenuti desno u pravcu jugozapada – makadamskom cestom kroz dolinu „Ravenska Kočna“ do velikog parkirališta koje je ujedno i početna točka ovog alpinističkog izleta.

Na lijevoj strani parkirališta postavljen je smjerokaz okrenut u pravcu sjeverozapada s nazivom odredišta i potrebnim vremenom hoda: Velika Baba (3 h), Goli vrh (2 h) i Lovska pot – Koča na Ledinah (2 h). Prvih 200 m hoda se širokom šumskom cestom i dolazi do još jednog križanja putova: ravno za Veliku Babu i Goli vrh, i desno na dobro označenu i markiranu Lovsku pot, koja vodi kroz visoku bukovu šumu do Kranjske koče na Ledinah. Nakon 30 minuta laganog hoda izlazi se iz šumskog puta na širok kuloar, gdje se napušta markirani planinarski put i dalje se nastavlja po siparu i kamenim grotama sve do ulaska u smjer, od kuda započinje penjanje.

Kako je ovaj smjer popularan i za očekivati je da u dane vikenda u njemu bude više naveza, posebno slovenskih alpinista. Osnovna karakteristika ovog smjera, moglo bi se svesti na naizmjenično penjanje po pločama, kaminima/grapama i kamenjaru. Ocjene smjera kreću se od II, III, IV i IV+ po međunarodnoj ljestvici UIAA. Uspon se izvodi u 12 dužina. Smjer je dobro opremljen. Na mjestima spitovi nisu vidljivi zbog međusobne velike udaljenosti, stoga, orijentacija je vrlo važna, posebice, ako se penjete prvi puta. Za sigurno penjanje treba 12 kompleta, od toga 2 dugačka kompleta od 60 cm. Na mjestima gdje smjer krivuda koristiti samo dugačke komplete i na taj način smanjiti trenje.

Obzirom da je smjer na mjestima vrlo krušljiv, potrebno je provjeriti svaku stijenu za koju se hvata i na koju staje, kako ne bi došlo do obrušavanja kamenja i ugrožavanja naveza podno vas.

Na kraju kada se izađe sa zadnje ploče treba obratiti pažnju - sidrište s desne strane nije dobro uočljivo – skriva ga klekovina. Nalazi se 3 m ispod bora. Ravno nekoliko metara dalje postavljen je klin (stari Centralni smjer), koji može lako zavarati i skrenuti vas s rute. Pri samom kraju smjera prije ulaska u klekovinu treba savladati manju ispostavljenu prečicu i vertikalni zid sa slabim uporištima. Nakon toga kroz klekovinu izlazi se iz smjera na nadmorsku visinu od 1950 m. Tu na stijeni postavljena je kutija s upisnom knjigom.

Nastavak uspona do vrha Velike Babe (2127 m), vodi kroz kamenjar i klekovinu. Nakon 20 minuta hoda izlazi se iz klekovine na planinarsku stazu, koja dalje vodi na vrh Velike Babe.

S vrha se pruža fenomenalan pogled na Malu Babu, Skutu, Rinke, Mrzlu goru i na Zgornje Jezersko, kao i na ostale Alpske vrhove.

U ovom izletu izabran je spust po ferrati – „Rudijevoj vertikali“ do Kranjske koče na Ledinah. Dužina staze 1,7 km. Visinska razlika pri spustu 427 m. Kranjska koča je na nadmorskoj visini od1700 m, smještena je na platou Ledinah ispod Skute. Koča je otvorena od sredine lipnja do sredine rujna. Po svojoj arhitekturi ona se razlikuje od ostalih planinskih koča. Rađena je od armiranog betona i na krovu je napravljen heliodrom za pristanak helihoptera.  Gostinski prostor sadrži 80 sjedećih mjesta uz kuhinju i šank. U 6 soba smješteno je 60 ležaja. Koča posjeduje wc i dvije umivaonice, centralno grijanje, tekuću vodu, elektriku i teretni lift (žičaru).

U nastavku od Kranjske koče nastavlja se spust po Lovskoj poti do parkirališta.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.