Autocestu Ljubljana – Jesenice treba napustiti na izlazu za Lesce, i nastaviti vožnju u smjeru Bleda. Na semaforu u Bledu prema putokazu, treba skrenuti desno za Pokljuku. Cesta prolazi kroz nekoliko sela i dovodi do platoa na Pokljuki – do Mrzleg Studenca 14 km.  Ravno asfaltna cesta nastavlja za Rudno polje, nešto malo dalje od Mrzlog Studenca sa lijeve strane odvaja se cesta za Šport hotel i biatlonski centar Poljuka.  Na smjerokazu za Blejsku koču (iz naselja Mrzli Studenac)  nastaviti desno po dobroj makadamskoj cesti okvirno 5 km do prvog parkirališta na planini Zajavornik, koje je početna točka ovog planinarskog izleta. Nešto dalje je slijedeć parkiralište „pri Rupah“ od kojega se 15-tak minuta skraćuje staza do Blejske koče.

Sa parkirališta na planini Zajavornik započinje uspon prema Blejskoj koči. Na početku staza vodi blagim usponom, šumskim putom kroz gustu Pokljušku šumu smreke, jele i ariša. Nakon pola sata laganog hoda dolazi se do raskrižja putova na kojem se sa lijeve strane ubada planinarska staza koja dolazi vodi iz Rudnog Polja. Deset minuta dalje dolazi se do drugog raskrižja „Velika Preseka“ na kojem treba skrenuti lijevo i nastaviti uspon do Blejske koče.

Od Blejske koče nastavlja se uspon prema vrhu Debela Peč. Staza uspona u prvom dijelu vodi kroz rijetku šumu ariša a kasnije i klekovine. Na ovom dijelu staza se strmo uspinje, po serpentinama koje ublažavaju strminu, stoga, pa je uspon lagan i ugodan za hodanje. Nakon 20 minuta hoda izlazi se iz šume na travnati proplanak prošaram kamenjem.

Nakon 1 h laganog hoda dolazi se do raskrižja putova „Spodnja brda“ na kojem treba nastaviti ravno za Okroglež i Debelu Peč. Na vrhu Okroglež se nalazi žig i kontrolna je točka obilaznice „Pokljuški Gamsi“.

Sa vrha Okroglež nastavlja se dalje spuštajući se kamenjar i gustu klekovinu sve do podnožja Debele Peči, od kuda preostaje još 10 minuta strmog uspona po travnatoj stazi i razbacanom kamenju do vrha Debela Peč.

Sa vrha Debele Peči nastavlja se dalje grebenskom  stazom preko Brda do Blejske koče. Od vrha se spušta drugom stazom po kamenjaru do podnožja, a dalje istim putom do raskrižja „Spodnja brda“, od kuda se nastavlja dalje prema vrhu Brdo.

Na raskrižju „Spodnja brda“ desno se odvaja staza za Brdo, Lipanska vrata i Krmu, pa tu treba skrenuti desno. Staza se u prvom dijelu, nakratko, spušta a potom probija kroz kamenjar i klekovinu sve dok se ne iziđe na travnati vrh Brdo (2009 m).

Brdo se nalazi između visoravni Pokljuke i doline Krme. Sam vrh je zaobljen i travnat.  Na njemu se nalazi žig - to je ujedno i kontrolna točka obilaznice „Pokljuški Gamsi“.  S vrha se pruža prekrasan pogled na Debelu Peč  i na njezinu sjevernu stranu, koja se  okomito ruši u dolinu Krme. Pogled se prostire i prema Triglavu i vrhovima iznad Krme, prema Pokljuki, Jelovici, te lancu Spodnjih Bohinjskih gora.

Sa ovog vrha nastavlja se dalje spust prema Lipanskim Vratima. Ovaj dio staze na spustu do prijevoja Lipanskih Vrata, dosta je zahtjevan. Na ovoj dionici puta se nalazi klanac osiguran sajlama kojeg u ovom slučaju pri spustu treba savladati.

Nakon prethodno spomenutog spusta dolazi se do raskrižja putova, na kojem treba nastavti ravno prema Blejskoj koči na Lipanci. Od Lipanskih Vrata, ispod istoimenog  vrha staza priječi sipar i ulazi u šumu, spuštajući se sve do Blejske koče i u nastavku od nje po stazi uspona do parkirališta Zajavornik.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.