Hrvatsko gorje
Područje Dalmatinska zagora
Odredište Kamešnica » Vrh Glavaš

16. veljača, 2020.

Modra čaša neba obećava lijep i miran dan. Polako se penjemo prema Glavašu. Iza nas ostaju planinske kuće i staje, magarac i pas koji nas je prethodno ponjušio. Tišina je pred nama, u nama, oko nas. Udišemo je punim plućima, pijemo kao bistru vodu s izvora, ćutimo pod koracima. Polako nas osvaja i mi joj se ne odupiremo. Ne pričamo puno, da je ne uplašimo. Rečenice su kratke, pa umjesto da razgovaramo, više komuniciramo pogledima i gestama. Planina nas zaokuplja. Tajanstvena je, a opet jednostavna, nepredvidiva. Mir je posvuda.

Planinski vrhovi još spavaju pod kapama snijega. Uočavam napušteno gnijezdo u krošnji ogoljelog stabla, šafrane uz stazu i mala ogledalca mraza između suhog lišća i kamenih udubina. Tiha radost polako se gnijezdi u meni, negdje između srca i pluća. Zarobljena kao ptičica koja kljuca ljusku, želi izići u svijet. Klikće i obuzima sve jače. Obvezuje svojom iznenadnom prisutnošću. Osjećam kako me nosi nepoznatim predjelima koje upravo gledam, kako se na njenim krilima oslobađam tereta svakodnevice. Traži od mene da ne mislim na prošlo i buduće, već da se posvetim jedinstvenim trenutcima poklonjenog dana. Oslobođena od jučer i sutra, okrenuta sebi a opet gledajući oko sebe, postajem laka i prozirna kao koprena. I umor je iznenada potonuo na dno lokve uz koju upravo prolazimo. Dan isparava prolaznost, koju intnezivno osjećam u svakom koraku. Beskonačnost se cijelim putem mijenja. Ide prema nama u toplim bojama dana. U nas ulazi šuma i mi u šumu,u mahovinu u suho lišće, u strmu vijugavu stazu. Sklisko je, pa koristimo štapove. Noge su već pomalo umorne. Šuma nestaje. Izmjenjuju je stijene od kojih se neke ljuljaju pod nogama. Pazimo kako stajemo, jer lako bi se moglo dogoditi da se jedno od nas posklizne. Još malo pa ćemo doći do cilja. Sunce sve jače grije dok se približavamo kamenim pločama koje čine ogrlicu vrha Glavaš (1308 m).

U zagrljaju Kamešnice osjećamo svu ljepotu prirode koja nam se pruža s Vrha. Napokon me preplavljuje radost, koju sam cijelim putem nosila u naprtnjači snova, pa je oslobađam i raspršujem oko sebe, prelijećući pogledom preko Perućkog jezera, Sinja pa sve do Klisa i Splita, mora i otoka.