Bosansko-Hercegovačko gorje
Područje Hercegovina
Odredište Vran » Vrh Veliki Vran

Uspon na Veliki Vran s planinarima PD „Jelinak“- Trilj

Privučena tajnovitošću krajobraza, razbijam sjećanja i topim ih kao grudice snijega kroz prste, stazom koju svatko na svoj način želi otkriti i osjetiti. Polako se penjem prema vrhu. Korak po korak. Udišem oštar zrak. Šutim. Šutimo dok se penjemo. Putem nas prati blagonaklono Sunce. Razgovaram sama sa sobom. S jednom od mnogih zanemarenih Ja, tek probuđenim. Govori mi da mu se napokon okrenem, jer ne mogu reći da nemam vremena, sad kada do vrha ima još puna tri sata.

Gledam iza i ispred. Jedna sam u moru kapi. S vremena na vrijeme, izmjenjujem kratke rečenice s prijateljima pa se ponovo vraćam u svoje neistražene prostore. Ponekad kao ptica radoznalo izletim u svijet koji me privlači. Gledam ljepotu prirode. Moje, do tada nepoznato, tek probuđeno Ja, strpljivo čeka. Iznenada se promeškolji, zagolica maštu. Vidim ga u starom ogoljelom stablu i u utrtoj stazi u snijegu. Zove me s drugog brijega. Prepoznajem ga na ozarenim licima, u umornim pokretima planinara. Slušam kako pojedinačno bodri svakog od nas, ostavljajući svoj zimski san da se topi na planinskim proplancima. Gleda me očima razigranog djeteta i očima usplahirene životinje, čije stope nazirem u snijegu. Bocka borovim iglicama i dračom. Opominje. Usmjerava i rastače misli. Mijesi ih kao pogaču koju nosim u naprtnjači i koju ću podijeliti s prijateljima na vrhu planine. Kaže mi da se opustim, da ne računam vrijeme, da je ono tek blagi podsjetnik na sva skrivena mjesta u meni koja me mogu približiti dragim ljudima, bez straha da se razdijelim u sebi.

Korak po korak, ne brojeći korake, stižemo na Velik Vran s kojeg se pruža prekrasan pogled na Blidinjsko jezero, Prenj, Pločno, Vilinac, Radušu, Hajdučka vrata, Biokovo u  daljini. Dijelim pogaču s prijateljima na 2074 m/nv. Radosna, niti ne razmišljam o silasku koji ponekad zna biti teži od uspona. Spuštamo se korak po korak. Osjećam slobodu.