Argentinsko gorje
Područje Ande Argentina
Odredište Aconcagua

Aconcagua

Planina Aconcagua, (španjolski Cerro Aconcagua) je odgovor Južne Amerike na Everest. Najviši vrh na svijetu izvan Azije, Aconcagua je zapravo samo 1600 m niže od Everesta. Smještena u argentinskoj provinciji Mendoza blizu glavnog grada regije, u gradu Mendoza. Ovaj Andski div je popularno odredište penjača svih razina. U ovom opisu je popis stvari koje trebate znati prije nego što se pokuša osvojiti slavni Cerro Aconcagua, kao i opis našeg uspona.

Južno lice Aconcague

Mjesto, geografija i klima

Cerro Aconcagua se nalazi u planinskom lancu Anda, 112 km sjeverozapadno od grada Mendoze i samo 15 km od čileanske granice. Sa najvišim vrhom od 6962 m iznad razine mora, najviši je vrh u zapadnoj i južnoj hemisferi. U Aconcagua provincijalnom parku ima nekoliko ledenjaka, od kojih je najveći, udaljen 10 km, Ventisquero Horcones Inferior. Klima na Aconcagua može biti opasna, a snažni vjetrovi i oluje su česti. Ako se oko vrha nalazi tanki sloj dimnih oblaka, bilo bi pametno odgoditi uspon za slijedeći dan, jer je to znak nadolazeće oluje. Preporučuje se probati uspon na Aconcagua u visokoj sezoni, koja traje od prosinaca do veljače, za vrijeme argentinskog ljeta, iako sezona penjanja traje od studenog do ožujka. U visokoj sezoni uvjeti u planini su blaži.

Aconcagua je jedna od najpopularnijih planina u „Seven Summits“, sedam najviših planina na sedam kontinenata svijeta. U stvari, to je drugi najveći uspona od sedam nakon Everesta. Zbog činjenice da tehnički nije zahtijevan uspon, smatra se unatoč visini, da je to „najviši treking vrh“ na svijetu. Međutim, zbog geografskog položaja i naravno njezine visine, glavni problem s kojim se susreću penjači su poteškoće s nadmorskom visinom.

Penjači svih razina preplave glavne rute svake godine, iako nije nužno biti tehnički vješt penjač za izvođenje uspona, važno je imati visoku razinu aerobne kondicije. Navodno samo 40 posto planinara koji krenu u uspon, doista dođu do vrha, a ostatak mora ranije odustati zbog visinske bolesti ili nevremena. Potrebno je obaviti dobru aklimatizaciju na visinu prije nego što počne završni uspon.

Budući da je potrebno oko 20 dana da se dovrši cijeli Aconcagua uspon, potrebno je mnogo prethodnih priprema. Fizička kondicija je najvažnija stvar koju treba uzeti u obzir prilikom priprema za uspon na Aconcaguau, a osobito snaga nogu je ključ uspjeha. Preporuča se 4 do 6 mjeseci konzistentne pripreme prije penjanja.

Za većinu glavnih ruta neće biti potrebno napraviti nikakvu tehničku pripremu, budući da je uglavnom trekking, ali ako se planirate penjati nekom od manje poznatih ruta, trebate imati iskustva u korištenju penjačke opreme (dereze, užad, ...itd.). Nadalje, nadmorska visina je glavni problem s kojim se susreću penjači, pa je važno da se odvoji dovoljno dana za aklimatizaciju. Također, treba kupiti osiguranje putovanja ili trekkinga u slučaju da nešto pođe po zlu.

Na Aconcaguai postoji nekoliko glavnih ruta koje su relativno lake za tehnički dio uspona. Zatim, ima manje ruta koje zahtijevaju razinu tehničke vještine i sposobnosti koje bi iskusni penjači morali rješavati. „Normal Route“ i „Polish Traverse“ su najčešće odabrane rute uspona, a „Normalna ruta“ se smatra lakšom od „Polish Traverse“.

„Normalna ruta“ je u osnovi dugo pješačenje izravno prema sjeverozapadnom grebeu, po kojem se stiže na vrh. Obično je potrebno oko 18 dana, počevši od doline Donje Horcones i penjanje do baznom kampa na visini od 4.260 m (Plaza de Mulas). Na ruti se nalaze tri kampa, a staza je prekrivena labavim kamenjem i sitnom vulkanskom prašinom, nešto poput sipara, pa za vrijeme snažnijih vjetrova, treba se boriti sa pješčanim olujama.

„Poljska Traversa“ zahtijeva otprilike jednaku količinu vremena, ali počinje na suprotnoj strani planine, prije nego što prijeđe na drugu stranu i nastavi po „Normalnoj ruti“ oko 1.000 metara nadmorske visine prije vrha. Budući da je ova ruta teža od normalne rute, u pojedinim segmentima uspona treba imati penjačku opremu.

Treći put nazvan „Poljski Glacier“  također je popularan, ali zahtijeva mnogo više tehničkih vještina. Prvi dio ove rute je isti kao poljska Traversa, da bi u nastavku uspon krenuo izravno prema vrhu. Penjačima se pruža prekrasan pogled na ledenjak, preko kojeg treba prijeći. Na ovom prelasku treba biti svjestan prisustva ledenjačkih pukotina koje mogu biti prekrivene dubokim rahlim snijegom.

Aconcagua – 360° Traversa Vacas Vally

U našoj expediciji odabran je uspon po „Normalnoj ruti“. Uspon je organizirala agencija

„Inka Expeditions“

ACONCAGUA NORMALNA RUTA

Ovaj 18-dnevni program osmišljen je imajući na umu pravu ravnotežu između vremena potrebnog za aklimatizaciju i mogućnosti uspjeha na vrh. Idealan je i za penjače koji su prošli aklimatizaciju ili za one koji preferiraju kraće programe za uspon na vrh.

O RUTI

Normalna ruta počinje aklimatizacijskim usponom do vidikovca Plaza Francia, a nastavlja se postupnim pristupom do baznog kampa Plaza de Mulas. Dužina ovog puta je oko 40 km. Treba 3 dana da se dođe do baznog kampa.

Zatim se nalaze 3 visoka kampa, strateški osmišljena i postavljena, prije dolaska na vrh.

Na taj način se jamči vrlo dobra aklimatizacija prije uspona na Aconcaguau.

Naš program obuhvaća  dva dana za prijenos opreme i dodatne dane za uspon na vrh zbog eventualnog lošeg vremena. Kad započne posljednja etapa uspona iz baznog kampa, uspinjat ćemo se sve više i više, prema visokim kampovima, dok se ne  dođe do vrha. Na Aconcagui, ponekad, prisutnost bijelog vjetra otežava uspon, i u tim slučajevima koriste se dodatni dani, da bi se povećala šansa za uspon na vrh.

NAPOMENA

Predloženi plan puta od agencije "Inka Expedition", podložan je promjenama zbog nepredviđenih klimatskih uvjeta ili više sile koje ugrožavaju sigurnost grupe. U takvim slučajevima vodiči zadržavaju pravo mijenjati program prema svojim kriterijima. Svaka se promjena o kojoj odlučuju vodiči, temelji na 2 principa: maksimiziranju sigurnosti penjača i šansi za uspjeh te na znanju i iskustvu njihovih vodiča.

USLUGE NA NORMALNOJ RUTI

UKLJUČENE USLUGE

• Profesionalni planinski vodič. Iskusan i kvalificiran za rad u Aconcagui.
  • Pomoć s postupcima za dobivanje dozvole za ulazak u Provincijski park Aconcagua.
  • Sav prijevoz osobnim vozilom. Transfer IN Zračna luka – Hotel. Transfer IN OUT Mendoza – Penitentes – Horcones.
  • Dvije (2) noći smještaja u hotelu u Mendozi 3* Porezi i doručak uključeni. (u zajedničkoj dvokrevetnoj ili trokrevetnoj sobi).
  • Jedno (1) noćenje u Penitentesu: uključeni su porezi, doručak i večera. (u zajedničkoj dvokrevetnoj ili trokrevetnoj sobi).
  • Mazge za prijenos osobne opreme bez ograničenja kilograma IN-OUT Penitentes- Bazni kamp
  • Smještaj u planini u šatorima ili spavaonicama dome za 4 ili 8 osoba u kampovima i u visinskim šatorima.
  • Svi obroci uključeni tijekom ekspedicije
  • Pitka voda (topla i hladna) u svim našim baznim kampovima
  • Potpuno opremljeni šatori za blagovanje u baznom kampu
  • Ekskluzivne kupaonice za naše klijente
  • Internet i punjenje uređaja besplatno u baznim kampovima
  • Besplatan topli tuš u baznim kampovima
  • Skladištenje i čuvanje osobne opreme
  • Kompletna usluga selidbe skladišta, smeća, fekalija i dijela zajedničke opreme.
  • Komunikacija između baznog kampa, Penitentesa, Mendoze i visinskih kampova
  • Medicinska oprema u baznim i visinskim kampovima
  • Kupole za objedovanje u visinskim kampovima, opremljene klupama i stolovima. Ekskluzivna trgovina kupaonica za naše korisnike

NAŠ IZABRANI PROGRAM NIJE UKLJUČIVAO

• Dozvola za ulaz u park Aconcagua. Naknada za uspon. (Porez naplaćuje vlada Mendoze, ovisno o odabranoj ruti, datumima i nacionalnosti. Dobit ćete popust za angažiranje asistencije ovlaštene tvrtke). Popust se može zealizitati za ranu rezervaciju uspona – cijena 450 US$)
  • OBAVEZNO ZDRAVSTVENO OSIGURANJE ZA EKSTREMNE SPORTOVE (treba pokriti evakuaciju i spašavanje helikopterom).

(Alpenverein Premium-Einzelreiseschutz za visine iznad 6000 m – 400 Eura).

Link: Osiguranje iznad 6000 m

• Potrebna osobna oprema.
  • Troškovi spašavanja ili drugi troškovi zbog odustajanja od ekspedicije. (Jahanje mazgi, tovarna mazga, individualni transferi, dodatna noćenja, obroci, dodatni troškovi za promjene na vašoj avionskoj karti, usluga osobnog nosača itd.) – Preporuča se uzeti putno osiguranje za pokrivanje ovih troškova.
  • Osobni troškovi (napojnice, pranje rublja, telefon, piće, satelitski telefon, pristup internetu, tuševi i nosači)
  • Dodatne noći u hotelu u slučaju ranog povratka u grad/u slučaju da ne iskoristite “slobodne dane” i odlučite se spustiti u Mendozu.
  • Prijevoz Penitentes – Mendoza u slučaju prijevremenog povratka ili napuštanja ekspedicije.
  • Obroci i pića koji nisu navedeni u programu putovanja. Npr.: Ručkovi i večere u Mendozi. Ručak drugog dana putovanja.
  • Prijevoz Hotel – Zračna luka.
  • Bilo koja druga usluga koja nije izričito navedena kao uključena u ovaj dokument.

Ovaj program je bio izabran za našu grupu od 4 planinara (Marino Vidović, Toni Jurić Šolto, Keramedin Zendeli i Jure Ćurković). Cijena ovog aranžmana u slučaju rane rezervacije bila je 4050 US $.

OPŠIRNIJI OPIS UKLJUČENIH USLUGA NA PLANIRANIM EXPEDICIJAMA

Ako se izabere učešće u planiranim ekspedicijama na Aconcagui, tada ono uključuje kompletan paket usluga, koji omogućava da se usredotoči na postizanje cilja bez razmišljanja o glavoboljama koje donosi logistika.

U nastavku se detaljno navode usluge koje us uključene u našu expediciju. Izvadak iz opisa Inka Expedition agencije:

STRUČNI VODIČI

Vodiči su s diplomama i licencama organizacija koje jamče njihovu posebnu obuku. Pokrajinska škola za planinske i planinarske vodiče (EPGAMT) jedina je škola specijalizirana za Aconcaguu, akreditirana u Argentinskom udruženju planinskih vodiča (AAGM) i članovi su Udruženja profesionalnih planinarskih i planinarskih vodiča (AGPMT). Neki od vodiča imaju licence IFMGA.

POMOĆ PRI ULAZKU U PARK

Pomoć u dobivanju ulaznih dozvola za Aconcagua Provincial Park. Aconcagua je zaštićeno područje, kojim upravlja vlada pokrajine Mendoza. Da biste mogli ući u park morate dobiti dozvolu, za trekking ili za uspon na vrh. U ovom postupku dobva se pomoćagencije u prodajnom uredu parka. Trošak dozvole nije uključen u usluge agencije koji može biti značajno niži u slučaju rane rezervacije. U našem slučaju iznosio je 450 US$

PRIJEVOZ

Sav prijevoz prema rasporedu za grupu je osobnim vozilima.
Prijevoz od zračne luke do hotela u Mendozi; čekamo vas u zračnoj luci i odvodimo u hotel.
Prijevoz Mendoza - Penitentes - MendozaOd hotela se vozi 180 km do Penitentesa, po planinskim cestama, sa kojih se pruža spektakularan pogled na središnje Ande.
Prijevoz Penitentes - Horcones - PenitentesOd hotela u Penitentesu do ulaza u park Aconcagua, gdje započinje uspon.

SMJEŠTAJ

Grad Mendoza: Dvije (2) noći u hotelu s 3 zvjezdice u gradu Mendoza, dvokrevetna ili trokrevetna soba, na bazi polupansiona, piće nije uključeno.
Penitentes: Jedno (1) noćenje u Mountain Hotelu u Penitentesu, dvokrevetna ili trokrevetna soba, na bazi polupansiona, piće nije uključeno. Uključeni su večera, doručak i pristojbe.
Planinski kampovi: Sve noći ekspedicije u dvokrevetnim šatorima ili spavaonicama (4 ili 8 osoba) Puni pansion.

SKLADIŠTENJE OPREME

Objekt za skladištenje i održavanje opreme.

U Penitentesu svoju opremu možete bezbrižno ostaviti u skladištu, jer zadužena osoba nadzire vašu prtljagu dok se penjete na planinu.

OBROCI

Svi obroci su uključeni tijekom pristupa, u baznom kampu i visinskim kampovimaObroke svakodnevno pripremaju kuhari. Prehrana uključuje, između ostalog, svježe voće, meso, piletinu, povrće, svježa jaja, kruh i još mnogo toga. Naši su obroci dobro uravnoteženi i bogati energijom.Također smo spremni organizirati posebne obroke, kao što su vegetarijanski, celijakija i druge potrebe.

MAZGE ZA PRIJENOS OPREME

Nose opremu bez ograničenja težine, od Penitentesa do Plaza de Mulas naprijed i natrag.  Naša "usluga odgovornosti i povjerenja" znači odnošenje vaše opreme na vrijeme i u savršenom stanju do i od baznog kampa i natrag u Penitentes.
Inka Expeditin ima svoje mazge sa goničima "arrieros" koji imaju iskustva u planini.

ŠATORI ZA OBJEDOVANJE

Veliki šator za objedovanje nalaze se u Confluencia i Plaza de Mulas. Veliki šatori za objedovanje potpuno su opremljene stolovima, stolicama, posuđem i strujom, kako bi pružili najveću udobnost i kvalitetnu uslugu. Osoblje agencije u kampovima, zaduženo je za pripremu obroka i pružanje vrhunske usluge uz prijateljski tretman.

MEDICINSKA OPREMA

U baznim kampovima osiguran je medicinski pribor koji uključuje sve redovne lijekove i oksimetre, cijevi za kisik i hiperbarične komore isključivo za klijente agencije, kako bi se osigurala podrška za riješavanje svh vrsta problema. Vodiči također nose medicinski pribor za visoke kampove. Osiguran je pristup rendžerima, spasilačkim timovima, policiji, liječnicima stručne medicine i medicinskim institutima specijaliziranim za planinske nesreće, koji su odmah stavljeni u pripravnost i spremni kad god to zahtijeva INKA Expediciones.

ŠATORI ZA SPAVAONICE

Našim klijentima osiguravamo najbolje planinske šatore dostupne u baznim kampovima. Imamo i ekskluzivne spavaonice za 4 ili 8 osoba, s krevetima na kat, električnim svjetlom, madracem od 20 cm.

U visokim kampovima nudimo duple šatore The North Face Ve25.

ZAHODI

Korištenje naših toaleta je uključeno, jer su oni ekskluzivni za naše klijente. Imamo toalete na Plaza Argentina i na Plaza de Mulas.

TUŠ

Tuševi s toplom vodom u baznom kampu bez dodatnih troškova.Agencija imama infrastrukturu za dobivanje tople vode iz solarnih ćelija.

PITKA VODA

U svim baznim kampovima osigurava se pitka voda (topla i hladna)Vodu se dovodi iz potoka, prokuhava se i provodimo proces dekantiranja, filtracije i pročišćavanja.

PODRUČJE ZA OPUŠTANJE

Svi bazni kampovi imaju mjesta za odmor i uživanje u planini. Na raspolaganju su udobne fotelje i društvene igre kako bi boravak ugodniji.

INTERNET WIFI I STANICA ZA PUNJENJE

Agencija nudi besplatno povezivanje u baznim kampovima. Na raspolaganju je satelitska internetska uslugu koja omogućava ekskluzivnu vezu s našim kampovima.
Također, besplatno je punjenje privatnih komunikacijskih uređaja. Usluga punjenja uređaja postiže se zahvaljujući električnoj infrastrukturi sa solarnim panelima, jedinstvenoj u Aconcagui.

KOMUNIKACIJE

Postoji stalna komunikacija putem VHF, UHF radija, satelitskih telefona između baznih kampa, planinskih ekspedicija, Penitentesa i Mendoze. To jamči sigurnost i organizaciju koja će omogućiti da vaša ekspedicija bude uspješna. Također, u baznim kampovima na rspolaganju je internet wifi i e-mail usluga.

NOSAČI

Naše planirane ekspedicije uključuju nošenje duplih šatora, smeća i ljudskog otpada te dijela zajedničke opreme. Ovo je kako biste izbjegli dodatne nepotrebne napore kako biste mogli sačuvati svoju energiju ili dan kada stignete na vrh.

Ako trebate nosača da vam pomogne s vašom osobnom opremom, sve što trebate učiniti je zatražiti ga. Nudimo usluge osobnog nosača po pristupačnim cijenama.

VISOKI LOGORSKI ŠATORI

Naši visoki kampovi imaju Logorske šatore opremljene klupama i stolovima, na raspolaganju, kako bi klijenti bili zaštićeni od vremenskih nepogoda dok jedu.

Ovi su "Logorski šatori" jedinstveni, s izolacijskim drvenim podom i prostranim interijerom. Prava dodatna pomoć našim ekspedicijama na velikim visinama.

Zahodi u visokim kampovima

Šatori za zahod nalaze se u svim našim visokim kampovima. Ova temeljna usluga omogućuje nam zaštitu naših klijenata od vremenskih prilika, kao i pružanje privatnosti i sigurnosti.

DETALJAN OPIS NAŠE EXPEDICIJE NA ACONCAGUA

PRIPREMA I ODLAZAK NA EXPEDICIJU

Nakon odabira agencije „Inka Expeditions“, koju smo pomno analizirali i uspoređivali cijene drugih agencija, koja je nakon toga isplivala kao ona koja daje najbolju organizaciju uspona po prihvatljivoj cijeni. Također, odabrali smo termin uspona u „Visokoj sezoni“, koji je davao najbolji postotak uspješnosti uspona.

Normalna ruta

Kada se sve navedeno posložilo, trebalo je kompletirati opremu i započeti s intenzivnim fizičkim pripremama.

Nakon uplate akontacije, pribavljanja osiguranja u slučaju izvanrednih okolnosti i popunjavanja formulara za dobivanje povoljnije cijene dozvole za ulazak u nacionalni park, trebalo je pronaći najbolji prijevoz iz Zagreba do Mendoze i obrnuto. Cijene povratnih karata su bile 1750 Eura za let iz Zagreba preko Pariza i Sao Paula do Mendoze, koji traje 27 sati i 1150 Eura za let Zagreb – Katar – Sao Paulo – Mendoza, koji traje 46 sati. Dvojica smo odabrali prvu opciju dok su druga dvojica odabrali drugu opciju.

Sa gore navedenim je završila pripremna organizacija i plaćanje, dok je ostalo još kompletirati adekvatnu planinarsku opremu.

POTREBNA PLANINARSKA OPREMA

ODJEĆA

• 2 sintetičke/termo majice
  • 2 ekspedicijsko dugo donje rublje, gornji i donji dio. Polipropilen ili kapilen, mješavine pamuka nisu prihvatljivi.
  • 2 Jakna od flisa: Power strech i Primalof.
  • 2 Hlače od flisa: lagana kroja. Može biti ekstra srednje dugo donje rublje. Predložili smo jedan primalof i drugi vodootporan.
  • 1 Parka s dobrom kapuljačom. Vrsta ekspedicije; mora stati preko svih izolacijskih slojeva.
  • Ekspedicijska jakna: Vodootporna/prozračna. Dobra planinska jakna otporna na oluju s kapuljačom. Predložili smo: Gore-Tex.
  • Hlače Wind Expedition: Vodootporne/prozračne. Predlažemo: Gore-Tex. Za laku dostupnost i učinkovitu ventilaciju potrebni su bočni patentni zatvarači s punim odvajanjem.

RUKE

• Rukavice prvog sloja: 2 para laganih, hrpastih ili polipropilenskih.
  • Rukavice od flisa i vodootporne: 1 par za hladno vrijeme
  • Duvet rukavice: 1 par.
  • Gore-Tex rukavice: preporučuju se "tough-tek" školjkasti dlanovi za bolje držanje. Mogu biti rukavice od puha ili velike sintetičke rukavice za ekstremno niske temperature.
  • Grijači za ruke: za guranje na vrhu (bez izravnog kontakta s kožom)

OPREMA ZA GLAVU

• Šešir za sunce: s dobrim vizirom i bijelom maramicom za zaštitu vrata.
  • Kaciga za penjanje.
  • Vunena ili jaka skijaška kapa. (Imajte na umu da na njoj morate nositi kacigu.)
  • Čeona lampa (LED). Predlažemo 800 lumena: Petzl / Black Diamond
  • Ledenjačke čaše: Moraju imati bočne poklopce. Ako nosite sočiva ili naočale, preporučujemo da spakirate par rezervnih naočala; kao i dodatne planinske sunčane naočale. Predlažemo: Kategorija 4 ili više (Julbo ili Bolle).
  • Zaštitne naočale: Visokogorske (ne skijaške) Preporučujemo za snježne oluje.

PENJAČKA OPREMA

• Planinarska sjekira (Cepin).
  • Crampons: Automatski (Step-in) vezovi.
  • Štapovi za planinarenje: 1 par sklopivih.
  • Penjački pojas, remen od 60 cm i dva (2) sigurnosna karabinera. Koristi se ako to vodič zahtijeva na mjestima gdje je potrebno pojačati sigurnost.

OPĆA OPREMA

• Ruksak: Ruksak s unutarnjim okvirom za najmanje 80 litara. Morate imati petlje za povlačenje cepina.
  • Dnevni ruksak 45 l.
  • Vreća za spavanje: Kvaliteta ekspedicije (-18 do -30 C°)
  • Podloga za spavanje Ridge Rest. 1 pjena pune dužine.
  • Podloga za termalni odmor: 1 3/4 duljine s kompletom za popravak. Neobavezno. Predložili smo reflektirajuće.
  • Posuda, zdjela, čaša, nož, žlica i vilica: Nesalomivi set za visoke kampove. (Predložena plastika ili titan)
  • Džepni nož: švicarski vojni nož.
  • Boce za vodu: 1 boca za vodu sa širokim grlom od jedne litre, 1 termos od nehrđajućeg čelika od jedne litre.
  • Boca za mokrenje: boca za vodu od 1 litre sa širokim otvorom.
  • Lijevak za mokrenje (za žene).
  • Zaštita od sunca: SPF 50 najmanje.
  • Krema za usne: SPF 50, najmanje 2 sticka.
  • Osobni pribor za prvu pomoć. Jednostavno i lagano. (Compeed, analgetik, dezinficijens)

OBUĆA

• Planinarske čizme. Preporučuju se sintetičke čizme (manja težina) Primjer: La Sportiva Boulder X Mid, Scarpa, Millet, Bestard
  • Čizme za penjanje: Dvostruke ili trostruke plastične čizme. S podstavom koja se može skinuti. Vrlo je važno imati tople i dobre čizme za fiksiranje dereza. Predložili smo: Scarpa phantom 8000, La Sportiva G2.
  • Lagane cipele za planinarenje za dane odmora u baznim kampovima. Primjer: Salomon RX Slide 3.0 ili sličan.
  • Gamaše: Gore-Tex
  • Vunene čarape. (3 para) Čarape za hladno vrijeme. Ekspedicijska vuna ili mješavina vune.
  • Liner čarape. 2 para glatke vune, najlona ili polipropilena za nošenje uz kožu. To smanjuje učestalost žuljeva i vrućih točaka.

PUTNA TORBA I RUKSAK

• Velika putna torba s bravom (120 l). Za prijevoz opreme teretnim mazgama. Treba biti dovoljno velika da u nju stane sva osobna oprema.
  • Manja torbica s bravom. (Za pohranjivanje viška opreme u Inkin depozit u Penitentesu.)
  • Plastične vrećice. Za oblaganje vreća za stvari kako bi oprema bila suha.
  • Putna odjeća i dodatna odjeća za korištenje u toploj Mendozi
  • Toaletna torbica.

MENDOZA (29. 11. 2022.)

U Mendozu smo stigli jedan dan prije početka dogovorene ekspedicije, da bi malo prošetali i upoznali ovaj grad. Uz to da se i odmorimo od izuzetno napornog leta.

Na aerodromu u Mendozi, sačekali su nas organizatori ekspedicije i odvezli nas u hotel Aconcagua (4 *). Smještaj:  hotelska dvokrevetna soba.

Nakon prespavane noći uslijedilo je lagano razgledavanje grada, koje je bilo relativno šokantno za nas, jer je temperatura bila oko 40°C.

01 DAN (30. 11. 2022.) - MENDOZA (760 m)

Nakon prospavane noći i odmora od dugog leta, u 10 sati u hotelu Aconcagua, u kojem smo bili smješteni, Održan je prvi sastanak sa učesnicima cijele ekspedicije.

Na ovom sastanku smo upoznali: Javiar Cacho Beiza (vođa ekspedicije), Lucila Silvia Pizarro i Marcelo Duran (pomoćni vodiči) te planinare osim nas već spomenute četvorice: Gregory Starikovsky i Nikolai Quigley (USA), Sabine Christensen (Danska), Sergio Gustavo Tomsic, Lenardo Gabriel Barrienuevo, Raul Guollermo, Santiago Seisdedos (Argentina).

Nakon kratkog predavanje o cijeloj ekspediciji, uslijedio je pregled naše opreme po sobama. Nakon pregleda, svaki od sudionika je mogao unajmiti nedostajuću opremu u trgovini koja se bavi i iznajmljivanjem opreme. Najam opreme je dosta skup pa iznosi otprilike 30% cijene nove.

02 DAN (01. 12. 2022.) – MENDOZA (760 m) / PENITENTES (2700 m)

Osvanuo je polu oblačan i nešto hladniji dan. Vanjska temperatura je bila 21°C, što je u odnosu na prethodne dane kada je bila 40°C, pravo osvježenje. Nakon doručka, u 10:30 sati dolazi prijevoz s kojim smo najprije otišli do sjedišta agencije Inka Expedition u Mendozi, obaviti plaćanje i sve druge formalnosti oko dozvola za uspon.

Tu su se odmah pojavili problemi oko cijene ulaznice za Nacionalni park Aconcagua. Mi smo napravili rezervaciju termina ekspedicije prije 01. rujna 2022. što nam je dalo smanjenje cijene ulaznice s 800 na 450 US$. Nakon rasprave i kada smo dali na uvid našu međusobnu komunikaciju, problem je ostavio gorak dojam ali je uspješno riješen. Nije nam to trebalo, imali smo puno povjerenje da smo dobro odabrali partnera za uspon, ali na prvom koraku isti je tražio nešto više od onoga što je dogovoreno.

Kada smo to obavili, naša ekspedicija je mogla početi. Mini autobusi od agencije su utovarili našu prtljagu, koja je bila zapakirana prema uputama vodiča.

Na putu do Puenta del Inka Logistic Centra, ručali smo u jednom restoranu usred pustopoljine.

Dolaskom u logistički centar, predali smo i dodatno zaštitili našu opremu, koju smo prethodno razvrstali u dvije putne torbe. Jedna od spomenutih torba je transportirana do Plaze del Mulas a druga do Confluencije. U ruksaku su bile samo potrebne stvari za uspon do Confluencije.

Nakon obavljanja tih aktivnosti, 3 km dalje, je vojni objekt koji nudi i smještaj u više krevetnim sobama sa prehranom. Objekt ima zajedničke sanitarne prostorije sa tušem i toplom vodom.

Ovaj objekt se nalazi u mjestu Penitentes na visini od 2700 m. Zaselak se zove Puenta de Inca. Nakon večere, dosta rano. cijela ekipa se povukla u sobe za spavanje.

03 DAN (02. 12. 2022.) - PENITENTES / CONFLUENCIA (3390 m)

Nakon doručka u vojnom svratištu, u 10 h došao je kombi sa kojim smo se odvezli najprije to ulaza u Nacionalni park Aconcagua Horcones, sa kojeg se pruža prvi vidik na Aconcagvu. Provjerili smo svoje dozvole za uspon u stanici za rendžere. Nakon toga još negdje oko 1,5 km, slijedila je vožnja po asfaltnoj cesti, do početne točke od koje se nastavlja pješačenje.

Recepcija NP Aconcagua

Od recepcije NP, može se još vozilom oko 1,5 km, do početne točke pješačenja

Na početku pješačke staze...

Pješačka staza vodi kroz dolinu uz rijeku Quebrada de Los Horcones, izravno prema Aconcagua.

Viseći most preko spomenute riječice...

Sa ovog dijela uspona, vidici na Aconcagvu su predivni. Dan je bio ugodan za hodanje a nebo je bilo čisto bez oblaka.

Nakon 4 h hoda došli smo do kampa Confluencija. Ovaj kamp je bio naš dom za sljedeća dva dana.

Smještaj:  Šatori/kupola 4 krevetna spavaonica –  Obroci:  Doručak, paket za ručak i večera

04 DAN (03. 12. 2022.) - AKLIMATIZACIJSKI USPON DO VIDIKOVCA (4000 m)

Ovaj dan je prvi aklimatizacijski dan. Ustali smo rano ujutro. Doručak je biou 7 h. Nakon doručka započeli smo usponom prema Plazi Franzia, do vidikovca na rubu ledenjaka, sa kojeg se najbolje vidi južno lice Aconcague.

U početku uspon vodi po jako prašnjavom pješačkom putu, spušta se do rijeke, prije mostića skreće desno i u jednom kombiniranom usponu gore-dolje, uz rječicu, dolazi se do točke do koje je nekada bio ledenjak.

Nakon prolaska te točke uspon dalje vodi po morenama od nekadašnjeg ledenjaka, po dosta polegnutoj stazi, sve do spomenute točke sa koje se najbolje vidi južno lice Aconcague.

Nakon provedenih oko sat vremena uživajući u pogledu na ovu predivnu planinu, krenuli smo nazad i vratili se do kampa Confluencija. Ovo je jedna od najljepših točaka ekspedicije.

05 DAN (04. 12.2022.) – CONFLUENCIA / PLAZA DE MULAS (4300 m)

Za ovaj dan predviđeno je dosta dugo pješačenje između kampa Confluencia i baznog kampa Plaza de Mulas. Obzirom na dužinu ove dionice, dogovorili smo raniji doručak, tako da se krene pješačiti oko 8 h ujutro.

U samom početku pješačenja, pješačka staza vodi po prašnjavom putu, spušta se do korita rječice, prelazi preko pješačkog mostića, i nakon toga u malo oštrijem usponom izlazi na ravnu visoravan.

U nastavku, pješačka staza vodi po spomenutoj visoravni, malo meandrirajući u nadmorskoj visini gotovo 20 km. Na jednom dijelu ove vulkanske visoravni, pojedini dijelovi su prošaranim malim potocima koji se slijevaju s obližnjih ledenjaka.

Na ovom dijelu treba dobro pripaziti koji smjer uspona izabrati, jer se može dogoditi da nije moguće pregaziti spomenute potoke u normalnoj planinarskoj obući.

Na kraju spomenute visoravni, započinje malo oštriji uspon uzbrdo, do izlaska na prijevoj, sa kojeg se prvi put vidi bazni kamp Plaza del Mulas. Sa spomenutog prijevoje slijedi još 15 min. pješačenja do dolaska do spomenutog baznog kampa.

Ovaj bazni kamp pruža sve osnovne usluge koje su potrebne planinaru. Spava se u 4 ili 6 krevetnim šatorima. Uz to tu je i  prostorija za jelo i dnevni odmor za 11 članova ekspedicije, koja se nalazi se u samom centru ovog baznog kampa. Uz spomenuto, ovaj bazni kamp nudi i 8 h besplatnog Interneta, kao i punjenje naših osobnih mobitela ili navigacijskih sredstava. Punjenje jednog od spomenutih uređaja uračunato je u cijenu boravka dok za ostale uređaje treba platiti 10 $ po jednom punjenju.

Hrana u kampu je bila dovoljna, raznovrsna i na nju nema nikakvih primjedbi. Vode i sokova ima dovoljno za svakoga i za korištenje istih nema nikakvih ograničenja.

U šatorima su postavljeni kreveti sa madracima ali treba imati svoju vreću za spavanje. U ovom baznom kampu, proveli smo 4 noći do konačne odluke da se krene u završni uspon.

Smještaj:  Šatori/kupola spavaonica (2x4 krevetna razdvojena paravanom)

Obroci:  doručak, ručak i večera.

06 DAN (05. 12. 2022.) - ODMOR NA PLAZA DE MULAS

Prvi dan u baznom kampu uvijek je dan za odmor i dobra prilika za kupanje i istraživanje lokalnog terena. U ovoj ekspediciji imali smo pravo na jedno tuširanje koje je uključeno u cijenu. Svako slijedeće treba platiti 15 US$.

Nakon jučerašnjeg dosta naporno dana, konačno je došao i jedan slobodan dan. Spavali smo dosta dugo a doručak je bio u 9 h. Nakon doručka hodali smo malo po baznom kampu i upoznavali se sa životom u istom. Jedan dio ljudi iz naše grupe otišao je pogledati nekadašnji hotel Plaza de Mulas, koji je sada zatvoren.

Hodao sam tako po kampu da prikupim informacije o nastavku naše ekspedicije. Posebnu pažnju sam posvetio vremenskoj prognozi. Na šatoru koji je ujedno i ured agencije Inka Expedition, prognoza vremena je bila nešto drugačija od portala Mountain Wether, kojeg obično gledam kada idem na više nadmorske visine i koji se pokazao prilično točnim u nizu dosadašnjih uspona, slijedilo je nekoliko intenzivno vjetrovitih dana, upravo u vrijeme kada smo mi trebali imati prvi pokušaj uspona na vrh. Ista priča je bila i za dva rezervna pokušaja uspona. To me prilično uznemirilo i otišao sam pogledati prognozu izvješenu na šatoru koji je bio ured naše agencije. Uočio sam da su izvješeni podaci nešto niži ali još uvijek ekstremno visoki da bi se odvijao uspon. Pitao sam koji portal oni koriste za vremensku prognozu? Dobio sam odgovor da je taj portal Mountain Snow Forekast. I zaista, kada sam pogledao taj portal, vidio sam da su ti podaci identični onima koji su izvješeni na šatoru ureda naše agencije, koja je organizirala uspon.

Ova saznanja sam prenio ostaloj trojici grupe s kojima sam došao iz Europe i dvojici planinara koji su došli iz Sjedinjene Američke države.

Nas 6 smo se dogovorili da bi trebalo porazgovarati sa voditeljem naše ekspedicije i vidjeti koje nam mogućnosti stoje na raspolaganju.

Planinar Gregory iz Sjedinjenih Američkih država je zagovarao od samog početka nešto brži uspon. Nakon konzultacija dogovorili smo se da predložimo voditelju naše ekspedicije da ili osiguran nešto brži uspon koji bi bio dovršen prije spomenute vremenske nepogode s jedne strane odnosno da nam iz svojeg iskustva kaže da ćemo mi imati priliku pokušati uspon pa tko može to savladati, nije uzalud došao tolike sate leta i potrošio značajna financijska sredstva.

Prvo što nam je palo uoči je da imamo još jedan aklimatizacijski uspon do C1 s povratkom u BC, jer smo svi solidarno trebali iznijeti dio zajedničke opreme i ostaviti je u C1. Nakon ovog aklimatizacijskog uspona, prema programu slijedio je još jedan slobodan dan. U tom danu smo vidjeli izlaz tako da ga preskočimo i na taj način ubrzamo uspon.

Imali smo više ideja:

Prva je bila da isti dan nastavimo do C2, tu prespavamo pa da iz tog kampa pokušamo uspon i povratak nazad. To nam se činilo izvedivim. Mene je izabrala ova šestorica da ovu ideju predložim voditelju ekspedicije, što sam ja i učinio.

Prva ideja je bila da ako se pokaže da su vremenski uvjeti na planini neprihvatljivi, da u tom slučaju ostanemo u baznom kampu koji je komforniji za boravak.

Druga ideja je bila da se uspon nastavi po planu ali da se preskoči dan odmora u baznom kampu nakon povratka sa aklimatizacijskog uspona do C1.

Nakon povratka sa aklimatizacijskog uspona, glavni vodič mi je priopćio da se usvaja naš plan u kojem se preskače dan odmora u baznom kampu i da se pripremimo i slijedeći dan krenemo u završni uspon.

07 DAN (06. 12. 2022.) - PRIJENOS OPREME U (C1) - PLAZA CANADA (5050 m)

Nakon doručka uslijedio je drugi aklimatizacijski uspon do kampa Canada (C1). Obaveza je bila svakog člana ekspedicije da prenese dio zajedničke opreme do spomenutog kampa. S tim u vezi, svaki planinar je dobio 4-5 kg zajedničke opreme koju je trebao ponijeti skupa sa svojom opremom koja mu ne treba u BC a biti će potreba u završnim usponima.

Planinarska staza vodi u serpentinama, jako je dobro postavljena i ne sadrži nikakve opasne dionice. Sa ovog dijela uspona pružaju se lijepi vidici na veliki BC i na okolno gorje. Upečatljivi su i oni koji nam približavaju Aconcagvu u svoj njenoj veličini, ali sada sa njene sjevero-zapadne strane. Prvo što se uočava je da ova strana nema snijega (tako je bilo za našeg uspona) te da ne djeluje nimalo zastrašujuće.

Nakon 5 sati uspona sa dosta pauza za odmor stigli smo u C1. Nakon predaje zajedničke opreme i pakiranja donesene osobne, uslijuedio je ručak iz ruksaka i duža pauza da se boravi na ovoj nadmorskoj visini.

Povratak iz C1 ne vodi po stazi uspona nego direktno strmu po vulkanskom sitnom pijesku a pokojim krupnijim kamenom. Spust je bio dosta brz i za 2 sata bili smo u BC.

08 DAN (07. 12. 2022.) - USPON OD BC DO (C1) (PLAZA CANADA) (5050 m)

Nakon večere voditelj ekspedicije je konačno objavio da se ujutro kreće u uspon prema planu. Od nas učesnika ekspedicije tražio je da budemo spremni, te da pokupimo svu potrebnu opremu a da viškove zapakiramo i ostavimo u prostoriji koja nam je bilo u baznom kampu kao dnevni boravak. Uz to nas je uputio da svu potrebnu hranu uzmemo sa sobom, a da ćemo sljedeći dana u visinskim kampovima dobivati samo toplu vodu i hladnu vodu a za večeru neku instant podgrijanu hranu. Sve ove predradnje smo sa zadovoljstvom prihvatili i pripremili se za uspon do C 1.

Ovaj uspon savladava oko 700 m visinske razlike, no unatoč tome nije posebno naporan.

Kao što smo obično i prethodnih dana hodali bile su 3 grupe planinara.

Stalno se otvara izuzetno lijep vidik na Aconcagvu

Ruksaci su nam bili dosta teški jer smo morali ponijeti svu potrebnu opremu za boravak u visinskim kampovima od najmanje 4 pa do 7 dana.

Osjećao sam se jako dobro, nisam imao nikakvih tegoba unatoč jako teškom ruksaku koji sam nosio na svojim leđima. Među prvima u grupi sam došao do C1 i tu je završio ovaj dan. Obzirom da je visinskim kampovima puno manji komfor, tako da smo relativno rano otišli svi u naše šatore, u kojima smo proveli noć.

09 DAN (08. 12. 2022.) – USPON C1 DO C2 (NIDO DE CONDORES) (5550 m)

Prema dogovoru ovaj dan je trebao biti doručak u 9 h. Ustao sam skupa sa većinu drugih kolega znatno ranije, i obavio neophodne minimalne higijenske potrebe. Za vrijeme doručka dobili smo naputak da u svoje dosta teške ruksake trebamo dodati svu opremu koju smo prije nekoliko dana iznijeli u ovaj kamp. Nakon dodavanja ove opreme moj ruksak je sigurno bio teži od 20 kg.

Poslije doručka krenuli smo u uspon laganim korakom. Išao sam u grupi koja je bila na čelu, a opet cijelo vrijeme smo imali 3 različite grupe planinara koje su bile razdvojene.

Visinska razlika između ova dva visinska kampa je oko 450 m, i mi smo je uz dva kraća zadržavanja ili odmora savladali za 4 h.

Među planinarima, neslužbeno se pojavila vijest da bi slijedeći dan mogao biti i dan da se uspon na vrh krene iz C2.

Tu vijest je proširio Marcelo jer je vjerojatno dobio takav naputak od voditelj ekspedicije.

Bilo mi je drago da se konačno dogodi pokušaj uspona na vrh bez obzira što su tada okolnosti bile nešto teže i zahtijevale su oko 18 h aktivnosti.

Nakon večere voditelj ekspedicije je onako neformalno rekao da ne očekujemo ono što se među planinarima potiho govorilo, nego da sutra slijedi uspon do C3.

Bio sam sretan što se ipak na kraju obznanilo da ćemo imati završni uspon na vrh, iako je vrijeme bilo sklonije da se isti obavi iz kampa C2.

10 DAN (09. 12. 2022.) - USPON C2 - C3 (PLAZA CÓLERA) (5970 m)

Nakon obraćanja vođe ekspedicije, poslije sinoćnje večeri, sve je bilo jasno. U jutro odmah poslije doručka, spakirali smo naše stvari i krenuli u uspon prema C3. Sama staza uspona je gotovo identična prethodnim. Malo vodi po serpentinama oštrije uzbrdo da bi na samom kraju, dvadesetak metara, trebalo se popeti po sajlom osiguranom putu, nakon kojeg se dolazi na plato C3. Na ovom usponu napravili smo pauzu kod razbijene drvene kućice koja se kolokvijalno zove Platza Berlin.

Na ovaj kamp sam došao sa prvom skupinom planinara i nisam davao nikakve znakove umora ili nekog specifičnog psihološkog stanja. Za vrijeme relaksirajućeg odmora imali smo zakusku iz Ruksaka.

Nakon kratkog opuštanja u šatoru, imali smo ranu večeru jer je predviđeno vrijeme za ustajanje i pripremu za završni uspon bilo dogovoreno u 2:30 u jutro.

Nakon večere i kratkih uputa što nas može očekivati na završnom usponu, zbog ranog ustajanja otišli smo na počinak.

11 DAN (10. 12. 2022.) - C3 (PLAZA CÓLERA) – VRH (6962 m) – C3

Ovo je najzahtjevniji dan ekspedicije. Penjemo se sjevernim grebenom do Independencia Refugea na otprilike 6500 m. Uspinjemo se kroz “Portezuelo del Viento”, penjemo se na “La Canaleta” i “Filo del Guanaco”, koji nas vodi do vrha. Čeka nas nagrada, pogled od 360° i iskustvo svladavanja koje konačno shvatiš tek kad ga dosegneš. Na kraju ovog doživljaja spuštamo se do C3.

Ustali smo u 2:30. Osoblje agencije hodalo je od šatora do šatora i dijelilo vruću vodu. Doručak smo morali pripremiti u osobnom aranžmanu. Vruća voda je poslužila za pravljenje čaja ili kave. Sam doručak je bio u šatorima u kojima smo i spavali.

Polazak na uspon je bio u 4:30. Točno u to vrijeme vođa ekspedicije nas je pozvao i rekao je da nema opravdanja za kašnjenje. Svi su morali biti spremni točno u to određeno vrijeme, a nas preostalih 10 upravo je to i napravilo. Nitko nije kasnio.

Prije samo polaska vođa ekspedicije održao je kratki govor u kojem je naglasio da se svi članovi ekspedicije moraju držati zajedno i hodati u jednoj koloni. U samom početku to je i funkcioniralo.

Nakon nekoliko sati hoda ipak se kolona razdvojila. Vođa ekspedicije je popustio i dozvolio njegovoj pomoćnici Lucile da povede Sergija. Oni su dosta zaostajale i nikako nisu mogli sustići niti pratiti kolonu.

Također, u 2:30 krenula je i druga kolona u kojoj su bili također ljudi od ove agencije. Kada smo mi krenuli ona je bila otprilike 1,5-2 sata ispred nas.

Vođa naše ekspedicije je rekao da ćemo ići „pole-pole” te da će dati svaki sat vremena uspona bar 15 min. pauze da bi se mogla uzeti voda i eventualno nekakav energetski suplement. U naravi ovo njegovo obećanje nije izgledalo tako nego smo prije dolaska na Plazu Indepedencija, imali samo jedan kraći odmor. Na spomenutoj koti bilo je potrebno staviti dereze na planinarske cipele jer se uskoro dolazilo na snijeg ili zaleđenu zemlju. Tu smo imali jednu dužu pauzu koja je bila potrebna da se obave sve spomenute predradnje.

Drugu grupu planinara koja je išla ispred nas i krenula gotovo 2 h prije, na ovom smo mjestu dostigli.

Nakon stavljanja dereza krenuli smo dalje do izlaska na prijevoji sa kojem se nastavlja po Traversi la Cueva. Na tom mjestu smo također napravili kraću pauzu.

Zna cijelo vrijeme ovog priječenja, imali smo samo 2 pauze. U tom vremenu smo i sustigli onu ekipu koja je napustila kamp 2 h prije nas. Svaki put kad smo imali pauzu najprije sam napravio nekoliko manjih video snimaka, uz to i nekoliko slika tako da bi uspomena na ovo lijepo druženje bila što je moguće potpunija.

Nakon dolaska pod stijenu La Canaleta the Cave, uslijedila je malo duža pauza. Nakon što sam sa članovima ekspedicije uključivo i vođu podijelio moje domaće smokve koje sam donio iz Zagreba, vođa je rekao da na ovom mjestu trebamo ostaviti ruksake i ponijeti sa sobom jednu bocu vode negdje ispod jakne.

Kada smo krenuli dalje, sjetio sam se da mi je u ruksaku ostala zastava moje domovine i vratio sam se oko 50 m nazad da bih istu uzeo iz ruksaka.

U nastavku uslijedio je dosta naporan i strm uspon kroz Canaletu, na vrhu tog uspona uslijedila je duža pauza.

Nakon pauze uspona je nastavljen područjem “Filo del Guanaco” do samog vrha. Na vrh je stiglo 8 od jedanaest članova ove ekspedicije.

Nakon slikanja i odmora na vrhu jer su vremenski uvjeti to dozvoljavali, uslijedio je spust do C3.

12 DAN (11. 12. 2022.) - C3 (PLAZA CÓLERA) - BC

Ova noć je bila dosta vjetrovita. U pojedinim situacijama sam mislio da će vjetar rastrgati šator. Od huka vjetra gotovo da nisam niti spavao. Ustao sam dosta rano, obavio minimalnu higijenu i nakon doručka spustili smo se do BC. Ovaj spust je bio dosta naporan za mene jer sam na nogama imao neadekvatnu obuću koja mi je bila tijesna pa sam dobio podljeve krvi ispod nokta oba nožna palca. To me je strašno boljelo, gotovo da je bilo neizdrživo. Tada sam odlučio da sa Gregoryjem iznajmim  let helikopterom do Horconesa.

13 DAN (12. 12. 2022.) – BC – HORCONES – MENDOZA

Let sa helikopterom do Horconesa i nastavak terenskim vozilom do hotela u Mendozi.

Na kraju ove expedicije, treba istaknuti da je Inka Expedition, napravila savršenu organizaciju i potporu, pa je na vrh izišlo 8 od 11 planinara. Hvala agenciji još jednom jer je sve bilo savršeno. Na temelju ovoga iskustva, možemo je preporučiti svima koji žele ostvariti ovaj uspon, a da ne brinu o ničemu drugom nego o njemu. Sve ostalo obavljaju ljudi spomenute agencije.