Argentinsko gorje
Područje Ande Argentina
Odredište Cerro Bonete

Cerro Aconcagua se nalazi u planinskom lancu Anda, 112 km sjeverozapadno od grada Mendoze i samo 15 km od čileanske granice. Sa najvišim vrhom od 6.962 m iznad razine mora, najviši je vrh u zapadnoj i južnoj hemisferi. U Aconcagua provincijalnom parku ima nekoliko ledenjaka, od kojih je najveći, udaljen 10 km, Ventisquero Horcones Inferior. Klima na Aconcagua može biti opasna, a snažni vjetrovi i oluje su česti. Ako se oko vrha nalazi tanki sloj dimnih oblaka, bilo bi pametno odgoditi uspon za slijedeći dan, jer je to znak nadolazeće oluje. Preporučuje se probati uspon na Aconcagua u visokoj sezoni, koja traje od prosinaca do veljače, za vrijeme argentinskog ljeta, iako sezona penjanja traje od studenog do ožujka. U visokoj sezoni uvjeti u planini su blaži.

Na Aconcaguai postoji nekoliko glavnih ruta koje su relativno lake za tehnički dio uspona. Zatim, ima manje ruta koje zahtijevaju razinu tehničke vještine i sposobnosti koje bi iskusni penjači morali rješavati. „Normal Route“ i „Polish Traverse“ su najčešće odabrane rute uspona, a „Normalna ruta“ se smatra lakšom od „Polish Traverse“.

„Normalna ruta“ je u osnovi dugo pješačenje izravno prema sjeverozapadnom grebenu, po kojem se stiže na vrh. Obično je potrebno oko 18 dana, počevši od doline Donji Horcones i penjanje do baznog kampa na visini od 4380 m (Plaza de Mulas).

Za vrijeme uspona po „Normalnoj ruti“, kao aklimatizacijski uspon često se koristi Cerro Boneto (5004 m). U ovom slučaju, za Renatu i još jednog planinara, nije bilo uspona na Aconcagua, nego je kao cilj odabran vrh Cerro Boneto. Za ovaj uspon je potrebno 7 dana.

DAN DOLASKA U MENDOZU – NADMORSKA VISINA: 760 METARA

DAN 01 · PENITENTES - CONFLUENCIA – NADMORSKA VISINA: 3400 METARA

DAN 02 · UŠĆE – PLAZA FRANCIA (VIDIKOVAC) - NADMORSKA VISINA: 4080 METARA

DAN 03 · UŠĆE – PLAZA DE MULAS - NADMORSKA VISINA: 4380 METARA

DAN 04 · ODMOR NA PLAZA DE MULAS - NADMORSKA VISINA: 4380 METARA

DAN 05 · USPON NA CERRO BONETE – VISINA: 5004 METARA

DAN 06 · ODMOR NA PLAZA DE MULAS - NADMORSKA VISINA: 4 380 METARA.

DAN 07 · POVRATAK NA PLAZA DE MULAS – PENITENTES

Opis našeg uspona

Nakon 24 h provedena na putu (Zagreb – Frankfurt – Sao Paulo – Mendoza), sa dva presjedanja i 19 sati presjedenih u avionu, stigao sam sa Renatom na Međunarodni aerodrom u Mendozi.

Na našu sreću, naša prtljaga je stigla skupa s nama. Na Aerodromu nas je dočekao čovjek od agencije Inka i odvezao do hotela Diplomatic.

Nakon kraćeg odmora u hotelu, nazvao nas je vodič Augustin s kojim smo dogovorili termin za pregled naše opreme. Nakon pregleda opreme, na kojem je utvrđeno da posjedujemo svu neophodnu opremu za uspon, dogovoren je početak ekspedicije za sljedeći dan ujutro.

Kada smo obavili ovaj neophodni pregled, otišli smo u jedan dobar restoran da pojedemo izvrstan steak i popijemo po pivo. Nakon ručka vratili smo se u hotel i prepakirali opremu prema naputcima vodiča, te otišle na rani počinak.

Slijedeći dan ujutro oko 10 h, došao je po nas veći kombi, u kojem su već bili ostali članovi ove ekspedicije, te nas je sve zajedno odveo do agencije Inka. Nakon obavljanja formalnosti u agenciji i podmirenja troškova, krenuli smo u ovu planinarsku avanturu.

Na putu do mjesta Penitentesa, u kojem se nalazi Inka logistički centar, zaustavili smo se u jednom restoranu na ručku. Većina planinara je uzela izvrstan argentinski steak. Dolaskom do Inka logističkog centra, rasporedili smo prtljagu koju su mule trebale odvesti do kampa Confluencija i  baznog kampa Plaza de Mulas. Nakon toga smjestili smo se u hotel u kojem smo proveli sljedeću noć. U jutro nakon doručka, nastavili smo automobilom do ulaza u Nacionalni park Aconcagua. Na ulazu u NP, nakon rješavanja dozvola za uspon, nastavili smo još oko 1 km automobilom do početne točke uspona. Konačno, na ovom mjestu naša planinarska avantura je zaživjela u punom opsegu.

INKA logistički centar

Ispred hotela Aylen

Hotel Aylen

Recepcija NP Aconcagua

Na početku pješačke staze

Na pješačkoj stazi s lijepim vidikom na Aconcagua

Uspon od Horconesa do kampa Confluencija, gotovo u cijelosti vodi uz rječicu Horcones. Na ovom usponu je i jedna atrakcija; viseći most. Prije prelaska spomenutog mosta, otvara se lijep pogled na jugozapadnu padinu Aconcague.

Viseći most preko rijeke Horcones

Za oko 4 sata laganog hoda, stiže se do kampa Confluencija, koji se nalazi na 3400 m nadmorske visine.

Na ulasku u kamp Confluencija

Confluencija je jako lijep kamp, koji pruža dosta velik komfor, obzirom na nadmorsku visinu na kojoj se nalazi. U njemu smo spavali u velikoj spavaonici jer nije bila gužva. Sanitarni čvorovi su čisti, tekuće vode ima dovoljno, a hrana i ljubaznost osoblja su izvrsni.

Osvježenje na dolasku: hladna lubenica i dinja te razni naresci...

Među šatorima...

Prvi aklimatizacijski uspon (Južno lice Aconcagua)

Za prvi aklimatizacijski dan predviđen je uspon do ruba ledenjaka (4070 m), sa kojeg se lijepo vidi "Južno lice Aconcagua". Ustali smo rano ujutro. Doručak je bio u 7 h. Nakon doručka započeli smo spomenuti uspon.

Planinarska staza najprije vodi ravno, po stazi s puno vulkanske prašine

Na kraju spomenutog ravnog dijela treba se spustiti gotovo do rijeke Horconas

Korito rijeke Horconas

U početku uspon vodi po jako prašnjavom pješačkom putu, spušta se do rijeke, prije mostića skreće desno i u jednom kombiniranom usponu gore-dolje, uz rječicu, dolazi se do točke do koje je nekada bio ledenjak.

Odmor na rubu ledenjaka

Odmor na rubu ledenjaka..

Nakon prolaska te točke uspon dalje vodi po morenama od nekadašnjeg ledenjaka, po dosta polegnutoj stazi, sve do spomenute točke sa koje se najbolje vidi južno lice Aconcague.

Uz rub ledenjaka do "Vidikovca"

Vidikovac...

Kompletna ekipa na okupu...

Dio ekipe koji svoj uspon završava na vrhu Boneto...

Nakon provedenih oko sat vremena uživajući u pogledu na ovu predivnu planinu, krenuli smo nazad i vratili se do kampa Confluencija. Ovo je jedna od najljepših točaka ekspedicije.

Odmor na povratku u kamp...

Povratak u kamp Confluencija..

Confluencija-Plaza de Mulas

Za ovaj dan predviđeno je dosta dugo pješačenje između kampa Confluencia i baznog kampa Plaza de Mulas. Obzirom na dužinu ove dionice, dogovorili smo raniji doručak, tako da se krene pješačiti oko 8 h ujutro.

U samom početku pješačenja, pješačka staza vodi po prašnjavom putu, spušta se do korita rječice, prelazi preko pješačkog mostića, i nakon toga u malo oštrijem usponom izlazi na ravnu visoravan.

Mule, bez kojih bi bio puno teži ovaj uspon...

U nastavku, pješačka staza vodi po spomenutoj visoravni, malo meandrirajući u nadmorskoj visini gotovo 20 km. Na jednom dijelu ove vulkanske visoravni, pojedini dijelovi su prošaranim malim potocima koji se slijevaju s obližnjih ledenjaka.

Na kraju spomenute visoravni, započinje malo oštriji uspon uzbrdo, do izlaska na prijevoj, sa kojeg se prvi put vidi bazni kamp Plaza del Mulas. Sa spomenutog prijevoje slijedi još 15 min. pješačenja do dolaska do spomenutog baznog kampa.

Dolazak u kamp "Plaza de Mulas"

Ovaj bazni kamp pruža sve osnovne usluge koje su potrebne planinaru. Spava se u 4 ili 6 krevetnim šatorima. Uz to tu je i  prostorija za jelo i dnevni odmor za 11 članova ekspedicije, koja se nalazi se u samom centru ovog baznog kampa. Za mene i Renatu je postavljen šator za dvije osobe s debelim madracima. Uz ovaj imali smo i šator za smještaj naše opreme.

Hrana u kampu je bila dovoljna, raznovrsna i na nju nema nikakvih primjedbi. Vode i sokova ima dovoljno za svakoga i za korištenje istih nema nikakvih ograničenja.

U velikim šatorima su postavljeni kreveti sa madracima ali treba imati svoju vreću za spavanje. U ovom baznom kampu, Renata je provela 3 a ja 6 noći.

Dolaskom u bazni kamp Plaza de Mulas, Renata je bila iscrpljena od dugotrajnog uspona do ovog kampa od Confluencije. Odlučila je da ne ide na uspon do vrha Boneto, da će sačekati ostatak ekspedicije dok se vrati u kamp, te da nakon toga ide nazad do Confluencije i slijedeći dan do Horconesa, gdje će je čekati prijevoz do Penitentes-a da pokupi svoje stvari i nastavi dalje do Mendoze. U Mendozi u hotelu Diplomatic, sačekala je dok se ja ne vratim sa uspona na Aconcagua.

Uspon na Boneto

Uspon na Boneto najprije vodi do napuštenog hotela, koji se jasno vidi od kampa Plaza de Mulas.

Ekipa spremna za uspon na Boneto...

Nakon hotela započinje oštriji uspon, po siparu i serpentinama do pod sam vrh. U naše vrijeme uspona većina staze je bila pod snijegom za čije je savladavanje trebalo imati samo dereze i planinarske štapove.

Uspon na sam vrh vodi malo oštrije po kamenjaru, koji se savladava mjestimično korištenjem i ruku za savladavanje manjih kamenih barijera.

Vrh Boneta je kamenit a obilježen je željeznim križem. Sa njega se pružaju lijepi vidici na Aconcagua, Ande i Tihi ocean.

Sa vrha smo se vratili direktnim spustom skraćujući serpentine, sve do napuštenog hotela a od njega po stazi uspona do kampa Plaza de Mulas.

Povratak u kamp "Plaza de Mulas"