Talijansko gorje
Područje Zapadne Alpe
Odredište Castor (tal.: Castore)

Nedjelja, 21. srpnja 2013.

Cilj druge etape izleta na Monte Rosa bio je uspon na, moj prvi četiritisućnjak, Castor. 4226 metara adrenalina i neopisive ljepote.
Castor 4226 m nalazi se u Penninskim Alpama na granici Švicarske (dolina Valais) i Italije (dolina Aoste). To je viši vrh iz skupine blizanaca (Zwillinge), drugi je Pollux 4092 m, nazvani po blizancima iz rimske mitologije.
Sa vrha Castora pruža se pogled na susjednu grupu Breithorn, nezaobilaznog Matterhorn, Gran Combin, masivu Mont Blanc i Gran Paradiso. Na istoku se pruža pogled na zapadni i istočni Lyskamm i ostatka vrhova iz skupine Monte Rosa, Nordend, Dufourspitze, Zumsteinspitze, Punta Gnifetti, Parrotspitz, Ludwigshohe, Corno Nero, Balmenhorn, Piramide Vincent i Punta Giordani. Sa sjevera dominiraju planine iznad doline Valais a na jugu Monviso.
Skupila se lijepa ekipa četiritisućnjaka na jednom mjestu.
Na grebenu prema vrhu Castora, u daljini..
Nakon  prespavane noći u domu Quintino Sella na 3585 m, u nedjelju 21.07. buđenje u 5 i pripreme za polazak u 6 sati. Naravno da su nas ostali u skupnoj sobi probudili u 4, ali nismo se dali isprovocirati. Rezultati ranioca vide se na slici, nepregledna kolona prema vrhu.
Mi smo, naravno, zadnji ali to se je pokazalo kao dobra taktika jer smo izbjegli onu strašnu kolonu a i spavali smo sat duže ...
Jutro na 4000 metara ...
U daljini Gran Paradiso i Mont Blanc
Sa prijevoja Colle di Felik 4061 m staza vodi po grebenu do Castora..
Prema Colle di Felik, u daljini se vide planinari prema usponu na prijevoj
Zoom na mravinjak..
Predah prije uspona na prijevoj ...
Skupila se lijepa ekipa četiritisućnjaka na jednom mjestu.
Zadnji dio uspona na prijevoj Colle di Felik je prilično strm i to je najzahtjevnija točka uspona kod koje je poželjno koristiti cepine i naravno dereze koje se uopće ne skidaju. Srećom je ona horda planinara dobro ugazila špuru pa nije bilo nekih posebnih poteškoća na usponu.
Colle di Felik i pogled na greben prema Castoru..
Sa prijevoja se otvaraju neopisivi vidici na Švicarsku i cijelo područje Monte Rosa
Pogled na Švicarsku i desno Weisshorn 4506 m i ispod u dolini Zermatt
Zapadni i istočni Lyskamm sa grebenom, sutra je red na vas ...Greben od Colle di Felik do Castora je prilično dug i ...
Na mjestima oštar..
Weisshorn u punom sjaju..
Na grebenu..
Pogled unazad, na prehodani dio grebena..
Panorama prema zapadu..
i prema istoku
Njegovo Veličanstvo The Matterhorn, Monte Cervino or Mont Cervin 4478 metara,
zasnježena padina je Breithorn i mravi koji se penju..
Sa sjeverne strane grebena nalaze se ogromne pukotine i seraci koji se ruše u dolinu Zwillingsgletschera
Zajednička slika na Castor-u Boro, Lenart i Alen..
Slijedi silazak i zasluženi odmor u domu
Pogled na rifugio Quintino Sella 650 metara niže..
Ogromni Ghiacciaio di Felik..
Kod silaska sa Castora počela nas je mučiti visinska bolest, neugodna glavobolja i osjećaj mučnine koja te potpuno obuzme i ne da ti normalno funkcionirati. Na sreću nakon odmora u domu problemi su nestali i bili smo spremni za Lyskamm.