Planinarska staza 1M (označava se još i kao "1" ili samo "M"), predstavlja transtverzalu Medvednice, koja povezuje sve njene najbitnje značajke. Dugačka je 51 km i proteže se od Podsuseda do Vugrovca. Ide hrptom Medvednice po cijeloj njezinoj dužini, glavna je i najduža njezina planinarska staza. Grubi popis značajnih mjesta koja posjećuje je: Podsused-Kameni Svati-PD Glavica-1M-Ponikve-Slap Sopot-PD Risnjak-PD Grafičar-Sljeme-PD Hunjka-PD Gorščica-Lipa-PD Vugrovec.

Planinarska staza 1M dugačka je oko 51 km i može se pješice preći za 15-20 sati normalnog hoda. Održava je planinarsko društvo Sljeme. Veliki broj drugih planinarskih staza sa zagorske i prigorske (zagrebačke) strane vode iz podnožja Medvednice i priključuje se na nju.

Za prolazak cijele planinarske staze 1M treba: jedan dan za izuzetno kondicijski spremne planinare; dva dana za dobro kondicijski pripremljene planinare i 3 dana za prosječno kondicijski pripremljene planinare. Sretna okolnost planinarenja po ovoj planinarskoj stazi je što svako malo ima mogućnosti za predahnuti u nekom od planinarskih domova ili komercijalnih restorana, uzeti hranu i popiti piće. Gledajući cijelu njenu dužinu, dobro su raspoređeni i izvori vode, pa se na nepotrebnim dodatnim bocama vode ne treba opterećivati.

Kao početna točka planinarskog izleta može biti Podsused ili Vugrovec. Do jedne ili druge potencijalne početne točke, može se doći autobusom ZET-a. Naravno, korištenje usluge nekog prijatelja, koji će vas dovesti na jednu od početnih točaka, i sačekati vas na kraju ovog lijepog planinarskog izleta, dobro je došla.

U ovom planinarskom izletu, početna točka je bila na parkiralištu sportske dvorane „Sutinska vrela“, u Podsusedu. Do nje se može doći: autobusom ZET-a, vlakom ili osobnim automobilom. Završna točka je bila u PD Vugrovec, kod kojeg je čekao automobil. Od PD Vugrovec, lako se spusti do križanja na glavnoj prometnici, na kojem se nalazi autobusna stanica ZET-a.

Što se tiče markacija, za prosječnog planinara snalaženje nije problematično, može se slobodno reći da je jednostavno, samo treba imati u vidu glavna mjesta koja se treba posjetiti i sve postaje jako jednostavno. Markacije su dobre, dobrim dijelom i obnovljene pa sa njima nema problema.

Prihvatite izazov, prođite ovu lijepu planinarsku stazu a ona će vas nagraditi lijepom uspomenom, koju nikada nećete zaboraviti.

Krunoslav Vuksic ∙ 26. Rujan 2022

Prošli smo ovu stazu 24.9.2022., staza je dobro označena i na većini mjesta jako dobro prohodna. Bilo nam je potrebno 11h hoda i ukupno nešto manje od 15h za preci cijelu stazu. Staza se dosta križa s ostalim stazama, pa ako ste slučajno neoprezni, možete završiti na nekoj drugoj stazi. Od cca 40tog km GPS trag je pomaknut za nekih 30-40m od staze, ali na tom dijelu su markacije dobro vidljive i staza uređena. U mjestu Goranec (koordinate 45.918667095903835, 16.073971144953855), put ide preko privatnog zemljišta (pretpostavljam), vlasnik je ulaz zagradio s granjem, markacije prebojao bijelom bojom i stavio znak da je strogo zabranjen prolaz. Stoga je potrebno pronaći alternativni put, koji mi nismo tražili :) Google Maps nemaju ucrtan put do PD Vugrovec od glavne ceste, pa ako netko dolazi po vas tko nikada nije bio u domu, predlažem da se spustite do glavne ceste i tamo sačekate prijevoz.