Autocestu Ljubljana – Jesenice treba napustiti na izlazu za Kranjsku Goru, i nastaviti vožnju u smjeru Kranjske Gore. Neposredno prije sela Dovje, odvaja se sporedna cesta br. 908 za Mojstranu i dolinu Vrata. Tu treba skrenuti lijevo za Vrata i Mojstranu, prolazi se kroz naselje Mojstrana i dalje nastavlja još 8 km po asfaltnoj cesti, te još 8 km po dobro uređenom makadamskom putu do velikog parkirališta prije Aljaževog doma. Tu treba parkirati automobil i dalje nastaviti pješice nekoliko minuta do Aljaževog doma u dolini Vrata, od kuda je ishodište uspona na mnoge obližnje planinske vrhove. Parkiranje se naplaćuje. Ovaj dom je i početna točka ovog planinarskog izleta.

U ovom planinarskom izletu opisuje se uspon od Aljaževog doma preko Luknje na Bavški Gamsovac i Stenar sa kojega se treba spustiti do Pogačnikova doma.

Od Aljaževog doma, u početku uspon ide blago polegnutom širokom stazom koja vodi  kroz šumu i nakon 5 minuta laganog hoda dovodi do prvog raskrižja putova i poznatog spomen obilježja poginulim partizanima - „klin u stijeni s karabinjerom“.

Na ovom raskrižju treba nastaviti ravno stazom za Triglav – čez Prag 6 h i Luknju 2 h. U nastavku staza uspona vodi kroz gustu bukovu šumu uz korito Bistrice do slijedećeg križanja planinarskih putova na kojem ponovo treba nastaviti ravno. Nakon ovog križanja izlazi se iz polegnutog dijela, i nastavlja se laganim usponom do slijedećeg križanja na kojem ponovo treba nastaviti ravno.

U nastavaku staza uspona vodi kroz nisku klekovinu i kamenjar, a nakon toga vodi strmim usponom po siparu, da bi pri vrhu doline Vrata prešla na lijevu stranu u podnožje triglavske stijene, gdje su postavljene sajle koje pomažu za lakše savladavanje uspona do prijevoja Luknja.

U nastavku uspona od Luknje, započinje umjereni uspon po razbacanom kamenju i travnatom dijelu staze. Nakon 15 minuta umjerenog hoda dolazi se do prvih klinova i sajli. Tu se priječi glatka stijena, zatim slijedi nastavak uspona do kuloara smještenog između vrha Pihavec i vrha Bovški Gamsovec. Na tom dijelu susreće se punokozoroga na ispaši.

Od kuloara staza započinje strmi uspon po kamenjaru, gdje nakon nekoliko minuta penjanja skreće desno i prelazi na jugoistočnu travnatu padinu grebena po kojem nastavlja 15-tak minuta da bi nakon toga nastavila dalje po kamenjaru i uskim policama. Na ispostavljenim mjestima police su osigurane sajlama i klinovima. Nakon prelaska polica, započinje strmi i kratki uspon na sam vrh Bovški Gamsovec (2392 m).

Sam vrh označen je manjom gomilom kamenja, gdje je postavljen žig i limena kutija sa upisnom knjigom. Sa vrha je otvoren pogled na sve strane. Lijepo se vidi najbliži susjedni vrh Pihavec, Triglav, Stenar, Kriške podi, Pogačnikov dom, Kriška jezera, Razor i Planja.

Sa vrha započinje strmoglavi spust po uskom i strmom grebenu, provlačenje kroz uske procjepe i prečenje po uskim policama ispod kojih su duboke provalije, tako sve do prijevoja Dovška vrata. Na ispostavljenim mjestima staza je osigurana klinovima i sajlama, što bitno olakšava spust.

Konačno, kada se dođe na prijevoj Dovška vrata na kojima je križanje na kojem treba skrenuti desno za Stenarska vrata i vrh Stenar.

Uspon na Stenar od Dovških vrata vodi po stazi koja nije jako zahtjevna, lako je savladiva, osim na nekoliko mjesta gdje se treba poslužiti rukama. Od Vrata do vrha Stenar trebamo savladati nadmorsku visinu od 321 m. Staza uspona nastavlja dalje po dobru uređenom planinarskom putu, koji vodi kroz bespuće kamenjara, do slijedećeg križanja na kojem treba skrenuti desno za Stenar. Nakon skretanja po blago polegnutom dijelu staze prelazi se sipar. Nakon toga planinarska staza se strmo uspinje krivudajući po većim kamenim grotama i po sitnijem kamenju sve do vrha Stenar. Nije ni čudo da je dobio ime Stenar, kad je sav stjenovit od podnožja do vrha.

Vrh je obilježen manjom gomilom kamenja, gdje je postavljena limena kutija sa upisnom knjigom i žigom.

Sa vrha slijedi spust po istoj stazi do Dovških vrata. Od raskrižja na Dovškimm vratima nastavlja se spust do Pogačnikovog doma, za što treba 30-ak minuta laganog hoda.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.