Pristup automobilom do Stafala

Na izlazu s autoputa A5 (Pont-Saint-Martin) treba skrenuti desno prema Torinu. Na prvom kružnom toku treba skrenuti lijevo i nastaviti dalje prateći znakove doline Gressoney. Kada se uđe u naselje Pont-Saint-Martina, nakon otprilike 500 metara, treba skrenuti na cestu koja se odvaja desno i nastaviti vožnju regionalnom cestom kroz dolinu Gressoney. Na tom putu prolazi se kroz mjesta Lillianes, Fontainemore, Issime, Gaby i Gressoney-Saint-Jean. Kada se stigne do naseljenog središta Gressone-La-Trinité, vožnju treba nastaviti ravno, sve dok se ne stigne do zaseoka Staffal, do velikog parkirališta kod početne stanice žičare. Ako se želi izbjeći plaćanje parkirališne naknade, tada treba parkirali automobil s lijeve strane rječice.

Od parkirališta treba prijeći preko mostića, a  nekoliko desetaka metara dalje je ured u kojem treba kupiti kartu za žičaru. Od Stafala (1823 m) najprije vozi gondola San`t Ana (2175 m), a nakon nje četverosjedežnica Colle Betta do Colle Bettaforca (2727 m). Povratna karta za vožnju sa spomenute obje žičare košta 24 Eura.

Od posljednje stanice žičare, s prijevoja Colle Bettaforca, započinje pješački uspon po markiranoj planinarskoj stazi broj 9 do planinarskog doma Rifugio Quintino Sella (3585 m). Na ovom dijelu uspona treba savladati nadmorsku visinu od 858 m i za to treba oko 3 sata hoda. Planinarska staza je srednje teška, na izloženim mjestima je osigurana užadi za pridržavanje i gazištima na svim potrebnim mjestima. Prije dolaska u planinarski dom, prolazi preko grebena koji je mjestimično izloženiji i može predstavljati probleme planinarima koji imaju strah od visine. Ako na planinarskoj stazi ima snijega, tada treba biti oprezan i imati to na umu.

Uspon od Stafala (1825 m) do Rifugio Quintino Sella (3585 m) moguće je realizirati na sljedeće načine:

A – Pješačeći; Od Stafala treba slijediti makadamski put do Colle di Bettaforca (2672 m), (2 sata hoda od Stafala). Nakon toga treba nastaviti stazom koja počinje u blizini gornje stanice žičare Stafal-Bettaforca u smjeru sjevera, koja vodi do prijevoja Passo di Bettolina (2905 m) i u nastavku do vrha Passo di Bettolina (3100 m). Kada se prođe mala drvena koliba, slijedi stjenoviti greben, koji je malo izloženiji, pa je uspon osiguran sajilom, a nakon njega stiže se do Rifugio Quintino Sella (3585 m), (5 sati i 30 minuta hoda od Stafala)

B – Žičarom; Kraći i brži pristup je moguć žičarom od Stafala do Colle di Bettaforca, s kojom se dosegne visina od 2727 m. U Stafalu najprije treba uzeti žičaru Stafal-Sant Anna, a nakon nje sljedeću Sant Anna-Colle di Bettaforca (detaljno opisano u uvodu). Ovaj način uspona je bio korišten u ovom planinarsko-alpinističkom izletu.

C – Minibusom; od Stafala do Colle di Bettaforca može se koristiti prijevoz i minibusom. Ako se želi ovaj oblik prijevoza, potrebno je isti najaviti na tel.: +39 335 662 6748.

Prvi dio uspona - Rifugio Quintino Sella (3585 m) - Colle di Felik (Felikjoch) (4061 m)

Colle di Felik (Felikjoch) (4061m) je široko snježno sedlo koje leži između Castora, s lijeve strane i zapadnog Lyskamma, s desne strane. Od Rifugio Quintino Sella za kratko se stiže na ledenjak Felik kojeg treba slijediti prema sjeveru, krećući se prema vrhu Perazzi, kojeg treba zaobići. Nakon toga treba krenuti prema sjeveroistoku (moguće su pukotine na stazi) dok se ne izađe na lijevu stranu Colle Perazzi (3880 m), na strme ledene padine okrenute prema jugoistoku, koje treba savladati. Nakon njih se izlazi na snježni greben i dolazi do vrha Felik, i široke ledene visoravni Colle Felik (1 sat i 45 minuta hoda od Rifugio Quintino Sella).

Drugi dio uspona - Colle di Felik (Felikjoch)-Punta Lyscam West

Plato na Felikjoch-u pruža neopisiv doživljaj, pogled puca na sve strane svijeta dok ste okruženi nepreglednom bjelinom u kojoj se raspoznaje samo uhodana staza. Sa ovog platoa treba krenuti desno. Za kratko nakon skretanja dolazi se na oštri greben. Uspon se dalje nastavlja po njegovom vijencu po kojem obično uhodana prtina meandrira malo u nadmorskoj visini, približavajući se jako oštrom i dosta dugom usponu na zapadni vrh Lyscam-a.

Na ovom dijelu treba savladati uspon 40-45 °, koji može biti i zaleđen što dodatno otežava njegovo savladavanje (bez leda na stazi PD+; sa zaleđenom stazom AD-).  Druga je mogućnost uspona preko stijene s desne strane (II UIAA). Kada se iziđe na zapadni kraj grebena (4447 m), slijedi blaži uspon po vijencu položenijeg grebena do vrha Lyscam West.

Povratak: slijedeći rutu uspona.