Autocestu m Ljubljana – Jesenice treba napustiti na izlazu za Kranjsku Goru. Dalje nastaviti vožnju u smjeru Kranjske Gore, do sela Dovje, gdje treba skrenuti u naselje.Vožnju treba nastaviti kroz selo. Izlaskom iz sela dolazi se na makadamsku cestu koju treba slijediti do većeg proširenja, koje služi kao parkiralište, koje je početna točka uspona na Dovšku Babu.

S parkirališta koje se nalazi na raskrižju makadamskih cesta iznad naselja Dovje, postavljen je smjerokaz: lijevo staza vodi za Kepu a desno za Dovšku Babu. Od tu se započinje uspon stazom „Slovenska planinarska pot“. Staza uspona najprije ide 340 m makadamskom cestom do potoka Mlinica i mosta preko kojeg treba prijeći. Nakon prelaska potoka napušta se makadamska cesta, i skreće se lijevo prema smjerokazu za Dovšku Babu, na planinarsku stazu koja vodi kroz šumu.

Od samog početka planinarska staza se strmo uspinje i za kratko vrijeme dovodi do privatne vikendice, iza koje skreće lijevo prema sjeverozapadu, vijugajući gustom šumom kontinuiranim usponom preko Goreljše planine. Nakon 45 minuta hoda izlazi se iz šume i ulazi na ograđeni manji travnati proplanak. U nastavku treba krenuti prema sjeveroistoku do zidane ruševine, gdje staza s njene desne strane vodi prema zapadu i tu se izlazi iz ograđenog prostora. Staza nastavlja dalje vijugajući kroz šumu ispod Bele peči, gdje na jednom mjestu prelazi preko manjeg sipara, te nakon toga za desetak minuta izlazi na makadamsku cestu, po kojoj treba ići 100-tinjak metara i skrenuti lijevo u šumu preko Lahovog prevala, nešto malo manjom strminom od prethodne dionice, da bi nas ubrzo dovela do široke i prozračne travnate visoravni Dovške Rožice 1652 m nadmorske visine.

Pastirska kuća smještena je ispod vrha Dovške Babe - na planini Dovška Rožica 1652 m nadmorske visine.

U pastirskoj kući, ljubazni domaćini nude svoje domaće kiselo mlijeko, domaću rakiju travaricu i pivo.

Pored pastirske kuće u pravcu sjevera po travnatom grebenu nemarkirana ali dobro ugažena i vidljiva strma staza vodi sve do vrha. Kada se stigne na vrh travnatog grebena, slijedi pravo iznenađenje, s druge austrijske strane potpuna suprotnost – padine planine okomito se spuštaju u prostranu austrijsku dolinu.

Na vrhu  je postavljen žig učvršćen na metalnu šipku ispod kojeg stoji slika Aljaža i kružnim natpisom „Aljaževa pot od doma do doma“, tu je i metalna kutija s upisnom knjigom, kao i drvena tabla na kojoj je ispisan naziv planine i nadmorska visina.

S vrha, u ovom planinarskom izletu, opisuje se silazak koji u početku slijedi graničnu grebensku stazu prema Hruškom vrhu. Na Hruški vrh (1776 m) je postavljena mala kapelica – Svetog Izidora.

Od ovog vrha nastavlja se dalje grebenskom stazom do prijevoja Rožica ispod vrha Klek (Petelinek) – (1753 m). Na ovom prijevoju je križanje putova: lijevo staza vodi na Klek i dalje prema Golici, polu desno staza se spušta preko Jeseniške planine do Svetog Križa i doma pod Golicom. Potpuno desno u smjeru zapada, odabran je silazak nemarkiranom stazom koja vodi po izohipsi ispod grebena Hruške planine do makadamske ceste, te dalje kroz šumu istim putom do polazne točke ovog planinarskog izleta.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.