Autocestu Ljubljana-tunel Karavanke treba napustiti u Jesenicama na čvoru za Kranjsku Goru, nastaviti vožnju prema Kranjskoj Gori do Dovja, treba proći kroz ovo naselje i voziti još 1 km asfaltnom cestom s koje se prelazi na dobar makadamski put kojim treba ići još 4,6 km do planine Mlinca - Erjavčev rovt, koja je i početna točka ovog planinarskog izleta.

Nakon prestanka asfaltne ceste i nastavka vožnje po makadamskoj cesti za kratko vrijeme dolazi se do raskrižja šumskih cesta: desno vodi cesta za Dovšku Babu, lijevo za Kepu. Na ovom križanju treba slijediti smjerokaz cestom koja se zavojito uspinje, te dovodi do još jednog križanja na kojem treba skrenuti desno prema Kepi nešto položenijom cestom prema potoku Žakelj, gdje se nalazi manje umjetno jezero i gdje završava šumska cesta s većim proširenjem s mogućnosti parkiranja više automobila.

Kepa je slovensko ime za najzapadniji dvotisućnjak u masivu Karavanki, a nalazi se na samoj granici između Slovenije i Austrije. Nakon Stola i Vrtača, Kepa (Mittagskogel) je treći najviši vrh u Karavankama. Zbog svoje ljepote ona je pravi biser i simbol Koruške, odakle se vidi kao stjenovita piramida s malo odrezanim vrhom, koji po obliku podsjeća na grotlo vulkana.

Markirani planinarski put započinje od parkirališta prelaskom preko potoka Žakelj. Nakon prelaska potoka treba slijediti planinarsku stazu uz desnu stranu potoka i nakon prijeđenih stotinjak metara dolazi se do ograđenog pašnjaka i smjerokaza, koji upućuje desno za Kepu i Babu. Prelaskom ograde ulazi se u pašnjak Erjavčev rovt, dobro označena i vidno ugažena staza vodi kroz visoku bukovu šumu, te nakon nekoliko minuta dovodi iznad koče Erjavčev rovt. U nastavku staza prolazi lijevim rubom pašnjaka, te nedugo zatim iz njega izlazi  i dalje nastavlja zavojito kroz šumu bez vidika na okolne vrhove, te ubrzo dovodi do korita i izvora vode. Od tu staza skreće ulijevo i nakon stotinjak metara dovodi do Lovačke kuće „Brlog“ (1452 m).

U nastavku staza uspona i dalje vodi kroz šumu bez značajnih vidika i oštrije se uspinje uzbrdo. Nakon pola sata hoda od Lovačke kuće dolazi se na raskrižje putova „Koritec“ (izvor vode), na kojem treba skrenuti lijevo za Kepu ( na smjerokazu ispisano vrijeme 2 h).

Na raskrižju Koritec staza kreće lijevo, prolazi uz sami izvor i nastavlja priječiti južne padine Plevelnice kroz klekovinu. Ovaj dio dionice je polegnut, potom se staza oštrije uspinje, prolazi nekoliko manjih sipara (melišča) sa kojih se otvara lijep pogled na Dovšku Babu i na Julijske Alpe. U produžetku staza uspona vodi prema zapadu i priječi padine podno vrha Visoki Kurjek, te izlazi na greben od kuda se otvara lijep pogled na austrijsku stranu i na vrh Gubno (Hűhnerkogel), a planinarska staza prelazi preko razmjerno uskog grebena  prema vrhu Gubno. Tu se pružaju dvije mogućnosti nastavka uspona: popeti se nemarkiranim putom na vrh Gubno ili markiranom stazom koja vodi bočnom južnom stranom podno vrha. U ovom planinarskom izletu odabran je uspon markiranom stazom Gubno (Hűhnerkogel) (2034 m).

Sam vrh označen je malom gomilom kamenja i graničnim kamenom. S vrha se pruža lijepi pogled na Dovšku Malu Kepu i na Kepu, na Austriju i Julijske Alpe.

Od vrha Gubno nemarkirana staza strmo se spušta po zapadnoj strani i ponovo dovodi do markiranog puta. U nastavku uspona planinarska staza postaje zahtjevnija, mora se prijeći manji ali strmi i krušljivi prijevoj – škrbina. Ovaj dio staze osiguran je čeličnim sajlama i klinovima. Uz malo pažnje savladava se bez poteškoća. Nakon toga staza ponovo izlazi na greben i po njemu vodi podno vrha Dovške Male Kepe (2077 m). Na njega se lako dođe po ne zahtjevnom bespuću za desetak minuta.

Od Dovške Male Kepe planinarska staza ovaj vrh obilazi sa južne strane i nastavlja prečenjem strme i krušljive stijene, te uskoro dovodi do sedla između Dovške Male Kepe i Kepe. Od sedla treba nastaviti prema zapadu po austrijskoj strani grebena sve do samog vrha Kepa – Slovenija (2143 m). Pedesetak metara dalje prema zapadu nalazi se vrh Mittagskogel označen velikim križem i nadmorskom visinom 2147 m. S ovoga vrha, kao i sa cijelog grebena vidici su prekrasni. U bližoj okolici posebno se lijepo vidi Faaker See i Martuljška skupina vrhova.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.