Autocestu Zagreb-Split treba napustiti na  izlazu za Šibenik i Drniš. Nakon prolaska naplatnih kućica, dolazi se na križanje s cestom Šibenik-Drniš, na kojem treba skrenuti lijevo u smjeru Drniša i voziti do Pakova sela. Na križanju u spomenutom selu treba skrenuti lijevo u smjeru Miljevaca. Nakon skretanja, za otprilike kilometr vožnje, dolazi se do kanjona rijeke Čikole u koji se spušta po nekoliko serpentina, koje dovode do mosta. Nakon prolaska mosta, u nekoliko serpentina uspinje se na drugu stranu kanjona i vožnju treba nastaviti sljedećih stotinjak metara, do smjerokaza s desne strane koji upućuju na ZipLine Čikola. U neposrednoj blizini ovog skretanja je parkiralište na kojem treba parkirati automobil.

S parkirališta vodi dobro uhodana nemarkirana staza do prvog vidikovca s kojeg se pruža prekrasan pogled na kanjon Čikole. Nakon vidikovca treba nastaviti dalje, dok se ne stigne na početak ZipLine iznad kanjona Čikola. U nastavku se pristupna staza malo spušta i nastavlja dalje uz  rub kanjona, koji je na nekim mjestima osiguran ogradama. Malo prije dolaska do slijedećeg vidikovca, s lijeve strane ove staze odvaja se malo slabije ugažena slijedeća staza, koju treba slijediti. Nakon prijeđenih dvjestotinjak metara, dolazi se na markirani dio pješačke staze, koja se ubrzo nakon toga počinje spuštati na slijedeću policu ispod grebena kanjona i tu se nalazi ulaz na feratu Čikola.

Sa samog početka ferate, kao nagrada, dobiva se jedan od najljepših vidika na kanjon rijeke Čikole. Uživanje u njemu, ograničava  njena početna veća težina, jer se prelazi preko kamenih dosta izloženih ploča, iznad jako izloženog grebena. Nakon ovog savladanog dijela, ferata se dosta strmo spušta niz šljunkovitu padinu. Kada se savlada spomenuti spust, slijedi lakši dio ferate koja vodi prema sve užem kanjonu, na kraju kojeg se nalazi mali uski prirodni tunel. Kada se prođe kroz spomenuti tunel, pred očima se otvara jedan od najljepših vidika na uski dio ovog iznimno zanimljivog kanjona. Težinski faktor ovog dijela ferate je „B“.

U nastavku obilaska, ferata se strmo spušta do njene najniže točke, po stazi koja je na nekoliko mjesta klizava i može biti opasna, u kojoj se otvara najljepši dio ovog kanjona. Od ove točke, slijedi prvi vertikalni uspon, nakon kojeg se izlazi na dosta glatke ploče, nakon kojih se dolazi do slijedećeg vertikalnog uspona kojeg treba savladati, da bi se pješačenje nastavilo dalje bez osiguranja. Da bi se izišlo na višu razinu kanjona, treba savladati još jedan osigurani vertikalni uspon. Ovaj dio ferate, od najniže njene točke do izlaska na ovu policu ima težinski faktor „B/C“.

U nastavku obilaska, staza postaje manje zahtjevna iako je još uvjek osigurana sajilom zbog prelaska preko glatkih i vlažnih stijena. Kada se dođe do prirodne drage, tu je poprilici pola ferate, a najteži dio je već savladan. Jedan dio obilaska vodi po nezahtjevnoj stazi i nema nikakvo dodatno osiguranje. Nakon ovog, slijedi dio uspona koji je osiguran sajilom, koja vodi preko skliskih stijena, prestaje bilo kakvo dodatno osiguranje iako se obilazak nastavlja slobodnim penjanjem preko stjenovitog područja i glatkih stijena, koje su erodirale zbog oborinskih voda, koje se slijevaju u rijeku Čikolu. Tu je kraj ove ferate i treba se vratiti nazad.

Staza za povratak vodi uz rub kanjona, kroz travnati krajolik koji nije u cijelosti markiran. Međutim, to nije problem, jer treba slijediti samo rub kanjona i za 30-tak minuta stiže se na početnu točku ovog izleta.

Nikola Kusijanović ∙ 23. Travanj 2021

Poštovani, htio sam samo komentirati da je kraj ustvari početak ferrate. Iako većina penjača počima ferratu kako ste vi napisali. Super blog, pratim Vas od početka svog planinarenja. Pozdrav.

Thomas KEZELE ∙ 21. Srpanj 2021

Je li ova ferata primjerena djeci? Konkretno govorim o 12-godišnjaku.