Gljev je selo podno Kamešnice koje je udaljeno 14 km od Sinja. S obzirom da se nalazi na nešto većoj nadmorskoj visini nego većina mjesta u bivšoj Cetinskoj krajini, poznato je po dobrim krumpirima i odličnom luku. Ovo selo je postalo popularno u sinjskoj krajini po svojim maškarama „Didi sa Kamešnice“ koje svake godine oduševljavaju svojim posebnim scenskim nastupima.

Iz Gljeva kreću dvije izuzetne planinarske staze: prva vodi prema Kurtegića Docu i druga do vrha Glavaš, koja je i predmet ovog planinarskog izleta. Pristup početnoj točki uspona je isključivo automobilima.

Ako se iz Sinja krene za Livno preko prijevoja Vaganj, onda nakon prolaska sela Glavice i Obrovc Sinjski, treba skrenuti na prvu asfaltnu cestu desno, koja vodi za selo Gljev. Prije dolaska u selo, na račvanju asfaltnih cesta, nalazi se planinarski smjerokaz na kojem treba nastaviti ravno ako se ide u smjeru Glavaša odnosno skrenuti lijevo ako se ide u smjeru Kurtegića doca.

U ovom planinarskom opisuje se izlet iz zaselka Gulići prema vrhu Glavaš. Obzirom da u zaselku Gulići nema dovoljno sigurnog mjesta za parkiranje automobila, isti se može parkirati na većoj livadi pored viseće trafostanice, neposredno prije dolaska u spomenuti zaselak.

Za uspon do Glavaša treba oko 2 h laganog planinarskog hoda. Planinarska staza najprije vodi kroz Ledenu dragu i nastavlja dalje malo oštrije uzbrdo po izohipsi Debele glavice do izvora pitke vode, Velika i Mala Čatrnja, koji nikad ne presušuju, što je važno za ljetni period. Ova dva izvora su u neposrednoj blizini jedan drugoga i nalaze se poprilici na pola uspona do Glavaša. Ovaj dio uspona je jako zahvalan za hodanje, jer u najvećem dijelu vodi po hladovini, koju daje visoka makija, što za ljetnih i toplijih dana, predstavlja znatno olakšanje.

U nastavku uspona planinarska staza vodi preko Presla i njegovog grebena, koji omogućava prekrasne vidike i za nešto malo više od 1h stiže se na vrh Glavaš.

S vrha Glavaša pruža se vidik na Svilaju, Peručko jezero, Sinj, cijelo Sinjsko polje, Mosor, Biokovo i do vrhova Kamešnice na drugoj strani. Lijep je vidik na Blaca i planinarsku kuću u Donjim Koritima.

Vrh je označen velikim drvenim križem i natpisom imena i nadmorske visine vrha na većem kamenu. Planinarski žig se nalazi na istom kamnu.

Ana M ∙ 7. Studeni 2021

Ova staza se ne može prijeći za manje od 2,5 h nikako, informacije su po meni krive. Do pola staze su nove markacije koje su dobre, a poslije toga blago rečeno UŽAS! Markacije svakih 100 metara (ako i tada), one koje postoje jedva vidljive. Mi smo se dobro pogubili, hitno treba obnoviti markacije. Preporučam oprez i rani polazak, korištenje karte ili neke aplikacije, ili izbjegavanje staze, iako je jako ugodna i zanimljiva.