Na naplatnim kućicama na Kikovici treba napustiti autoput Zagreb-Rijeka. Nakon izlaska treba nastaviti vožnju starom cestom Rijeka – Zagreb do prijevoja na Gornjem Jelenju i raskrižja cestovnih pravaca: desno stara cesta vodi za Crikvenicu i do ulaska na autocestu, pedesetak metara u smjeru Fužina lijevo se odvaja cesta za Crni lug i Mrzle Vodice. Od ovog prijevoja treba nastaviti vožnju u pravcu Fužina 1,7 km do proširenja na kojem se može parkirati automobil, koje je ujedno i početna točka ovog planinarskog izleta.

Za realizaciju ovog planinarskog izleta trebaju dva automobila, od kojih jedan treba ostaviti u Benkovcu Fužinskom kod Kapelice, a drugi na Gornjem Jelenju na prethodno opisanom proširenju.

Planinarska staza vodi makadamskom cestom izohipsom neposredno ispod vrha Straža (984 m) prema domu Izviđača, koja je u ovom zimskom usponu bila prekrivena debelim snijegom koji joj daje potpuno drugačiji izgled od onog kakvog ima bez snježnog pokrivača. Da bi se ova planinarska staza lakše savladala u ziskim zasnježenim uvjetima, poželjno je imati krplje.

Kada planinarska staza dođe do raspela do raspela, pored njega je križanje planinarskih putova na kojem treba nastaviti ravno prema Tuhobiću. Smjerokaz za to se nalazi na bukvi.

Od ovog raskrižja planinarska staza ubrzo dovodi do šumskog kolovoza, po kojem treba nastaviti uspon i koji je dobro markiran.

Nakon jednog dijela položenog puta dolazi se do izraženijeg uspona uz jugozapadnu stranu neimenovanog vrha (1085 m) prije vrha Tuhobić. Planinarska staza na ovom dijelu uspona prolazi kroz visoku bukovu šumu.

Izlaskom iz bukove šume dolazi se do raskrižja planinarskih putova na kojem se ovoj planinarskoj stazi priključuje ona koja dolzi iz Lepene od doma Izviđača.

Od ovog raskrižja prije samog vrha, staza izlazi na vršni greben i slijedi ga do vrha. Greben je gotovo u pravilu prekriven sa svega nekoliko centimetara snijega jer je ovaj dio vjetrovit, na to pri svakoj jačoj buri, upozoravaju meteorolozi na potencijalne probleme u prometu između Kikovice i tunela Tuhobić.

Vrh je označen geodetskim stupom na kojem je ispisan naziv vrha i nadmorskom visinom. Nekoliko metara niže nalazi se betonski stupić na kojem se nalazi planinarski žig. Tu je i metalna kutija s upisnom knjigom posjetitelja.

S cijelog vršnog grebena, kao i sa samog vrha pružaju se lijepi vidici otvoreni u svim smjerovima - na Riječki zaljev i dalje Učke i Ćićarije, na more, otoke Krk i Cres...U neposrednoj blizini dom Izviđača na Lepeni, jezero Bajer, te autocesta s obje strane tunela. Prema sjeverozapadu lijepo se razaznaje Risnjak, Snježnik i slovenski Snežnik. S druge strane prema jugoistoku lijepi prizori pružaju se na Lič polje, Medveđak i Viševicu.

Sa vrha slijedi spust grebenskom stazom do Benkovca Fužinskog. Na ovom dijelu planinareske staze mogu se očekivati visoki snježni nanosi koje treba zaobići. U toj situaciji treba se što prije vratiti na markiranu stazu zbog sigurnosti i lakšeg snalaženja.

Nakon prijeđenih 1,6 km od vrha, dolazi se do raskrižja putova na kojem treba skrenuti lijevo za Benkovac Fužinski jer se desno odvaja plannarska staza za Zlobin i vrh Jelenčić.

Sa ovog križanja nastavlja se strmi spust po serpentinama, kroz visoku bukovu šumu, do izlaska makadamsku cestu koja dalje vodi do Benkovca Fužinskog. Na makadamskoj cesti je i križanje planinarskih putova na kojem treba skrenuti desno za Lič i Viševicu.

Od ovog raskrižja preostaje još 4 km po makadamskoj cesti do Benkovca Fužinskog. Dobro je to što cesta vodi po izohipsi grebena Tuhobića na prosječnoj nadmorskoj visini od oko 850 m, sve do kapelice u Benkovcu Fužinskom odnosno do završne točke ovog planinarskog izleta.