Najviši vrh Samoborskog gorja, sa svojih 879 metara nadmorske visine je Japetić, omiljeno odredište planinara i izletnika još od samih početaka organiziranog planinarenja u Jastrebarskom. Sa 12 metara visoke razgledne “piramide”, koja na Japetiću stoji od 1960. godine, pogled puca na gorsku i sjeverozapadnu Hrvatsku te Sloveniju, sve do Alpa, a s obzirom da put do vrha nije pretjerano zahtjevan, Japetić je jedna od najposjećenijih jaskanskih planinarskih lokacija. Dodatno tome pripomaže izuzetno prirodno bogatstvo livada i šuma koje okružuju Japetić, s brojnim zaštićenim i ugroženim biljnim vrstama pa je bukova šuma na vrhu Japetića zaštićena još 1975. godine kao rezervat šumske vegetacije.

U Jastrebarskom, kod crkve Sv. Duha, treba skrenuti na cestu za Samobor i Plešivicu (ulica Bana Josipa Jelačića). Stotinjak metara nakon skretanja, s lijeve strane, prostrano je parkiralište i tu se može parkirati automobil. Parkiranje se ne naplaćuje. To je početna točka ovog planinarskog izleta.

Nakon 2,8 km dolazi se do Y raskrižja u selu Gornja Reka gdje treba skrenuti lijevo u smjeru Vranovdola. Do spomenutog račvanja, pješači se po nogostupu i to je dobro jer je ulica Bana Josipa Jelačića dosta prometna. Kod vatrogasnog doma u Vranovdolu skreće se ponovo lijevo preko potoka. Prelaskom potoka započinje malo oštriji uspon uzbrdo, uz vinograde vinara Šoškić. Na kraju spomenutog uspona je i njegova vinarija. Kada se ista prođe dolazi se do oštrog desnog zavoja u koji treba skrenuti.

Neposredno prije dolaska u selo Kupeč Dol, drugi je malo oštriji uspon ali nije naporan jer je kratak. U nastavku, planinarska staza vodi kroz selo Kupeč Dol do križanja na kraju sela. Na tom križanju treba skrenuti desno u smjeru prijevoja Velika Vrata i grada Samobora. Nakon prijđenih 150 m, napušta se uspon po asfaltnoj i nastavlja se dalje po makadamskoj cesti sve do križanja planinarskih staza na mjestu Frgolovac. Na prethodno spomenutom križanju planinarskih staza, na makadamskoj cesti je proširenje sa njene obje strane pa ako se želi izbjeći pješačenje po asfaltnoj cesti, ovdje se može sigurno parkirati automobil.

Od prethodno spomenutog potencijalnog parkirališta, napušta se makadamska cesta i skreće se lijevo na pješačku stazu, koja je nekada mjestimično bila i šumarijski put, i nastavlja se po njoj do mjesta nazvanog „Pošteni stol“. U nastavku uspona od „Poštenog stola“, planinarska staza vodi jako oštro uzbrdo, kroz visoku bjelogorično šumu, da bi malo prije izlaska na livadu Žitnica, u malo položenijem usponu, izišla na nju. Izlaskom na spomenutu livadu ponovo slijedi dosta oštar uspon uzbrdo do PD Žitnica.

Planinarski dom Žitnica na Japetiću nalazi se oko 1 km jugozapadno od vrha Japetića, na vrhu strme livade Žitnice. Od doma je preko livade otvoren izvanredan vidik na jaskansko podgorje i pokupsku ravnicu. U zidanom prizemlju je blagovaonica i kuhinja, a na drvenom katu su spavaonice.

Dom ima prostranu blagovaonicu, kuhinju, terasu i 3 sobe s ukupno 21 ležajem. Opskrbljen je hranom i pićem. Otvoren je petkom popodne, subotu, nedjelju, praznicima/blagdanima i prema dogovoru. Do doma vodi makadamska cesta iz Svete Jane. U domu se nalazi kontrolni žig Karlovačke obilaznice i Kružnog planinarskog puta kroz Samoborsko gorje.

Od PD Žitnica treba krenuti uzbrdo preko parkirališta po cesti i nakon 3 min. hoda skrenuti desno. Nakon oko 100 m dolazi se do križanja sa smjerokazima (put desno vodi prema prijevoju Velika Vrata, Šoićevoj kući, Oštrcu, Plešivici), na kojem treba skrenuti lijevo, nakon 100 m dolazi se do livade koju treba prijeći skrećući lagano desno, te nastaviti putom kroz šumu prolazeći ispod natpisa „JAPETIĆ - rezervat šumske vegetacije“. Nakon 2 min. hoda kroz šumu, ponovno se dolazi na livadu i nakon 100 m ulazi se u šumu i nastavlja penjanje desno (ravno vodi put za Dragonoš i Šoićevu kuću) i za 5 min. dolazi se do piramide na vrhu Japetić.