Ovdje će se opisati prilaz početnoj točki uspona iz Gospića i uspon na Debeli Kuk od devastiranog planinarskog skloništa Jelova Ruja.

Opis pristupa početnoj točki uspona počinje u centru Gospića kod crkve Navještenja Blažene Djevice Marije. Od ove točke treba voziti državnom cestom D25 prema Karlobagu. Nakon 9,4 km stiže se do raskrižja za Rizvanušu na kojem treba napustiti cestu D25, i skrenuti lijevo na usku asfaltiranu cestu, pa po njoj proći kroz Rizvanušu, a točno 2 km od raskrižja s D25 prestaje asfaltna cesta a tu je i kraj sela.

U nastavku treba voziti ravno po dolini lošijom cestom, te na raskrižju udaljenom1,2 km od kraja asfalta treba nastaviti još 200 m ravno i skrenuti desno uzbrdo makadamskom cestom. Kod vožnje ovim dijelom treba paziti na mjesta gdje je voda oštetila kolnik. Treba slijediti ovu cestu sve dok se s desne strane ne primjeti nekadašnja trafostanica, a petstotina metara dalje je raskrižje makadamskih cesta zvano Zobinovac.

Zobinovac je udaljen 7,1 km od skretanja s D25. Na njemu treba nastaviti ravno uzbrdo, po zavojima. Na jednom lijevom zavoju udaljenom 2,4 km od križanja Zobinovac, ne smije se otići ravno nego nastaviti lijevo a 300-tinjak metara dalje otvorena je rampa kroz koju treba proći i nastaviti do prijevoja Ravni Samar koji je ujedno i najviša točka ove makadamske ceste, nalazi se na 1175 m nadmorske visine a udaljena je 10,8 km od skretanja s D25. Sljedeće križanje je udaljeno 14,6 km od D25, a na njemu smjer desno je za Panos, Šugarsku Dulibu i Veliki Stolac a smjer lijevo vodi do devastiranog skloništa Jelova Ruja. Tu treba skrenuti lijevo i kod skloništa parkirati automobil.

Tu je početna točka uspona na Veliki Stolac. Treba krenuti šumskom cestom prema Panosu. Nakon prijeđena 2.1 km dolazi se do proširenja i do smjerokaza desno za Veliki stolac. Ovu točku je teško promašiti, jer se tu nalazi velika tabla s upozorenjem o zabrani osmatranja i fotografiranja, koju je postavila bivša JNA. Do ove se točke može doći terenskim vozilom.

Na ovom mjestu, staza ulazi u područje visoke bukve (650 m). Nakon njega izlazi na travnati proplanak (380 m), ponovo ulazi u šumu (98o m) i izlazi na travnatu zaravan (670 m). Potom nastavlja po travnatom hrptu, oštro uzbrdo do vršne zaravni (785 m) i na kraju po njoj do vrha.

Vrh je označen hrpom kamenja, a pokraj nje na jednom većem kamenu, ugrađen je žig. Pogled s vrha je lijep i neometan u svim smjerovima.

Damir Kevilj ∙ 30. Svibanj 2022

Ovdje opisani put do Velikog Stolca preko "hrpta" u naravi ne postoji, već postoje samo nečiji gps tragovi. Službenim putem morate doći skoro skroz do PS Šugarske Dulibe, zaobilazeći prvo Veliki Stolac s njegove južne strane. Staza je u tom dijelu relativno neodržavana i puna poskoka. Dana procjena od dva sata je u svakom slučaju nerealna, jer toliko vremena treba samo od križanja za Panos (zadnjeg dijela ceste) do podnožja Velikog Stolca.