Iz Zagreba postoje tri najjednostavnija prilaza do mjesta Gusinje: a) Zagreb-Nova Gradiška-Zenica-Sarajevo-Goražde-Bijelo polje-Gusinje. Dužina ovog prilaza je 707 km i treba oko 10,5 sati vožnje; b) Zagreb-Beograd-Čačak-Užice-Bijelo polje-Gusinje. Dužina ovog prilaza je 792 km i treba 10 sati vožnje; c) Zagreb-Split-Vrgorac-Čapljina-Stolac-Trebinje-Nikšić-Podgorica-Gusinje. Dužina ovog prilaza je 831 km i treba oko 12 sati vožnje.

Prema gore navedenom, ako se na ovaj izlet kreće iz područja Zagreba, najoptimalnija je varijanta a) a samo nešto malo lošija ali skuplja varijanta b). U ovom izletu je odabrana varijanta prilaza pod c) jer je bilo planinara koji su sudjelovali na ovom izletu sa područja Rijeke pa je zbog toga i bila jedino moguća.

Od Gusinja treba odabrati lokalnu cestu i voziti (Vuhanjska GU 03) prema selu Vusanje (Vuthaj). Na ovom dijelu puta prolazi se pored najveće znamenitosti ovoga kraja Alipašinih izvora. Kada se dođe Vusanje (Vuthaj), vožnju treba nastaviti prema kraju sela, gdje se nalazi još jedna znamenitost ovog kraja, vodopad Grlja. Tu se ulazi u dolinu Ropojana.

Prije dolaska na makadamsku cestu ima dosta pogodnog mjesta za parkiranje gdje se može ostaviti vozilo. Nikako ne treba propustiti pogledati vodopad Grlje koji se nalazi na par minuta hoda od parkirališta.

Daljnji uspon se može skratiti sa dobrim terenskim vozilom sa kojim se može doći do bivše vojne karaule na Zastanu. Ako se ne može sa svojim automobilom do spomenute karaule, može se kontaktirati mještanine koji daju takvu uslugu za 60 Eura.

Od karaule na Zastanu treba krenuti u smjeru Doline jezera. Kada se prođe novoizgrađena kuća s lijeve strane, još dvjestotinjak metara dalje, dolazi se na križanje na kojem se treba skrenuti lijevo za uspon na vrh Maja e Rosit. Markacija za ovo skretanje se nalazi na povećem kamenu 50-tak metara dalje. Sam kamen je uočljiv i sa staze uspona koja dalje vodi prema Dolini jezera.

Nakon skretanja, planinarska staza najprje vodi kroz šumu nakon koje izlazi na kršku golet po kojoj nastavja dalje. Planinarska staza ima blijede markacije i malo se teže slijede. Kada se dođe do točke na kojoj su dva ćulka, treba skrenuti lijevo između njih i nakon 30-tak metara dolazi se do planinarskih markacija. Od tog kamena treba nastaviti lijevo po zatravljenom kamenjaru i ugaženoj pješačkoj stazi, jako oštro uzbrdo, do izlaska na prijevoj sa kojeg se prvi put otvara lijepi pogled na vrh Maja e Rosit.

Nakon prijevoja slijedi 1,7 km hoda, po malo više kamenitom terenu, a planinarska staza vodi malo gore-dolje, da bi zadnjih 300-tinjak metara ukoso uzbrdo dovela do prijevoja (Cafe Forumi), koji se nalazi na prostranoj livadi podno završnog vršnog bila ove planine. Na ovoj livadi, gotovo u njenoj sredini, ova planinarska staza se sastaje sa onom koja dolazi iz doline Valbona.

Od ovog kamena obje staze vode za kratko preko livade i nastavljaju dalje uspon po strmoj tratini do prijevoja podno vrha. Izlaskom na prijevoj planinarska staza zavija lijevo, malo gubi na nadmorskoj visini, do dolaska podno padine uz koju se za 15-tak minuta stiže na prostrani, kamenito-travnati vrh Maja e Rosit.