Prvi dan

Kortisia (1120 m) (Početna točka penjanja) - PD Giosos Apostolidis - Skourta (2476 m) - Kapelica proroka Ilije (2665 m) - Mala Toumba (2740 m) - Toumba (2801 m) - PD Giosos Apostolidis

Početak pješačke staze nalazi se na području Kortisia (1120 m) koja je udaljena 13 km od grčkog gradića Litohoro (285 m). Na tom mjestu ima prostora za parkiranje više automobila. Do njega vodi dobra asfaltna cesta.

Pješačka staza do planinarskog doma Petrostrougka, koji se nalazi na 1940 m nadmorske visine, stalno vodi kroz visoku mješovitu šumu, povremeno po serpentinama, dobro je položena i izuzetno ugodna za hodanje. Gotovo na cijeloj dužini do spomenutog planinarskog doma vodi kroz dobru hladovinu.

Na proplanku gdje je sagrađen spomenuti planinarski dom, nalazi se travnato područje prošarano rijetkim stablima munike. Nakon prolaska preko spomenutog proplanka, ponovo se ulazi u gustu šumu pretežno bora, koja na stazu daje ponovo hladovinu. Cijeli ovaj dio uspona, vodi po građenoj pješačkoj stazi, nije naporan, dosta je ugodan za hodanje, posebno u vrućim danima, do nadmorske visine od 2200 m. Nakon spomenute nadmorske visine, ponovo se dolazi u rijetku šumu munike, bolje rečeno izlazi se na golet koja je prošarana sa rijetkom šumom munike.

Nakon napuštanja visoke borove šume i izlaska na područje goleti prošaranom munikom, planinarska staza vodi u serpentinama, do izlaska na vrh Skourta (2476 m). Tek izlaskom na ovaj vrh, jasno se može vidjeti područje gdje je izgrađen PD Giosos Apostolidis odnosno „Plato muza“.

Nakon prolaska spomenutog vrha, prestaje u potpunosti visoka vegetacija, područje je pokriveno travom i lišajevima, a daje sliku prave goleti.

Nakon vrha Skourte slijedi stotinjak visinskih metara spusta do prijevoja, nakon kojeg se nastavlja uspon po građenoj kamenitoj stazi sve do izlaska na „Plato muza“. Ovaj dio uspona vodi u serpentinama i nešto je oštriji, a građana staza djelomično vodi po siparu.

Nakon izlaska na „Plato muza“, pješačka staza vodi njegovim zapadnim rubom, po izohipsi vrha, na koje se nalazi Kapelica proroka Ilije (2665 m). Na proplanku između vrhova na kojem je Kapelica proroka Ilije (2665 m) i Toumba (2801 m), sagrađen je PD Giosos Apostolidis (2697 m), koji je odabran kao smještaj za vrijeme našeg boravka na području masiva Olimp.

PD „Giosos Apostolidis“ sagradio je u ljeto 1961. godine Planinarski klub Soluna (SEO) na nadmorskoj visini od (2697 m), na privatnom zemljištu. Godine 1962. god. dograđen je drugi kat, čime je broj gostiju koje može primiti narastao na 80 osoba.

Planinarski dom radi stalno od početka lipnja do listopada, a u dogovoru s voditeljima radi i ostatak godine. Zimi je sklonište stalno otvoreno kao sklonište za nuždu.

Kontakt: Planinarski dom: (+30) 23510 82840) www.apostolidisrefuge.grinfo@apostolidisrefuge.gr. Planinarski dom je čist i uredan. Sa zadovoljstvom ga možemo preporučiti.

Nakon okrijepe u planinarskom domu, nastavili smo uspon na vrh na kojem se nalazi kapelica proroka Ilije (2665 m). Nakon ovog vrha uslijedio je spust po nemarkiranoj planinarskoj stazi, koja je uz to dosta kamenita, pa treba malo više pažnje u spustu. Nakon ovog spusta uslijedio je uspon na vrh Mala Toumba (2740 m). Sa ovog vrha se treba spustiti na prijevoj i nastaviti malo oštriji uspon na vrh Toumba (2801 m). Sa ovog vrha slijedi povratak u planinarski dom. Sa sva 3 spomenuta vrha pružaju se jako lijepi vidici na najviše vrhove Olimpa kao i na „Plato muza“. Cijeli ovaj kružni obilazak je jednostavan za snalaženje, jer se cijelo vrijeme vidi potpuna slika obilaska. Nakon ovog kružnog obilaska završio je prvi dan našeg planinarenja.

Drugi dan

PD Giosos Apostolidis-Mitikas (2918 m)-Skala (2866 m)-Skolio (2911 m)- PD Giosos Apostolidis

Tri najviša vrha masiva Olimp, međusobno su povezana. Uzdižu se gotovo okomito, tako da tvore veliko grotlo u obliku lijevka. Ovi vrhovi su u grčkoj mitologiji, predstavljani kao prijestolja Bogova. Vrh Mitikas je bio prijestolje Boga Panteona. Planina Stefani je bila sjedište Boga Zeusa, vladara neba, s koje je bacao munje i slao oblake.

Stoga, veliku opasnost pri usponu na ove vrhove predstavlja promjenjivo vrijeme, kao i njegove brze promjene, karakteristične za ljetne dane – jaki vjetrovi, olujne kiše sa snijegom ili grašicom, slaba vidljivost, sklisko kamenje i ostale skrivene opasnosti. Sve to ovu planinu čini divljom, nepredvidljivom i zanimljivom.

PD Giosos Apostolidis je početna i završna točka, drugog dana ovog planinarskog izleta. Planinarska staza, od spomenutog doma, vodi po predjelu zvanom Portes, gotovo po sredini sjeveroistočne padine planine Stefani. Nakon dolaska do prijevoja podno vrha Stefani, treba nastaviti dalje, malo se gubi na dosegnutoj nadmorskoj visini, najprije se stiže do označenog skretanja desno, od kojeg vodi uspon na Mitikas, kroz kuloar koji direktno izlazi na vrh.

U ovom planinarskom izletu, nastavljeno je dalje do označenog križanja naziva „Kakoskala“. Na ovom križanju se treba skrenuti desno i nastaviti uspon po markiranom kamenjaru. Na dva mjesta, na ovom dijelu uspona, prolazi se kroz dva manja strma usjeka koje treba savladati. Uspon nije osiguran a manjih problema za savladavanje mogli bi imati planinari manjeg rasta, jer je potrebno imati malo veći raspon nogu, da bi se doseglo slijedeće gazište. Ostatak uspona do križanja na kojem se lijevo odvaja markirani smjer za uspon na vrh Skala a desno za vrh Mitikas, treba skrenuti desno.

Na ovom mjestu je najbolje ostaviti planinarske štapove i staviti sigurnosni pojas ako su uvjeti na stazi loši ili ako se želi povećati sigurnost uspona. Uspon se nastavlja dalje priječenjem padine do ulaska u kuloar.

Kada se prođe strmiji dio puta na kojem je postavljeno osiguranje, uspon se nastavlja kroz kuloar po stepenastim kamenim blokovima, po kojima se izlazi na vrh ovog kuloara. Nakon toga, staza prelazi na drugu stranu kuloara, od kuda se vidi vrh Mitikas. Od ove točke započinje strmi spust po ispostavljenom uskom grebenu, na manjem dijelu osiguranom sajlom. Kada se prođe ovaj dio staze, slijedi strma uzbrdica do samog vrha Mitikas (2918 m).

Sa vrha slijedi silazak istim putom uspona do spomenutog križanja za vrh Skala. Od ovog križanja vodi markirani i ugaženi, na mjestima i eksponirani grebenski smjer uspona, po kojem se stiže do vrha Skala (2866 m). S ovog vrha otvara se lijepi vidik na kuloar vrha Mitikas i prema sjeveru na vrh Skolio.

Sa vrha Skala vodi markirana i dobro ugažena planinarska staza sve do vrha Skolio (2911 m). Sa ovog vrha se pruža najljepši vidik na cijeli prijeđeni greben. Sa ovog vrha slijedi silazak po ugaženom siparu do križanja sa stazom koja dolazi sa vrha Skala. Nakon ovog stapanja dviju staza, nastavlja se dalje do slijedećeg križanja na kojem treba skrenuti lijevo jer desno vodi planinarska staza za PD Spilios Agapitos. Na ovom skretanju ulazi se na planinarsku stazu zvanu „Zonaria“, po kojoj se treba savladati visinska razlika od 350 m do prijevoja podno Stefanija, gdje i završava staza Zonaria. Od ovog prijevoja treba slijediti stazu koja vodi po predjelu zvanom Portes, po izohipsi podnožja planine Stefani do PD Giosos Apostolidis. Ovo je kratak opis planinarskog obilaska drugog dana planinarenja.

Treći dan

PD Giosos Apostolidis (2697 m) - Skourta (2476 m) - Kortisia (1120 m) – Završna točka izleta

Ovaj dio silaska obavlja se po opisanoj planinarskoj stazi u usponu, do  PD Giosos Apostolidis, pa ga ne treba ponavljati!

YouTube uradak pogledajte ovdje:

Prikaz staze uspona i silaska na Google karti...