Herceg Novi treba napustiti na kružnom toku u mjestu Meljane i skrenuti na magistralni put za Trebinje. Odličan novi i široki magistralni put vodi  sa kružnog toka uzbrdo, u pravcu Trebinja, na kojem promet nije pretjerano intenzivan. Nakon prijeđena 4 kilometra treba skrenuti desno, na sporedni asfaltni put. Ova dionica, nije duga i nakon prijeđenih par kilometara ponovo se vraća na magistralni put prema Trebinju, ali je slikovita: prolazi uzduž litice brda Šilobod, penje se iznad magistrale, i pruža nezaboravne vidike. Na početku 13 kilometra napušta se magistralni put za Trebinje i skreće se desno, na uži, stariji i ali solidan asfaltirani put, koji se lagano penje prema dosta velikom selu Kruševice.

Ovo selo se nalazi usred lijepe doline koja je prava suprotnost okolnom krševitom području, a iznad nje sa desne strane strši vrh Subra (1679 m). Kod seoskog groblja treba skrenuti desno u centar sela. Tu treba parkirati automobil iako je cesta u nastavku prohodna za terenska vozila. Nakon Kruševica put postaje znatno uži i počinje teži dio uspona uz gorostasnu strmu stranu Osoja, uz koju se put penje u serpentinama, a planinarska staza ih skraćuje sa nekoliko prikrata. Na ovom dijelu uspona, na 2 km prijeđenog puta, treba savladati 300 m visinske razlike. Kada se iziđe na greben, treba zastati i uživati u pogledu.

U nastavku planinarska staza vodi po laganijem usponu, prolazi kroz zaselak Krnji Do, a nakon njega po ravnom putu kroz šumu, dolazi se u selo Vrbanje, odnosno u njegov dio koji se zove Ždrijelo. Tu je križanje na kojem treba skrenuti desno (lijevo se odvaja stari makadamski put za Trebinje), na dobar makadamski put koji za krotko vodi pokraj lokalne gostionice, pansiona i nekoliko vikendica.

Dolina je ovdje pitoma a obrasla je niskim četinarima. Smiraj ovog kraja narušava krševita kapa Lješeve glave koja se diže lijevo, a sprijeda se nadvijaju drugi vrhovi Orjena. Na izlasku iz doline započinje prvi, malo oštriji uspon na Orjen, a planinarska staza vodi po makadamskom putu u serpentinama koje se krate s prikratama, sve do mjesta koje se zove Slom. Nakon ovog mjesta uspon postaje oštriji i zahtjevniji a planinarska staza vodi po makadamskom putu koji se u dosta gustim serpentinama uzdiže uz ogromnu strmu opožarenu padinu ispod vrha Mali Kabao.

Ova staza je vjerojatno najstarija planinarska staza u Crnoj Gori. Trasirao ju je krajem devetnaestog stoljeća Austrougarski general Varešanin, kako bi princu Rudolfu omogućio ugodniji izlazak na vrh. Na trećini uspona na Zubački kabao, kraj same staze stoji klesani natpis posvećen uspomeni na njene graditelje. Odmah nakon prolaska spomenutog spomen obilježja, stiže se u dio koji se zove Begova Muljika. Tu započinje dosta oštar uspon koji vodi ispod vrha Orjena (Zubački kabao, 1894 m) i konačno se stiže na prijevoj Sedlo (1596 m), na kojem se nalazi planinarski dom i jezerce. Ovo jezerce je veličine lokve koja je pravo čudo na bezvodnom Orjenu.

Završni dosta oštar uspon na vrh Zubački Kabao sa Sedla (Orjen sedlo), od planinarskog doma, vodi po dobro markiranoj planinarskoj stazi koja se provlači po kamenjaru koji je obrastao u nisko raslinje i borovu šumu. Na ovom dijelu se na dužini staze od 2 km savladava visinska razlika od 365 m, što najbolje ilustrira težinu ovog dijela uspona. Sam vrh je označen trigonometrijskim stupom na kojem je istaknuto njegovo  ime i nadmorska visina.