Polazna točka ovoga planinarskog izleta je Grad Livno. Vozilo se može parkirati na Trgu domovinskog rata, odakle je urađen ovaj trag.

Od parkirališta planinarska staza vodi cestom prema izvoru rijeke Bistrice, Dumanu. Nakon stotinjak metara dolazi se do križanja tri ceste na kojem treba odabrati smjer skroz desno i nastaviti do staroga mosta, gdje završava cesta. Na rasvjetnim stupovima su uočljive planinarske markacije. Na kraju ceste treba skrenuti oštro lijevo. Na rasvjetnom stupu je naznačen smjer Cincar i planinarski dom Kruzi. Polako se dobiva na visini te se otvara panoramski pogled na Grad Livno. Staza je građena kojom se izlazilo na livanjske srednjovjekovne kule, i jako je ugodna za hodanje. Nakon nekog vremena ulazi se u borovu šumu, i gubi se pogled na Livno. Dolazi se do izvora vode takozvane „Šumareve kućice“.

U nastavku uspona planinarska staza vodi kroz šumu. Markacije su jasno uočljive te nema nikakvih nejasnoća oko orijentacije. Otprilike nakon sat vremena hoda izlazi se na makadamsku cestu kojom se nastavlja dalje, preko nekoliko stočarskih nastambi kroz koje se prolazi. Treba obratiti pažnju na pse koji čuvaju stoku. Prolaskom spomenutih stočarskih nastambi, polako se otvara pogled na vrhove Cincara.

Prolaskom zadnje košare dolazi se do drvenih skulptura sa natpisom Cincar. Nakon njih, na križanju planinarskih staza, treba skrenuti desno i nastaviti dalje zemljanim putem. U daljini, otvara se vidik na  planinarski dom Kruzi do kojega vodi markacija. Ovdje treba nastaviti najoptimalnijom varijantom preko visoravni Kruzi. Staza je položena skoro ravna. Na idućem križanju planinarskih staza treba skrenuti lijevo. Kao orijentacija može poslužiti građeno betonsko pojilišze za stoku pored kojega treba proći.

Vrh Cincara je vidljiv cijelo vrijeme te se polako približava lokalitetu Begovača koji je u samom podnožju Cincara. Visoravan Kruzi je poznata po mnogobrojnim poludivljim konjima kojih sada ima preko 600. Na fotografijama sa ovog planinarskog izleta, mogu se vidjeti, pošto smo imali sreće prilikom planinarenja da budu na  planinarskoj stazi. Dolazi se do lokaliteta Begovača gdje se nalaze velike napuštene i zarušene staje. One su iz doba Austro Ugarske gdje se čak i sir proizvodio. Na jednoj takvoj košari je naznačeno vrijeme do vrha Cincara 1,15 sati, a desno za par minuta hoda je oznaka voda. Riječ je o povremenom izvoru vode. Za ovog planinarskog izleta, na izvoru bilo veliko stado konja, tako da nismo svratili do njega.

Dio puta od izlaska na makadam do Begovače nije markiran, al pošto se hoda putom ne bi trebalo biti nejasnoća oko orijentacije.  Od Begovače staza postaje dosta strmija te u kratkom vremenu je potrebno popeti oko 600 visinskih metara. Dio puta od Begovače do vrha Cincar je markiran.

Sa vrha se otvaraju odlični vidici u svim smjerovima posebno na okolne obližnje vrhove Kujaču, Osječenicu, Malovan, Goliju.