Iz Ljubljane treba voziti autocestom prema u pravcu Kranja i Jesenica do izlaza s nje na čvoru za Tržič. Vožnju treba dalje nastaviti lokalnom cestom do graničnog prijelaza Ljubelj i parkirališta ispod skijaškog centra Zelenica.

Pješačka staza počinje od parkirališta ispod skijaškog centra Zelenica. Na samom početku staze postavljen je putokaz koji jasno usmjerava za dom Zelenicu, Vrtaču i Stol. Staza u prvom dijelu nakratko vodi šumskom cestom, zatim nastavlja kroz šumu, te ponovo izlazi na šumsku cestu i široku padinu skijališta i žičare Zelenica. Nastavlja se dalje ležernom šetnjom blagim usponom s lijeve strane skijališta, te uskoro dolazi do kolibe Vrtača (1150 m). Od kolibe je otvoren prekrasan pogled na Košutnicu, na stijene Begunjščice s lijeve strane, te na greben Ljubeljščice s desne strane. Od kolibe Vrtača staza s travnate padine nastavlja vijugajući kroz nisku klekovinu, te presijeca šumsku opskrbnu cestu i ponovo ulazi na planinarsku stazu s nešto oštrijim usponom do gornje postaje žičare Zelenica (1544 m). Nešto malo niže, na rubu planinske livade smjestio se planinarski dom Zelenice (1536 m).

Koliba se nalazi na maloj gorskoj zaravni  Zeleniškega sedla između sjevernih i južnih zidina Begunjščice, podno padine graničnog vrha Na Možeh koji razdvaja Sloveniju od Austrije. Zelenica je poznato zimsko sportsko središte. Dom Zelenice je savršena baza za  duže planinarske ture Karavanki. Domom upravlja PD Tržič. Tijekom ljetne sezone je otvoren kontinuirano, izvan sezone od petka popodne do nedjelje navečer i sve blagdane.  Po prethodnom dogovoru za grupe dom je otvoren tijekom tjedna. Pogled od doma je ograničen zbog obližnjih vrhova i grebena. Pogled na okolinu je ljepši od obližnje gornje postaje žičare, od kuda se otvara pogled na ravnicu između grebena Ljubeljščice na sjeveru i zidovima Begunjščice na južnoj strani platoa.

Pješačka staza započinje s desne strane doma Zelenica pedesetak metara iznad je raskrižje putova: lijevo se odvaja put za Begunjščicu, desno za Vrtaču i Stol - naš pravac kretanja. Tu pješačka staza skreće desno i  presijeca blagu padinu dječjeg skijališta i nastavlja kroz šumu i preko livada s kojih se lijepo otvara pogled na greben Begunjščice. Potom staza u blagom nagibu preči po siparu i oblucima -  izohipsom grebena Suho ruševje-(Rušje) i Vrtače, te dovodi do „Vrtača križanja“: lijevo za Stol, ravno ili polu desno za Vrtaču. Od ovog križanje 400 m dalje nalazi se još jedan odvojak staze – lijevo za dom pri izvoru Završnice. Od tu staza se strmo uspinje vijugajući po širokim travnjacima i siparu do prijevoja i križanja „Čez Vrtačo“. Lijevo se odvaja nemarkirani put istog naziva kao i raskrižje „Čez Vrtačo“ i dalje se spaja na markiranu stazu za Stol na grebenu Orlice.

Tu započinje posljednji dio uspona prema vrhu, koji je ujedno i najteži. Staza uspona kreće jako oštro uzbrdo južnim grebenom Vrtače do glavnog grebena Karavanki. S grebena se otvara široki vidik prema sjeveru na vrhove Austrije. Potom  staza nastavlja blažim usponom još 25 minuta do vrha Vrtače (2180 m).

Vrtača sa svojom visinom od 2180 m, nalazi se istočno od Stola. Taj vrh je nezaobilazan cilj svakog planinara – istinskog  zaljubljenika u planine koji pohode Karavanke. S vrha na kojem stoji veliki cepin otvara se prekrasan pogled na Julijske Alpe, Karavanke, na Kamniško-Savinjske Alpe i dio Gorenjske.

Sa ovog vrha slijedi spust istim putom do raskrižja, gdje se staza desno odvaja za planinarski dom pri izvoru Završnice, lijevo za dom Zelenice. Spušta se strmom travnatom stazom koja vodi kroz klekovinu i nakon 12 minuta dolazi se do križanja. Tu se pružaju dvije mogućnosti uspona na Stol: Stol spodnja pot i Stol zgornja pot – (donji i gornji put). U ovom planinarskom izletu je odabran uspon gornjim putom.

Kada staza uspona dođe na raskrižje putova, na njemu treba slijediti smjer za Stol. Planinarska staza u prvom dijelu vodi gotovo polegnuto podnožjem grebena Vrtače, sve do kamina-(žlijeba), gdje se strmo spušta po siparu i rahlom – krušljivom kamenju, gdje je potrebno malo više pažnje i koncentracije. Zatim staza nastavlja umjerenim usponom kroz dolinu V. Kožnah, i dovodi do raskrižja planinarskih putova na kojem treba nastaviti ravno za Stol. U nastavku planinarska staza prolazi po velikim razlomljenim kamenim grotama i nakon 25 minuta stiže do smjerokaza ispisanog na kamenu, gdje se desno odvaja put za Austriju -  Klagenfurte hutte.

Od ovog križanja težak je  i pomalo dosadan uspon po siparu – melišču između Srednje peči (1920 m) s lijeve strane i grebena Orlice do sedla „Med Stoli“. Na tom sedlu - desno se odvaja staza za vrh Stola (10 min.).

Za lijepog dana i dobre vidljivosti, s vrha Stola pruža se prekrasan pogled prema istoku na greben Karavanki  i na vrhove: Vrtaču, Begunjščicu i Košutu, prema jugoistoku na Kamničke Alpe i Gorenjsko, južno se vidi Radovljica i Bledsko jezero, prema jugozapadu na Julijske Alpe s najvišim vrhom Triglavom. Prema sjeveru pruža se širok pogled na strme Karavanke i bazen Klagenfurta.

S vrha Stola slijedi povratak do Prešerenove koče koja se smjestila nekoliko metara ispod samog vrha Malog Stola (2198 m) izuzetnog pogleda. S ovog vrha ili od doma otvora se  prekrasan vidik na područje Gorenjske, Julijske Alpe s Triglavom, te na  zapadni i središnji greben Karavanki.

Prešerenova koča posjeduje 2 restorana ukupnog kapaciteta 80 mjesta. Zajednički smještaj s 12 mjesta,  8 soba s ukupno 32 mjesta, te izdvojeno od doma WC i praonica s hladnom vodom.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.