Početna točka uspona je na autobusnoj stanici u Lukovu Šugarju. S autobusne stanice treba se vratiti 370 m u smjeru Starigrada. Nakon prolaska prekrižene table za oznaku mjesta, prvi betonski stup s lijeve strane ceste nosi smjerokaz i neposredno ispred njega treba skrenuti lijevo s magistrale i početi se penjati.

Staza najprije vodi kroz makiju i kamenjar, u smjeru sjevera nekoliko stotina metara, zatim skreće desno, ide ispod ograde velikog vojnog kompleksa dok ne dođe do njenog istočnog kraja. Tu skreće lijevo i dalje nastavlja uz ogradu do njenog kraja gdje skreće poludesno i nakon 300-tinjak metara izlazi na Turističku stazu koju je projektirao Ante Premužić, a grđena je 1936-1937 godine.

Staza je samo djelomično izgrađena i nije dovršena kako je bilo predviđeno projektom. Gornja točka do koje je izgrađena staza je na koti 766 m nadmorske visine, na križanju planinarskih puteva na kojem treba skrenuti desno prema Bukovoj dragi i dalje Šugarskoj dulibi, a posve uništena Turistička staza zavija ulijevo i kroz gustu šikaru izlazi na VPP iznad stanova Pod Peći. Udaljenost ovog križanja od skretanja na magistrali je 5,3 km.

Turistička staza nije dobro održavana, mjestimično je zarušena i zarasla u makiju. Ipak, ona je dosta konforna i po njoj su okolni vrhovi puno dostupniji i bliži.

S ovog dijela uspona stalno su prisutni prekrasni vidici prema srednjodalmatinskim otocima a osobito je upečatljiv onaj prema otoku Pagu. Nakon križanja, uspon vodi kroz bukovu šumu do prijevoja Jasenovac na 1060 m nadmorske visine, kraj kamene glave Velikog Jasenovca ili kuka od Jasenovca.

U nastavku staza dalje vodi kroz Bukovu dragu u kojoj markaciju treba potražiti na lijevom rubu livade. Nakon pronalaska markacije slijedi uspon na travnato Ripište, gdje se otvara vidik na Krug, Šiljevaču i Veliki Stolac. Tu je i križanje planinarskih puteva, na kojem treba skrenuti desno te se nakon prijeđenih 0,75 km, stiže do PS u Šugarskoj Dulibi.

Obnovljeno PS Šugarska Duliba

"Planinarsko sklonište Šugarska duliba je lijepo uređeno, jednostavno planinarsko sklonište. Sklonište je temeljito obnovljeno 2017. godine. Prema originalnoj zamisli arhitekta Ivana Juretića dvije velike staklene stijene posjetiteljima u skloništu pružaju neposredan doživljaj boravka u prirodi. U blizini skloništa, uz ruševine lugarnice, ostala je sačuvana cisterna s pitkom vodom. U šumi lijevo pokraj puta, 70 m prije cisterne, nalazi se golem ponor kojemu se ne vidi dno. Šugarska duliba zahvalno je ishodište za uspone na razgledni vrh Veliki Stolac i druge vrhove u okolici." (Izvor: HPS)

U nastavku slijedi oštriji uspon po djelomično travnatom terenu do vrha Veliki Stolac.

Ante Špaleta ∙ 25. Listopad 2021

Prošao stazu 24.10.21., opuštenim tempom do Šugarske Dulibe nam je trebalo 4 h, kako i piše na tabelama. Do vrha još skoro pola sata. 3,5 h nam je trebalo u povratku.