Autocestu A1 treba napustiti na čvoru Maslenica. Nakon prolaska naplatnih kućica treba krenuti u smjeru Starigrada-Paklenice. Kada se prođe mjesto Rovanjska, na prvom veliko zavoju prije Modrića (u dubokoj uvali) je raskrižje gdje treba skrenuti desno na uski asfaltirani put koji se u serpentinama penje iznad sela Modrić (pratiti znak Sv. Ivan).

U nastavku treba slijediti spomenuti asfaltirani put do kraja a nakon toga vožnju nastaviti makadamskim putom dok se ne dođe na plato na kojem je prvo raskrižje na kojem treba skrenuti lijevo. Stotinjak metara dalje je drugo raskrižje na kojem ponovo treba skrenuti lijevo. To je nova makadamska cesta za Libinje. Tom cestom treba voziti ravno do prijevoja na Libinjskoj kosi (908 m) na kojem je raskrižje makadamskih putova na kojem smjer lijevo vodi za Malo Libinje, a desno za Tulove grede. Na ovom raskrižju treba skrenuti lijevo za Malo Libinje.

Uspon u početku vodi građenom planinarskom stazom koja vijuga oko vrtača, zatim prolazi pored Ivanjske Lokve, sve dok ne stigne do kapelice Svetog Ivana u Ličkim Docima. Tu je križanje planinarskih putova na kojem treba skrenuti desno jer smjer lijevo vodi prema Vlaškom Gradu.

Nakon prolaska Ličkih dolaca započinje oštriji uspon po južnoj padini Debelog brda, do izlaska na visoravan Dušice. Izlaskom na spomenutu visoravan, planinarska staza nastavlja po polegnutijem dijelu uspona i samao malo meandrira gore-dolje dok ne stigne do planinarskog skloništa Dušice s kojim upravlja i održava ga PD „Belvedere“ iz Biograda na moru.

Planinarsko sklonište Dušice nalazi se na slikovitom području nekadašnjih pašnjaka Dušice pod Svetim Brdom. Ulazna prostorija je mala blagovaonica. U skloništu ima mjesta za noćenje 12 planinara. Dvadesetak metara od skloništa je spremište za drva i pomoćni materijal. Sklonište nema vode, ali su u blizini dva izvora koji ne presušuju. Jedan se izvor vode nalazi na deset minuta hoda od skloništa, u pravcu stanova na Dušicama (s lijeve strane), a natkriven je valovitim pločama. Drugi izvor nalazi se odmah ispod stanova, uz stazu prema Svetom Roku.

U nastavku planinarska staza najprije vodi preko visoravni, zatim skreće u bukovu šumu i tu počinje vrlo oštar uspon na vrh, koji najprije vodi kroz bukovu šumu, nakon nje kroz klekovinu do izlaska na kamenito-travnatu golet. Izlaskom na spomenutu golet započinje jako oštar uspon uzbrdo do izlaska na greben po kojem se stiže do samog vrha.

Na ovoj dionici, 100-tinjak metara prije izlaska na greben, nalazi se provalija (jama) s lijeve strane staze. Treba pripaziti na nju ako se uspon izvodi u zimi pod snijegom a ista nije vidljiva niti je označena.

Sveto brdo (1751 m) je najmarkantniji vrh Velebita i posljednji visoki vrh u nizu vrhova nad Paklenicom. Po visini je drugi velebitski vrh - samo 6 metara je niži od Vaganskog vrha. Na samome vrhu stoji velik metalni križ i ploča na kojoj je ispisano deset Božjih zapovijedi. Zahvaljujući svojem istaknutom položaju, Sveto brdo omogućava nesmetan vidik i na ličku i na primorsku stranu. Pogled sa vrha Svetog Brda je najljepši u Hrvatskoj.

Spust sa Svetog brda najprije ide oštro niz strminu, po tratini i zatravljenom kamenjaru, do manje zaravni koja se nalazi na vrhu kuloara između Svetog brda i Babina vrha. Nakon toga slijedi spust po serpentinama niz kuloar do izlaska na sjevernu padinu Sijaseta, po kojoj se spust nastavlja po položenijoj planinarskoj stazi do križanja planinarskih putova, na kojem se skreće lijevo i napušta se grebenska staza.

Nakon skretanja slijedi oštriji spust po jugozapadnoj padini Sijaseta do zaravni koja se nalazi iznad planinarskog skloništa Vlaški grad.

Planinarsko sklonište Vlaški grad nalazi se na 1280 m nadmorske visine. Udaljeno je od planinarskog doma u Paklenici oko 4 sata i oko 1 sat od planinarskog skloništa na Ivinim vodicama. Za noćenje može primiti 8 – 10 osoba. Pogodno je za šetnje prema Svetom brdu, Vlaškom gradu ili Velikom i Malom Libinju. U blizini je izvor koje može presušiti krajem srpnja, a voda se pojavljuje tek nakon obilnijih kiša.

Zbog rekonstrukcije privremeno je zatvoreno planinarsko sklonište "Vlaški grad"!

Sklonište će biti izvan funkcije do završetka obnove, a korištenje skloništa se preporuča samo u slučaju krajnje nužde. Završetak obnove se očekuje potkraj 2018. godine.

Nakon spomenutog križanja planinarskih putova koje se nalazi iznad spomenutog planinarskog skloništa, spust treba nastaviti kroz klanac između Debelog brda s jedne i Velikog i Malog Štirovca s druge strane sve do visoravni Malo Libinje. Na ovom se dijelu spusta prolazi pored izvora vode koji nikad ne presušuje. Kada se dođe do zarušene crkvice posvećene svetom Ivanu, zatvara se kružna tura i treba se vratiti po stazi uspona do automobila parkiranih na Malom Libinju ili na Libinjskoj kosi. Na spomenutim lokacijama je kraj ovog lijepog planinarskog izleta.

Povratak automobilom ne mora ići preko Modrića nego se može nastaviti s Libinjske kose  makadamskom cestom po kojoj se dođe do Tulovih greda od kojih se može nastaviti makadamskom cestom prema Obrovcu ili preko prijevoja Mali Alan prema Svetom Roku. Ovaj dio Velebitske visoravni je veličanstven i nezaboravan. U ovom planinarskom izletu je napravljeno upravo to, nastavilo se preko spomenute visoravni do Tulovih greda a nakon njih prko Malog Alana do Svetog Roka. Veličanstveno, lijepo i nezaboravno....

Nenad Šarlija ∙ 30. Svibanj 2023

Staza je super!

Samo info za dolazak automobilom do polazne točke. Od Modriča ima 10km+ makadama, većinom je ok, na nekoliko mjesta ima nakupina šljunka.

Cesta do Tulovih greda koja se spominje trenutno nije pogodna za cestovne automobile.