Autocestu A1 treba napustiti na čvoru Maslenica. Nakon prolaska naplatnih kućica treba krenuti u smjeru Starigrada-Paklenice. Kada se prođe mjesto Rovanjska, na prvom veliko zavoju prije Modrića (u dubokoj uvali) je raskrižje gdje treba skrenuti desno na uski asfaltirani put koji se u serpentinama penje iznad sela Modrić (pratiti znak Sv. Ivan).

U nastavku treba slijediti spomenuti asfaltirani put do kraja a nakon toga vožnju nastaviti makadamskim putom dok se ne dođe na plato na kojem je prvo raskrižje na kojem treba skrenuti lijevo. Stotinjak metara dalje je drugo raskrižje na kojem ponovo treba skrenuti lijevo. To je nova makadamska cesta za Libinje. Tom cestom treba voziti ravno do prijevoja na Libinjskoj kosi (908 m) na kojem je raskrižje makadamskih putova na kojem smjer lijevo vodi za Malo Libinje, a desno za Tulove grede. Na ovom raskrižju treba skrenuti lijevo za Malo libinje. Zbog jako loše makadamske ceste koja vodi do njega, na ovom mjestu treba parkirati osobne automobile a nastaviti vožnju samo sa terenskim vozililima. Udaljenost od prijevoja na Libinjskoj kosi do početne točke na Malom Libinju je 1,5 km i za toliko se skrati uspon sa terenskim vozilom.

Sa prijevoja na Libinjskoj kosi treba krenuti po makadamskom putu i spustiti se na do Malog libinja na kojem prestaje spomenuti makadamski put i dolazi se do križanja sa planinarskom stazom koja dolazi iz Modrića. Na ovom mjestu se može parkirati terensko vozilo ili se do njega mora doći pješačeći.

Uspon u početku vodi građenom planinarskom stazom koja vijuga oko vrtača, zatim prolazi pored Ivanjske Lokve, sve dok ne stigne do kapelice Svetog Ivana u Ličkim Docima. Tu je križanje planinarskih putova na kojem treba skrenuti lijevo jer smjerdesno vodi prema Dušicama.

Kada se prođe kapelica planinarska staza skreće polulijevo po pašnjaku 600 m, a nakon toga vodi ukoso uzbrdo po otvorenom kamenjaru do planinarskog skloništa „Vlaški Grad“. Na ovom dijelu uspona je i izvor pitke vode.

Planinarsko sklonište Vlaški grad nalazi se na 1280 m nadmorske visine. Udaljeno je od planinarskog doma u Paklenici oko 4 sata i oko 1 sat od planinarskog skloništa na Ivinim vodicama. Za noćenje može primiti 8 – 10 osoba. Pogodno je za šetnje prema Svetom brdu, Vlaškom gradu ili Velikom i Malom Libinju. U blizini je izvor koje može presušiti krajem srpnja, a voda se pojavljuje tek nakon obilnijih kiša.

Staza uspona od PS Valški Grad najprije vodi preko travnatog prijevoja, zatim desno uzbrdo kroz klekovinu i na kraju oštro uzbrdo po siparu i otvorenom kamenjaru do vrha Vlaški grad.

Vlaški grad (1383 m) je istaknut stjenovit vrh iznad Male Paklenice i jedan od najslikovitijih vidikovaca na području cijelog NP-a Paklenica. Sa svih strana je vrlo strm, a prepoznatljiv je po kamenitom vršnom dijelu koji strši iznad šume. U šumarku nadomak sedla pod vrhom nalazi se planinarsko sklonište Vlaški grad koje su podigli članovi HPD a Paklenica. To je pogodno uporište za uspone na Sveto brdo. S vrha se posebno lijepo vide Sveto brdo i klanac Male Paklenice.

Vrh je označen gomilom kamenja. Na vrhu se nalazi oznaka kontrolne točke i žig ugrađen u kamen.

Jure Ćurković ∙ 14. Studeni 2020

Na dan 15. studeni 2020. makadamska cesta je prohodna do Malog Libinja za sve vrste automobila!

Tin Bosek ∙ 29. Prosinac 2021

Cesta je još uvijek ok za osobne automobile, ne baš preniske doduše, ali ok :) Staza je jako dobro markirana. I prekrasna :)

Niko Vrdoljak ∙ 14. Veljača 2022

Slažem se, cesta nije nimalo udobna za gradske aute, a s vremenom će sigurno pucati još više. Sama staza je odlična.