Pristup do Masne Luke je jednostavan. Od Motela Hajdučke Vrleti treba skrenuti desno na lokalnu asfaltnu cestu R419 i voziti u pravcu Blidinjskog jezera 2 km do smjerokaza i odvojka za Masnu Luku. Nastaviti dalje lokalnom cestom 3 km do Masne Luke – početne točke uspona na vrh  Pločno.

Planinska idila Masne Luke, jezera Blidinje i Dugog polja, okruženih dvijetisućnjacima, Pločno, Veliki Vilinac i Veliki Vran, koji su markantni vrhovi Hercegovačke ljepotice Čvrsnice i gorostasnog Vrana, razlozi su okupljanja sve većeg broja planinara i ljubitelja prirode u Masnoj Luci.

Pored stare staze Masna Luka-Borićevac-Pločno, članovi HPD Pločno Posušje, u sklopu uređenja staza od njihovog planinarskog doma u Masnoj luci, probili su nove planinarske staze na Veliki Vilinac i Pločno kroz Papuč Dragu.

Planinarska staza Masna Luka-Veliki Vilinac je i dio Via Dinarikinog puta preko Čvrsnice, iako, zbog spora sa svećenikom crkve „Svetog Ilije proroka“ ulaz u markiranu planinarsku stazu nije označen.

S parkirališta crkve treba ući u ograđeni crkveni prostor. Kada se dođe do glavnih ulaznih vrata u crkvu, na suprotnoj strani travnjaka se nalaze stepenice. Treba se spustiti niz te stepenice i nastaviti po ugaženoj stazi do kaptiranog izvora vode, koji se nalazi na području Bare. Od kaptiranog izvora vode vodi ugažena pješačka staza do ulaska u visoku mješovitu šumu i tu se dolazi do prvih makracija.

U nastavku uapona planinarska staza vodi malo položenije po travnatim proplancima i šumskim prosikama, do skretanja oštro udesno. Nakon skretanja slijedi jako oštar uspon uzbrdo, koji ne popušta sve do dolaska na račvanje planinarske staze na području Pršulje. Na ovom račvanju smjer lijevo vodi na Veliki Vilinac a smjer desno na vrh Pločno.

U nastavku uspona, planinarska staza prolazi preko niza travnatih proplanaka, ugodna je za hodanje i umjereno i neopterećujuće se polako uzdiže. Kada se dođe do zapanog prilaza južnoj padini Orlovače, planinarska staza vodi dosta oštro uz spomenutu padinu i obilazi ogromnu vrtaču Lokve. Na ovom dijelu uspona koji gotovo u cijelosti vodi kroz peosječebu klekovinu, otvaraju se jako lijepi vidici na spomenutu veliku vrtaču kao i na čvrsničku visoravan u smjeru vrha Pločno.

Nakon prolaska ovog južnog obronka Orlovače, planinarska staza nastavlja dalje po nizu jako lijepih travnatih proplanaka, koji ostavljaju prostor za meditaciju i uživanje u planinarenju. Ovakva situacija na usponu je sve do križanja na sedlu između Velikog i Malog Vilinca.

Na ovom križanju je polomljen smjerokaz, a na njemu treba skrenuti desno i u dosta oštrom usponu, po zapadnom grebenu Velikog Vilinca, najprije kroz klekovinu a zatim po krškoj goleti, stiže se do samog vrha.