Sa magistralne ceste M20 treba skrenuti na regionalnu cestu R434 koja vodi prema Čemernom. Spomenuto raskrižje se nalazi 12 kilometara od Gackog prema Foči spomenute magistralne ceste. Nakon skretanja prema Čemernom potrebno je voziti 4,9 kilometara do Čemernog i raskrsnice kod česme koja se nalazi na putu. Na raskrsnici je jasno označen put prema Papinom dolu i ne može se pogriješiti.

Od spomenute raskrsnice do planinarskog doma u Papinom dolu potrebno je voziti još 7,9 kilometara. Put je djelom asfaltiran i prohodan je za mala vozila uz malo opreza jer na par mjesta treba pripaziti jer je voda uništi makadamski put. Cjelim putom do doma raskrižja su jasno označena, te uz put su uočljive i planinarske markacije. Kod planinarskog doma ima dovoljno mjesta za parkiranje. S PD Volujak u Papinom dolu gospodari PD Volujak iz Gackog. PD ima kapacitet od 30 ležaja u objektu i dva bungalova pored doma sa 8 ležaja. Kontakt: Tel.: +387 65 213 921.

Planinarska staza kreće od doma, s naznakom da se terenskim vozilom put još može skratiti za otprilike 2 kilometra do lokaliteta Majdan kako je i napravljeno prilikom ovoga izleta. Od planinarskog doma staza ide makadamom, te se odmah otvara predivan pogled na impozantnu stijenu Kuk. Dolazimo do križanja gdje markacija desno vodi prema Kuku i Lebršniku, dok mi nastavljamo lijevo putem prema Bioču i Volujku. Prolazimo ispod Kuka te nam dolazi drugo križanje na kojem idemo desno prema Bioču na markaciji označeno vrijeme do vrha 4,50 sati dok put lijevo vodi na Volujak. Prolazimo grebenom Majdan gdje se još osjeti život pošto na ovomu platou još ima aktivnih katuna sa stadima ovaca. Prolazimo kroz katune i Vraćan poljanu gdje uz javljanje domaćinima prolazimo i kroz brojne pse koji laju na neznane planinare.

Nakon katuna kreće malo oštriji uspon do prijevoja Krvavac nakon kojega izlazimo na poljane koje se zovu Ljubota. Nakon prolaska Ljubota dolazi nam križanje gdje desno markacija vodi prema Stabanjskim jezerima, dok put lijevo vodi prema vrhu Veliki Vitao. Nakon kraćeg uspona dolazimo do vidikovca gdje se vidi dio Velikog Stabanjskog jezera.

Od vidikovca put nakratko ulazi u bukovu šumu, te otprilike nakon 15 tak minuta po prvi put nam se ukazuje impozantni vrh Veliki Vitao. Prolazimo uskim travnatim površinama između Volujaka i Bioča koje se nazivaju Smrekavac sa dosta bora krivulja kroz koji je prosječena staza.

Na ovim predjelima su uočljivi stari napušteni katuni kao svjedoci da su nekada ovdje obitavala brojna stada ovaca i krava. Na kraju dosta ravne doline u kojoj lagano dobivamo na visini staza kreće malo jače uzbrdo, te nam dolazi slijedeća raskrsnica na kojoj trebamo skrenuti desno prema Velikom Vitau, dok put ravno vodi na Trzivku. U nastavku je staza potpuno drugačija, vodi kroz kamenjar i sipare, te je dosta strmija u odnosu do ovoga križanja gdje je bilo dosta travnato i ugodno za hodanje. Put izlazi na sedlo između vrha Veliki Vitao i Biočkih greda.

Do vrha nam još ostaje otprilike pola sata jednoličnom travnatom strminom. Na vrhu nas čeka nagrada za ovaj predivni uspon, posebno su impozantni okolni vrhovi, Preslik, Bubreg, Vrste, Maglić, Trzivka i Volujak, a isto tako pogled je otvoren i na ostale planine, Durmitor, Zelengora, Ljubišnja, Prenj i t. d.