Put do PD Kruzi iz Livna je u solidnom stanju, prohodan je i za osobne automobile. Na nekoliko mjesta ima malo oštećenja, koje je napravila voda, te treba više pripaziti. Početna točka uspona je Parkiralište  kod planinarskog doma Kruzi  na 1265 m nadmorske visine. Sa PD Kruzi gospodari Planinarsko društvo Cincar iz Livna.

PD Kruzi radi po najavi te sve potrebne informacije mogu se dobiti na njihovoj facebook stranici:  https://www.facebook.com/pdcincar.livno

Od doma je uočljiv ulaz u stazu koja je dobro ugažena i markirana . U prvom dijelu ovoga izleta staza vodi po položenom travnatom terenu kroz brojne napuštene pastirske košare koje svjedoče o nekadašnjem načinu stočarskoga života u ovim krajevima. Visoravan Kruzi je poznata po mnogobrojnim poludivljim konjima kojih sada ima preko 600. Na fotografijama ih možete vidjeti pošto smo imali sreće prilikom planinarenja da budu na  planinarskoj stazi. Poslije 10 minuta hoda dolazi se do križanja staza na kojem lijevo vodi staza preko Jarma do Cincara, a smjer ravno koji je odabran u ovom planinarskom izletu, vodi preko Begovače na Cincar.

Nakon 40-tak minuta hoda dolazi se do lokaliteta Begovača gdje se nalaze velike napuštene i zarušene staje. One su iz doba Austro Ugarske gdje se čak i sir proizvodio. Na jednoj takvoj košari je naznačeno vrijeme do vrha Cincara 1 sat i 15 min, a desno za par minuta je oznaka voda. Riječ je o povremenom izvoru vode. Za izvođenja ovog izleta na izvoru je bilo veliko stado konja, tako da nismo svratili do njega. Od Begovače staza postaje dosta strmija te u kratkom usponu je potrebno popeti oko 600 visinskih metara.

Sa vrha se otvaraju odlični vidici u svim smjerovima posebno na okolne obližnje vrhove Kujaču, Osječenicu, Malovan, Goliju. Sa vrha se nastavlja spust preko Malog Cincara grebenom koji je možda najljepši dio ovoga izleta. Markacije su dosta izbljedile, dok su planinari podignuli poneki ćulak od kamenja. Posebno dominira pogled na Glamočko polje. Staza je prilično jednostavna za praćenje jer prati greben sve do izlaska na travnati put i zemunice iz proteklog rata. Prilikom dolaska na travnati put isti je potrebno pratiti lijevo nizbrdo do silaska na makadamski put na kojem ponovo treba skrenuti lijevo i nastaviti po njemu slijedeća 2 km.

Ovaj dio planinarske staze  je dobro markiran te ne bi trebalo biti nejasnoća prilikom orijentacije. Nakon stotinjak metara staza skreće desno sa puta te uskoro dolazi do prvoga križanja na mojem skreće desno  i za 10-tak minuta se vraća na početnu točku planinarskog izleta, do PD Kruzi.

Pridonijeli: Marino Vidović i Nikola Tomić.