Autocestu Ljubljana – Jesenice treba napustiti na izlazu za Tržič. Nakon toga treba slijediti cestu E652 do Bistrice pri Tržiču u kojoj treba skrenuti desno  (prije benzinske postaje Petrol). Cesta prolazi kroz naselje Tržič, izlaskom iz naselja dolazi se do raskrižja cestovnih pravaca. Tu treba skrenuti desno prema putokazu za Lom pod Storžičem i nastaviti vožnju oko 2,5 km kada se dolazi do još jednog raskrižja na kojem treba skrenuti desno u pravcu Grahovše i voziti do nje. Na kraju Grahovše u zaselaku Slaparska Vas prestaje asfaltni put. Vožnja se nastavlja po makadamskom putu na kojem treba pratiti putokaze za dom pod Storžičem i nakon prijeđenih 3,9 km stiže se do planinarskog doma pod Storžičem, koji je početna točka ovog planinarskog izleta.

Ovaj planinarski izlet je u naravi kružna tura koja započinje i završava kod Planinarskog doma pod Storžičem, a vodi kroz Žrelo preko zapadnog grebena na vrh Storžiča, nakon kojeg slijedi spust niz Škarjev. Uspon na Storžič sa sjeverne strane najkraći je put kroz Žrelo, ali i najzahtjevniji. U kontinuitetu to je strma staza, na mnogim zahtjevnijim mjestima osigurana čeličnom sajlom i klinovima. Dakle, može se najbolje opisati kao jednostavna  ferrata za koju nije potrebna oprema (ferrata set). Preporučuje se kaciga.

Od planinarskog doma treba ići u pravcu planine Jesenje. Nakon stotinjak metara dolazi se do većeg proširenja koje služi kao parkiralište. Tu sa lijeve strane na rubu šume postavljeni su smjerokazi, koji upućuju na smjer ravno za Storžič, Malu poljanu, Tosti vrh i Obiljžje žrtvama gora. Od raskrižja staza vodi širokom vlakom uz rub šume s lijeve strane  livade do kraja planine Jesenje (kod male kolibe). Tu se putovi razdvajaju i na tom mjestu treba skrenuti lijevo za Storžič. Nakon nekoliko minuta hoda dolazi se do još jednog križanja putova na kojem se pružaju dva smjera uspona: lijevo čez Škarjev rob i desno skozi  Žrelo. U ovom planinarskom izletu odabran je smjer kroz Žrelo za uspon i spust preko Škarjeva roba i na taj način se radi kružna tura.

Od ovog raskrižja dobro ugažena i vidljiva staza kroz Žrelo započinje prema jugoistoku blažim usponom kroz šumu a nakon toga nastavlja kroz nisko raslinje, izlazi na sipar, i nakon 15-tak minuta hoda dovodi do ulaska u Žrelo, gdje se jasno vidi velika provalija kuloar.

Od ulaska u Žrelo staza se vrlo  strmo uspinje s desne strane rubom provalije – klanca. Na izloženim dijelovima  staza je osigurana sajlama i klinovima. Pored toga, korijeni stabala bukve isprepleteni po stazi dobro dođu kao pripomoć za pridržavanje i sigurniji uspon. Ruta je dobro osmišljena i bira najpovoljniji prolaz. U gornjem dijelu planinarska staza izlazi iz šume nakratko priječi iznad grape, te se ponovo strmo uspinje po golim stijenama sve do izlaska na glavni greben. U gornjem dijelu za prevladavanje izloženih dijelova staza je također osigurana klinovima i sajlom.

Dolaskom na vršni greben dolazi se na raskrižje „Žrelo“ na kojem treba skrenuti lijevo po grebenu za Storžič. Na samom početku staza vodi kroz nisku klekovinu, zatim nastavlja po vrlo uskom kamenitom grebenu u neprekidnom usponu sve do vrha Storžič. Na spostavljenim mjestima put je osiguran čeličnim sajlama.

Na vrhu je postavljen veliki križ i kamena ploča s ružom smjerokaza – vrhova u krugu 360° stupnjeva, te metalna kutija s upisnom knjigom i žigom.

S ovog vrha slijedi spust po putu zvanom „Škarjev rob“, to je zapravo vezni greben između Storžiča i Karavanki i razdvaja Kokru od Tržiške Bistrice. Sam početak spusta je strm i kamenit i nakon nekoliko minuta dolazi se do žlijeba po kojem je put osiguram čeličnim sajlama i klinovima, zatim nastavlja po siparu iz kojeg se izlazu na blago polegnuti dio grebena, koji dalje vodi kroz klekovinu do raskrižja Škarjev rob i u nastavku sve do PD pod Storžičem.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.