Autocestu Rijeka-Pula, koja vodi kroz tunel Učku, treba napustiti na izlazu za mjesto Veprinac. Nekoliko stotina metara nakon napuštanja autoceste, dolazi se na križanje stare ceste koja je vodila iz Opatije preko Učke za Istru. Ovo križanje je opskrbljeno putokazom i na njemu treba odabrati smjer koji vodi prema parku prirode Učka. Na ovom križanju treba skrenuti lijevo i nastaviti vožnju do centra mjesta Veprinac u kojem treba skrenuti ponovo lijevo. I za ovo skretanje ima putokaz za PP Učka kojeg treba slijediti. Nakon skretanja vožnju treba nastaviti do prijevoja Poklon, na kojem se nalazi info centar PP Učka, restoran i pansion Učka i PD Poklon. Prijevoj Poklon je i lijepi vidikovac na kojem se nalazi i veliko parkiralište na kojem treba parkirati vozilo. Ovo parkiralište je početna točka za planinare koji nastavljaju prema vrhu Vojak ili na drugu stranu prema Ćićariji odnosno vrhu Veliki Planik. U ovom planinarskom izletu odabran je uspon na Veliki Planik.

Od parkirališta treba se vratiti na glavnu cestu, na njoj skrenuti lijevo, proći pored PD „Poklon“ i nastaviti  dalje po njoj (200-tinjak metara) do planinarskih smjerokaza koji se nalaze na skretanju za novu upravnu zgradu PP Učka. Na ovom križanju, prema smjerokazu, treba skrenuti desno na makadamsku cestu i uspon nastaviti po njoj. Na početku makadamske ceste je upozorenje da je zabranjeno kretanje svim drugim vozilima osim onih od Hrvatskih šuma. Ovdje je problem ako se susretnete sa šleperom natovarenim trupcima, morate se vraćati nazad jer je samo na nekoliko mjesta moguće mimoilaženje. Na početku makadamske ceste nema rampe!

Nakon prijeđenih 950 m od parkirališta, dolazi se do križanja dviju makadamskih cesta na kojem se treba, prema smjerokazu, skrenuti lijevo za uspon na veliki Planik. Nakon skretanja na prethodno spomenutom križanju planinarskih staza, uspon se i dalje nastavlja po dobroj makadamskoj cesti. 2,6 km od polazne točke, na spomenutoj makadamskoj cesti, dolazi se do okretišta kamiona. Do ove točke nije moguće mimoilaženje sa vozilima od šumarije ili drugih planinara koji su ignorirali upozorenje na početku. Inače, do ove točke se može bez problema doći sa osobnim automobilom a i nakon nje uspon se nastavlja po jako dobroj makadamskoj cesti.

4,2 km od polazne točke, dolazi se na račvanje makadamskih cesta na kojem treba skrenuti desno, ponovo na dobru makadamsku cestu, za uspon na veliki Planik. Nakon prijeđenih 100-tinjak metara od spomenutog račvanja, dolazi se do skretanja na prikratu dužine oko 300 m, koja nije dobro markirana pa to treba uzeti u obzir.

Ponovnim izlaskom na makadamsku cestu, napušta se šumoviti dio uspona, planinarska staza nastavlja dalje kroz povremenu rijetku šumu pa se otvaraju prekrasni vidici na lijevu stranu prema Čepić polju, Plominu i u pozadini vrhu Vojak. 1,3 km prije vrha dobra makadamska cesta se odvaja lijevo a uspon se nastavlja ravno po Šumarskom putu. 930 m prije samog vrha dolazi se na križanje planinarskih putova na kojem se lijevo odvaja staza za Lupoglav a ravno se nastavlja planinarskom stazom 411 za veliki Planik. Od posljednje spomenutog križanja planinarskih putova započinje malo oštriji ali nezahtjevan uspon i dalje po Šumarskom putu prema vrhu Veliki Planik, do prijevoja između Velikog i Malog Planika. Na ovom prijevoju završava uspon po šumarijskom putu, skreće se lijevo i u malo oštrijem usponu se za 10-tak minuta stiže na Vrh.

Marina Betević-Dadić ∙ 15. Siječanj 2022

Preporučam do tamo rutu PD Poklon - vrh Ošalj - Mali Planik - Veliki Planik, pa nazad direktno do Poklona. Svega 20-30 dodatnih minuta, ništa osobito zahtjevno, a učinit će stazu malo dinamičnijom. Odvajanje na stazu 401 preko dodatnih vrhova jasno je označeno putokazom otprilike sat vremena od polaska od PD Poklon.