Od PD Zelenica treba se spustiti do Ljubelja. U ovom planinarskom izletu odabran je nemarkirani put koji vodi kroz šumu (biciklistička staza) do Ljubelja, dok markirani put vodi podno žičare i skijališta. Cijelo vrijeme staza se umjereno spušta s povremenim lijepim vidicima na: Begunjščicu, greben Košute i njen Veliki vrh te na vrh Košutice koji je odredište ovog planinarskog izleta.

Uspon prema koči na Ljubelju započinje s parkirališta neposredno ispred tunela. Na ulazu na stazu postavljena je tabla s natpisom „Koča na Ljubelju“ 45 minuta. Nakon nekoliko koraka izlazi se na staru makadamsku cestu. Cesta zavojito vijuga uz umjereni uspon, na nekoliko mjesta otvara se lijep pogled na Begunjščicu i greben Košute. Ova se staza zimi pretvara u sanjkalište.

Ljubelj – stari granični prijevoj nalazi se 11 km sjeverno od Tržiča na slovensko – austrijskoj granici. On povezuje gradić Marija Rain (430 m) u Austriji i Tržič  (515 m) u Sloveniji 30 km dugom cestom. Nekad je služio kao najkraći i najlakši prijelaz iz Austrije prema Panonskoj nizini.

Od koče na Ljubelju staza prelazi na austrijsku stranu i nastavlja laganim spustom po makadamskoj cesti u dužini 450 m ili 10 minuta laganog hoda do smjerokaza, gdje staza oštro skreće desno i dalje nastavlja kroz šumu i nakon 20 minuta umjerenog uspona staza izlazi iz šume na manji uzdužni prosjek obrastao visokom travom i cvijećem. Ove strme travnate padine posebno su opasne kada su mokre, stoga, treba biti oprezan i pažljiv. Izlaskom iz strme travnate staze, za savladavanje manje uzvisine, postavljene su čelične ljestve i sajle. Nakon toga staza izlazi na pašnjak Grunt – to je neizraziti travnati vrh preko kojeg staza uspona prolazi. S tog dijela staze otvara se lijep pogled na vrh Košutice i na Begunjščicu.

U nastavku staza vodi po grebenu uz samu granicu ograđenom drvenom ogradom, te dovodi do raskrižja putova: desno se odvaja planinarska staza za pastirsku koču na planini Korošica i za prijevoj Hanževo sedlo a ravno se nastavlja za Košuticu. Nakon ovog za 10-tak minuta se dolazi do još jednog raskrižja: lijevo se odvaja staza Hainschgraben (Hanjžev graben) i Koschutahaus (Koča pod Košuto) i opet treba nastaviti ravno Loibler Baba (Košutica) i Hohturm (Veliki vrh).  Od ovog raskrižja staza započinje oštriji uspon po širokom i razglednom grebenu prolazi kroz nisku klekovinu, zatim ubrzo dolazi do strmog i uskog žlijeba, nakon toga izlazi na široki greben prošaran travom koji vodi sve do samog vrha.

Vrh je označen malom gomilom kamenja, uz koju se nalazi planinarski žig i kutija s upisnom knjigom. S vrha se pružaju lijepi pogledi na Karavanke prema zapadu i istoku, na Julijske Alpe s Triglavom, te na Austriju i njene planinske vrhove.

Spust s vrha ide istim putom po grebenu do raskrižja, gdje se staza odvaja za planinu Korošicu. Od ovog raskrižja do pastirske koče na planini Korošica preostaje 15 minuta, širokom nemarkiranom i dobro ugaženom stočnom stazom.

Pastirska koča na planini Korošica smještena podno vrha Košutice i grebena Košute na nadmorskoj visini 1554 m. Pastirska koča, pored mliječnih proizvoda nudi i drugi asortiman jela i pića po narudžbi. Nakon duže pauze za okrijepu i osvježenje nastavljamo spust do Ljubelja.

Od Pastirske koče vraća se istim putom okvirno 450 m do „Lovačke staze“ koja vodi do Ljubelja. Staza nije markirana, ali je dobro ugažena i vidljiva. Nema odvojaka ni drugih putova, stoga, je laka za snalaženje. Cijelo vrijeme spusta vodi kroz šumu bez vidika. Na dužini od 3,6 km treba savladati visinsku razliku od 540 m, za što je potrebno oko 1h i 30 minuta. Kako bi se ublažio strmi spust staza na strmijim dijelovima vodi po serpentinama, tako da je pogodna kako za spust, tako i za uspon. Staza izlazi na asfaltnu cestu prije parkirališta na Ljubelju. Do parkirališta na Ljubelju potrebno je prepješačiti asfaltnom cestom oko1 km, za što je potrebno petnaestak minuta hoda.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.