Pristup automobilom je vrlo jednostavan. Od graničnog prijelaza Rupa treba nastaviti do Ilirske Bistrice. U centru Ilirske Bistrice treba skrenuti desno prateći putokaz za Sviščaki prema cesti za Lošku dolinu, od kuda preostaje još 19 km po asfaltnoj cesti do planinarskog doma Sviščaki.

Početna točka uspona za ovaj planinarski izlet je parkiralište ispred planinarskog doma na Sviščaki (1243 m). Povratak do početne točke vodi preko Malog Snežnika do planinarskog doma Sviščaki, čime se ovaj izlet pretvara u kružnu turu.

Najčešće korišten uspon na Veliki Snežnik je iz doline Sviščaki, na čijem se rubu nalazi planinarski dom (1242 m). Od doma do vrha potrebno je okvirno 2 sata penjanja.

Planinarska staza u prvom dijelu vodi makadamskom cestom do Malih Sviščaka, zatim ulazi u gustu miješanu jelovu i bukovu šumu, iz koje izlazi na križanju s dobrom makadamskom cestom, na području zvanom Medvedova Dežela. Na ovom križanju treba skrenuti lijevo i nastaviti uspon po makadamskoj cesti.

Dobru makadamsku cestu treba napustiti na križanju kod Kapetanove bajte, i nastaviti uspon po šumarijskom putu. Nakon jednog sata hoda dolazi se do smjerokaza na kojem je naznačeno da do Velikog Snežnika treba još oko 1 sat  hoda.

Uspon se nastavlja dalje u pravcu Velikog Snežnika. Planinarska staza i dalje nije zahtjevna. Izlazi se iz pojasa miješane jelove i bukove šume i ulazi se u pojas smrekove šume, da bi se ponovo vratili u pojas bukve i jelove šume,nakon koje planinarska staza vodi kroz gustu prosječenu klekovinu, gotovo do samog vrha. Vrh Velikog Snežnika je travnato-kamenita prostrana površina, koji se nalazi neposredno iznad planinarskog doma. Prije samog vrha uz put je postavljeno više drvenih klupa.

Ovo posljednje područje, zbog posebnog mješovitog raslinja po pojasevima, ovisno o nadmorskoj visini i bogatstvu prirode, zaštićeno je kao botanički rezervat.

Vrh je označen betonskim stupom na čijem se temelju nalazi metalna kutija s upisnom knjigom. Desetak metara prema zapadu nalazi se manji stupić na kojemu je postavljena ploča – ruža smjerova prema okolnim vrhovima. Po ljepoti vidika Veliki Snežnik se može usporediti sa najvišim alpskim vrhovima. S njega seže pogled od Kvarnerskih otoka i Velebita do Kamniških i Julijskih Alpi, pa čak i do Dolomita. Ispod samog vrha Snežnika nalazi se planinarska kuća Draga Karolina. Na početku planinarske staze, naznačeno je dali je ovaj objekat otvoren.

S vrha, u ovom planinarskom izletu, treba se vratiti do križanja podno vrha. Na ovom križanju treba skrenuti desno i nastaviti uspon po grebenu. Sa ovog grebena samo mjestimično ima dobrih vidika, jer planinarska staza vodi kroz visoku klekovinu. Na kraju spomenutog grebena je vrh Mali Snežnik. S ovog vrha su otvoreni vidici u svim smjerovima, iako se nalazi u gustoj klekovini. Označen je natpisom i nadmorskom visinom, na geodetskom stupu.

U nastavku silaska treba se spustiti dosta strmom stazom, koja je mjestimično kamenita pa za vlažnih stijena treba pripaziti na proklizavanje, sve do izlaska na križanje sa makadamskom cestom, na kojem treba skrenuti lijevo. U nastavku silaska, planinarska staza vodi po spomenutoj makadamskoj cesti, prolazi pored „Grde jame“ i dolazi na križanje sa planinarsko stazom uspona oko 500 m prije križanja Medvedova dežela. Silazak se dalje nastavlja po makadaskoj cesti uspona do spomenutog križanja, na kojem skreće desno i na smjerokazu je naznačeno da je preostalo još 1 km do planinarskog doma Sviščaki.

Nakon sketanja, planinarska staza vodi kroz niz vikendica na području Mali Sviščaki, spušta se na prostranu livadu Sviščaki na čijoj zapadnoj strani je planinarski dom i završna točka ovog kružnog izleta.

Video prikaz izleta:

Davor Gračan ∙ 13. Prosinac 2023

Izgleda da GPX nije dobar, on pokazuje turu od granice do doma.