Autocestu Zagreb - Rijeka treba napustiti na izlazu Kikovica. Neposredno prije naplatnih kućica istaknut je smjerokaz prema kojem nakon prolaska naplatnih kućica, treba skrenuti desno u smjeru Autodroma „Grobnik“. Nakon skretanja s autoceste, na prvom križanju treba skrenuti desno u smjeru naselja Čavle, i voziti do križanja sa starom cestom Zagreb – Rijeka. Na ovom križanju treba skrenuti lijevo i voziti u smjeru Zagreba. Nakon prijeđenih nekoliko kilometara stiže se na križanje na kojem se oštro lijevo skrene prema skijalištu Platak. Ovo skretanje je opskrbljeno smjerokazom. Nakon skretanja treba pratiti tu cestu sve do Platka. Neposredno prije velikog skijaškog parkirališta treba skrenuti desno i voziti 100-tinjak metara do parkirališta PD „Sušak“. Tu treba parkirati automobil.

Od ovog parkirališta treba krenuti prema skijaškoj stazi, prijeći preko nje i vratiti se na asfaltnu cestu. Ta cesta vodi od Platka za Klanu. Uspon se dalje nastavlja asfaltnom cestom (1 km) a zatim makadamskom cestom (2 km). U toj točki je križanje na kojem treba skrenuti desno na drugu makadamsku cestu. Smjer ravno nastavlja prema Klani. Neposredno nakon skretanja (30-tak metara) je rampa Hrvatskih Šuma koja može biti spuštena i zaključana.

Neposredno prije ovog križanja je veliko proširenje na kojem se može parkirati automobil ako se želi skratiti uspon. U nastavku staza slijedi ovu cestu, zaobilazi područje livada Veliko Snižno (1,5 km od skretanja), i stiže na križanje na kojem se odvaja druga makadamska cesta lijevo i vodi za Medvejce, pa tu treba skrenuti desno prema Jelencu. Za kratko nakon ovog dolazi se na novo križanje na Javornici, kojem se desno odvaja staza za Planinu i Guslicu pa tu terba skrenuti lijevo i nastaviti istom cestom do sljedećeg križanja. Na ovom križanju oba smjera vode na Jelenc a u ovom izletu je opisan onaj koji skreće lijevo i nastavlja makadamskom cestom. Nakon ovog skretanja sljedeće je kod manje livade (proplanka) koja se naziva "Pod Stršinom" s desne strane. Tu treba napustiti ovu makadamsku cestu i skrenuti desno.

Do ove točke se može doći i automobilom ako se riskira status rampe na početku ove ceste. Nakon skretanja staza vodi preko livade, ulazi u šumu, za kratko vodi kroz nju i izbija na šumsku cestu, nastavlja po njoj i na svim križanjima s drugim stazama treba skrenuti desno. Na kraju ove šumske ceste uspon se nastavlja po planinarskoj stazi koja vodi malo oštrije uzbrdo po području na kojem je posječena šuma.

Nakon ovog dijela uspon se nastavlja planinarskom stazom kroz visoku bukovu šumu, koja vodi gore-dolje, zaobilazi nekoliko ponikvi i u nešto oštrijem usponu izlazi na prijevoj ispod vrha. Na ovom prijevoju je križanje na kojem treba skrenuti desno. Nakon skretanja staza najprije vodi preko tratine, ulazi u bukovu šumu, nastavlja kroz nju do izlaska na područje tratine prošarano klekovinom i u vrlo oštrom usponu izlazi na vrh.

Neposredno prije vrha (10-tak metara) je metalni tuljac s upisnom knjigom. Poreg njega, u kamen su ugrađena dva planinarska žiga. Jedan je od Riječke planinarske transferzale a drugi od Goranskog planinarskog puta. Vrh je s istočne i južne strane travnat a sa sjeverne i zapadne strane obrastao klekovinom. Označen je hrpom kamenja u koju je zapiknut suhi kolac koji je na vrhu obojan bijelom bojom. S vrha su jako lijepi i neometani vidici u svim smjerovima.

S ovog vrha treba nastaviti istočno a staza se najprije spušta po tratini, ulazi u visoku bukovu šumu u kojoj je nekoliko križanja i na svima treba skrenuti desno. Kada je lišće na zemlji staza je gotovo nevidljiva pa treba dobro pratiti markacije koje su doista česte i vidljive. Ne nastavljati spuštanje ako se ne vidi sljedeća markacija. Do križanja s makadamskom cestom ovaj spust u svom završnom dijelu vodi po šumskoj cesti. Na križanju treba skrenuti lijevo, nastaviti po makadamskoj cesti do sljedećeg križanja na kojem također treba skrenuti lijevo na makadamsku cestu. Ova cesta za kratko završava na okretištu za kamione. Uspon nastavlja ukoso, istočno po padini, stazom koja nije vidljiva pa treba dobro pratiti markacije sve do križanja s makadamskom cesto koja vodi na vrh Guslice. Na tom križanju treba skrenuti lijevo i na zavoju napustiti makadamsku cestu, skrenuti mlijevo i vrlo oštrim usponom, najprije kroz bukovu šumu, zatim kroz klekovinu i konačno po tratini do ograđenog nekadašnjeg vojnog objekta.

Žica na ogradi je gotovo u cijelosti potrgana pa se lako prijeđe. Na samom vrhu je neki policijski objekt koji je u funkciji. S vrha se pružaju lijepi vidici neometani u svim smjerovima. Planinarski žig je ugrađen u kamen na zavoju prije nekadašnjeg ulaza u vojni kompleks. Tu je i tuljac u kojem nema upisne knjige.

Staza u nastavku za kratko slijedi makadamsku cestu i na zavoju se odvaja lijevo prema Snježniku da bi nakon 100-tinjak metara skrenula desno po tratini do ulaska u visoku bukovu šumu. Kroz šumu spust najprije slijedi planinatrsku stazu, zatim vodi po šumskoj cesti i konačno po makadamskoj cesti, do križanja s asfaltnom cestom. Na ovom križanju treba skrenuti lijevo i nastaviti pored PD Platak do velikog parkirališta prije kojeg treba skrenuti lijevo, presjeći Rimsku cestu i skijašku stazu nakon koje se za kratko stiže do PD Sušak.

Albumi sa slikama

Komentari korisnika

Trenutno ne postoji ni jedan komentar za ovu stazu.

Statistika i pregled staze

Vrijeme trajanja:

06 h 23 min

Visina polazišta:

1126 m

Visina odredišta:

1117 m

Minimalna visina:

1095 m

Maksimalna visina:

1489 m

Uk. vis. raz. uspona:

1034 m

Uk. vis. raz. silaska:

1043 m

Ukupna duljina:

19.2 km

Prosječni nagib:

12 %

Utrošak energije:

13486 kJ

Zahtjevnost staze:

Srednje teška

Markacija staze:

Dobra

Tip aktivnosti:

  • Planinarenje

Sezone:

  • Zima
  • Proljeće
  • Ljeto
  • Jesen
Visinski graf staze
Graf puta staze

Preuzmi GPS trag

Samo prijavljeni korisnici mogu preuzeti GPS trag.

Dijeli stazu

Podijeli na FacebookuPodijeli na PinterestuPodijeli putem e-maila