Autocestu Ljubljana – Jesenice treba napustiti na izlazu za Kranjsku Goru, i nastaviti vožnju u smjeru Kranjske Gore. Neposredno prije sela Dovje, odvaja se sporedna cesta br. 908 za Mojstranu i dolinu Vrata. Tu treba skrenuti lijevo za Vrata i Mojstranu, prolazi se kroz naselje Mojstrana i dalje nastavlja još 8 km po asfaltnoj cesti, te još 8 km po dobro uređenom makadamskom putu do velikog parkirališta prije Aljaževog doma. Od parkirališta prije Aljaževog doma treba ići 2 km do Poldovog Rovta, koji je početna točka uspona.

Na Veliki Oltar može se popeti s više strana. Svaka strana ima padine s vlastitim poteškoćama i nema markirane satze uspona. Samo sa sjeverne strane vodi označeni put, ali samo na Bivak III na nadmorskoj visini (1340 m). Moguće je pronaći samo lovačke staze ili neke nemarkirane staze. Uglavnom mora se pronaći svoja staza uspona. Najpopularnija ruta za uspon na Veliki Oltar je s južne strane iz doline Vrata od Poldova Rovta, preko bivka II (2118 m) ili preko Brinove glave.

Od Poldova Rovta vodi nemarkirana planinarska staza po šumskoj cesti stotinjak metara do dvije  kuće, jedna s lijeve a druga nešto dalje s desne strane, od kuda je polazna točka uspona za bivak II i za mnoge druge neobližnje planinske vrhove (Šplevta, Veliki Oltar, Visoki Rokav, Dovški Križ, Široka Peč…). Staza uspona prolazi ispod kuće uz ogradu s lijeve strane ceste i nastavlja krivudajući dalje po dobro vidljivom i ugaženom putu u dužini 1 km, gdje dolazi na raskrižja putova. Tu se otvaraju dvije mogućnosti uspona na Veliki Oltar. Lijevo se odvaja staza koja vodi uz korito Rdečeg potoka i velikim dijelom preko sipara za bivak II na Jezera. Druga varijanta vodi travnatim padinama preko Brinove glave do prijevoja smještenog između Šplevte i Dovškog Križa.

U ovom izletu se opisuje uspon „lovskoj poti“ preko Brinove glave. Od ovog raskrižja staza uspona nastavlja oštro uzbrdo sve do Brinove glave, koja je prekrasan vidikovac na kojem se nalazi i klupica za odmor.

Na ishodištu pohoda postavljena je informativna tabla ROVTI, na kojoj je ispisano objašnjenje – što su rovti? Pored table postavljen je drveni stup na kome je ispisano Triglav narodni park, ispod toga Zgornji Poldov Rovt i strelica usmjerena u pravcu Rovta.

Od vrha Brinove glave nastavlja se dobro ugaženom i vidljivom stazom kroz šumu ariša, po travnatoj padini na kojoj strmina ne popušta. Nakon 20 minuta hoda izlazi se iz šume na sipar, kojeg se priječi i nakratko po njemu se  uspinje do veće stijene. Nakon toga izlazi se na  travnatu padinu doline Brinje između grebena Šplevte (2272 m) s lijeve strane i  hrpta Kopica (2202 m) s desne strane sve do izlaska na prijevoj smješten između vrha Šplevte i Dovškog Križa.

Dolaskom na prijevoju između Šplevte i Dovškog Križa otvara se prekrasan pogled na južnu stranu Velikog Oltara i Visoki Rokav. U nastavku staza uspona vodi po kamenim grotama i siparu prema sjeveru do ulaska u južnu stijenu, od kuda započinje penjanje (I stupnja po UIAA).

Na samom početku započinje penjanje uskim kaminom, a nakon toga nastavlja se priječenje kosim usponom prema zapadu, a nakon toga staza skreće udesno prema sjeveru i izlazi na mali travnati greben, od kojega nastavlja priječenje južne stijene sve do izlaska na prijevoj Grlo (2429 m) – s desne strane prema istoku je greben prema Dovškom Križu, lijevo prema zapadu greben Velikog Oltara. Za orijentaciju pomažu postavljeni „možiči“ – čuljci.

Nakon izlaska iz kamina  - nastavlja se kosim usponom - priječenjem južne stijene prema zapadu. Nakon toga, staza uspona zavija udesno prema sjeveru i nastavlja oštro uzbrdo po grebenu prošaranom travom, te ponovo slijedi priječenje sve do prijevoja Grlo između Šplevte i Dovskog Križa).

Od ovog prijevoja treba okvirno još jedan sat 1 h teškog penjanja do vrha Velikog Oltara. Staza počinje kosim usponom po siparu, prelazi na njegovu drugu stranu. Od tu započinje penjanje s lijeve strane kuloara prema sjeverozapadu do samog vrha.

Na ovom dijelu uspona stijena je rastresita i krha – lomljiva, pa stoga, treba dobra koncentracija i provjeriti svako hvatište – oprimak za ruku,  nogu, kako ne bi došlo do odronjavanja kamenja i ugrožavanje penjača podno vass. Ovaj dio penjanja pri vrhu odnosi se na razinu (II stupnja po UIAA). Pri izlasku na greben i vrh, postoji mogućnost penjanja po ploči ili obilazno po uskom kaminu i dalje uskim grebenom da vrha Veliki Oltar (2621 m).

S vrha Veliki Oltar - vidik je otvoren na sve strane: prema istoku na Dovški Križ, Široku peč, Gozd Martuljek i Klagenfurt, prema sjeverozapadu na Veliku  i Malu Poncu, te Špik. Prema jugozapadu greben nastavlja preko Visoki Rokav (Visoki, Srednji i Spodnji) do Škrlatice. Posebice, dominira sjeverna strana Triglava i istočna strana Škrlatice, te dolina Vrata.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.