Stol je planina s najvišim vrhom Karavanki (2236 m). Nalazi se na zapadnom dijelu  grebena iznad Radovljice i Bleda. Tim grebenom ide državna granica između Slovenije i Austrije.

Od Prešernove koče staza uspona ide preko sedla između Malog i Velikog Stola, gdje je postavljeno raskrižje planinarskih putova na kojem treba izabrati smjer ravno za vrh Velikog Stola.

S vrha Stola pruža se prekrasan pogled prema istoku na greben Karavanki  i na vrhove: Vrtaču, Begunjščicu i Košutu, prema jugoistoku na Kamničke Alpe i Gorenjsko, južno se vidi Radovljica i Bledsko jezero, prema jugozapadu - Julijske Alpe s najvišim vrhom Triglavom. Prema sjeveru pruža se širok pogled na strme Karavanke i bazen Klagenfurta.

S vrha se treba vratiti do prijevoja Malog i Velikog Stola, i nastaviti po travnatom grebenu do njegovog ruba od kuda staza skreće lijevo i započinje spust po siparu između Srednje peči (1920 m) s desne strane i grebena  Orlice sve do raskrižja, gdje se staza lijevo odvaja za Austriju – Kalgenfurte hutte (Celovška koča), na kojem treba nastaviti ravno umjerenim spustom kroz dolinu V. Kožnah do slijedećeg križanja putova, na kojem se otvaraju dvije mogućnosti a obje vode prema Zelenici: gornji put i donji put. Na ovom križanju treba izabrati donji put jer se uspon na stol odvijao po gornjem putu. Na taj način se radi kružna tura i ne ponavlja se isti put. Kod doma Zelenice ponovno se spajaju ova dva puta, pa se spust dalje nastavlja istim putom do Ljubelja.

Nakon raskrižja i nastavka spusta donjim putom treba slijediti dobro markirani i ugaženi spust koji vodi kroz nisku klekovinu. Dolaskom na sedlo Šija, dolazi se na raskrižje na kojem treba odabrati smijer desno za Srednji vrh. Od sedla, staza se u prvom dijelu nekoliko minuta umjereno uspinje, zatim kreće jako oštro uzbrdo do samog vrha. Srednji vrh (1796 m) nalazi se između Stola i Begunjščice, a nasuprot Vrtače s južne strane. S njega je upravo najljepši pogled na spomenute vrhove.

Sa ovog vrha se treba vratiti istim putom do sedla Šija od kuda se dalje slijedi markacija prema PD pri izvoru Završnice. Od doma, 5 minuta dalje, u smjeru juga uz stazu nalazi se izvor vode „Mrzli studenac“, od kuda se dom opskrbljuje vodom. U nastavku staza prolazi preko nekoliko širokih livada prepunih proljetnog cvijeća. Iznad livada prostire se pojas šuma, a iznad njih strše  grebenski vrhovi Karavanki. Jedinstven i veličanstven prizor koji očarava. Nakon napuštanja livada izlazi se na šumsku opskrbnu cestu, koja nakon 15 minuta dovodi do doma na Zelenici.

Od doma treba nastaviti spust do parkirališta na Ljubelj. Ako se ima dovoljno vremena, može poći do Bornovog tunela u smjeru planine Preval. Na kraju velikog parkirališta na stablu bukve stoji ploča s natpisom Planina Preval. Tu započinje pješačka staza preko Bornovog tunela na planinu Preval. Staza se nakratko uspinje po oblutcima, skreće lijevo i nastavlja građenim putom naziva – Bornova pot, koja dalje vodi kroz šumu gotovo polegnuto u dužini 1 km do samog Bornovog tunela. Tunel je dao izgraditi  Born Julius 1891. god. -  vlasnik Šentanjskog rudnika. Bio je zaljubljenik u divlje životinje pa je ovdje naselio veći broj jelena i košuta. Tunel mu je dopuštao lakši pristup lovištima na južnoj strani Begunjščice. Tunel je dug svega 200 m. Na sredini  je prekinut otvorom koji služi za svjetlo i ventilaciju. Od tunela treba nastaviti povratak do parkirališta na Ljubelju.

Autor: Mirko Bjelan

Uz ovu stazu trenutno ne postoji priložen album.